Er is waarneembaar verschil in toerental met een toerentalmeter.
Minimaal. In de modelautoracerij heb je mororen waarbij je de achterwand kan wegdraaien naar een optimum. Je kan de motor dan ook optimaliseren voor de andere kant uit.
Er zijn zelfs speciale tangen om de achterwand van Mabuchi's en klonen geforceerd te verstellen.
Ik kan de waarden nog wel even meten met de toerentalmeter. Links om rechtsom.
Het is niet de oorzaak van het warm draaien. Dat is de verkeerde belasting. Als je de motor volledig blokkeerd fikt de motor door, als je de motor langdurig afremt (ook een vorm van blokkeren) gaat die ook op den duur naar z'n gootje... rem je de motor op z'n ingebakken fabrikanten optimum, dan levert deze z'n maximum vermogen bij een gunstig stroomverbruik. Als je dat vermogen slim doorsluist via een reductiekast, gaat de schroef dat ook heel erg fijn vinden, en voelt deze zich letterlijk als een vis in het water.
Dat soort vermogensafdracht doe je met een automotor, trekker... maar ook met een electromotor in een Prius...
Minimaal. In de modelautoracerij heb je mororen waarbij je de achterwand kan wegdraaien naar een optimum. Je kan de motor dan ook optimaliseren voor de andere kant uit.
Er zijn zelfs speciale tangen om de achterwand van Mabuchi's en klonen geforceerd te verstellen.
Ik kan de waarden nog wel even meten met de toerentalmeter. Links om rechtsom.
Het is niet de oorzaak van het warm draaien. Dat is de verkeerde belasting. Als je de motor volledig blokkeerd fikt de motor door, als je de motor langdurig afremt (ook een vorm van blokkeren) gaat die ook op den duur naar z'n gootje... rem je de motor op z'n ingebakken fabrikanten optimum, dan levert deze z'n maximum vermogen bij een gunstig stroomverbruik. Als je dat vermogen slim doorsluist via een reductiekast, gaat de schroef dat ook heel erg fijn vinden, en voelt deze zich letterlijk als een vis in het water.
Dat soort vermogensafdracht doe je met een automotor, trekker... maar ook met een electromotor in een Prius...
Laatst bewerkt: