Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

797249ceaea79503b.jpg

797249ceaea86a085.jpg

De beloofde foto's...
Wat meer tijd nodig voor het toplicht....
Het is by the way wat een "Kalotte" werk om die kleine delen te lijmen van de bepansering... ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk hé, dat kleine spul? En dan te bedenken dat ik tien jaar geleden moeiteloos en zonder bril 1:35 boutjes zat te plakken op een model van een pantservoertuig... (Je wordt ouder papa, geef het maar toe...)

Dus vandaag even wat "ruiger" werk aangepakt: een transportkist voor 't bootie. Niet zo "profi" als een kist die ik een paar bladzijden geleden voorbij zag schuiven, maar gewoon gamma triplex. De week even in de verf zetten (Schnellbootweiss) en voorzien van een paar technische tekeningen, cq opschriften. Misschien wel een logo van 't 8e, wie weet!
Afgelopen zaterdag de "vaste" verschansing vervangen door home-made messing. Dat zit een stuk steviger!

Foto's Roel, foto's :-)

Heb nog naar Model Flags gebeld maar kreeg antwoordapparaat.
Morgen weer een kans.

Zo weer verder met de bouw even. (net binnen van werk...)

Ik in ieder geval niet Paul, werken, werken, en nog eens werken.

Is er trouwens al meer info over de vlaggen? Achter mijn hoek is er een drukkerijtje, als jullie akkoord zijn informeer ik daar wel even?

Maarten, ik zou zeggen doen, meer keuze toch?

Ik heb Model Flags nog niet aan de telefoon gehad.
Net weer antwoordapparaat.
Ga zo maar mailen naar hem.

Nog niet uit getypt of de telefoon gaat, Model Flags :-)

Ik heb de link gestuurd van dit topic en men zag het wel zitten.
Het wordt nu besproken hoe en wat.
Als we besluiten om het te laten maken bij hun dan zal 1 vlag ong. € 4,15 gaan kosten.
(in de schaal 1:35) (38mm bij 22mm).
Dan heb je echt een mooie vlag in je handen op katoen dubbel bedrukt.

Nu dus aan u de keuze bij wie we gaan bestellen.
Ik neem wel het Model Flags gebeuren op mij als hier voor wordt gekozen.
De vlaggen zijn voor 16 mei klaar als we bestellen.

P.S. vlag is ex verzend maar dat zal niet veel extra kosten...

Laatst bewerkt:
Lijkt me mooi! Voor mij 2. Moest jij het op jouw nemen, geef me dan even je gegevens (IBAN gedoe en dergelijke) per PB en dan stort ik het nodige.

Kan ook via paypal betalen als dat lukt voor jou!

Aanvulling op het lijstje:
Roel: 2 stuks.
Stuur effe per PB je financiele gegevens, dan maak ik het over.
(Pardon: dan láát ik het overmaken; She Who Empties My Wallet is van het digitale betalen...)

Kistje is overigens bijna klaar. Moet nog geschilderd worden.

Interessant!

Was er zelf ook al aan het denken om een grotere vlag van het 8ste te laten maken 1/1.. Kwestie van op de 16de een visstok mee te nemen en onze ankerplaats 'af te bakenen'.

Ondertussen blijkt ons flotielje nogal wat aandacht te trekken. Heb al een aantal PB's mogen ontvangen uit Duitsland en zelfs de States! Altijd leuk om wat aandacht te krijgen :cool:

Gisteren is SWMBO teruggekeerd uit moedertje Rusland, dus het feesten is gedaan, en ik zal mij in de avonden weer toeleggen op de laatste afwerking van de schnellboot.

Vandaag alvast de enterhaak en het kraantje achteraan. Die enterhaak dat snap ik nog wel waarvoor die dient. Maar dat ding dat op een kraan lijkt? Is dat zoiets dat je naar buiten kan klappen om je sloep mee aan te halen?

Voor mij 1 vlag!! PB de gegevens maar en ik (zelf) maak het over!

De kapiteins logo's gaan maandag a.s. op de post, het ging niet helemaal zoals geplant.
Er was niet diep genoeg gesneden waardoor het pellen een nachtmerrie werd. PS Lagapus, jouw logo was niet te doen zo klein ivm het binneste van de letters. Ik heb voor jouw de L zo klein gemaakt, De kleinste versie volledig is mooi voor acherop. De rest is nu goed, alleen nog ff pellen. De boot heeft een kleine interne brand gehad. De motoren en de vertragingen werken uitstekend, alleen de regelaar vond het nodig het te begeven en veroorzaakte kortsluiting........een gedeelte van de bedrading naar de klo....te.......inmiddels weer op orde. Het was ook een oude regelaar.

Aw, brand! niet zo goed, zeker niet op een schip! Je ergste vijand op de zee! Hoeveel spaghetti is er opgesmoord?

Na mijn brandje/kortsluiting (ben er nog altijd niet goed uit wat het nu juist was) heb ik ondertussen een nieuwe (oude) speed 400 (gesloopt uit mijn UVIIC) geïnstalleerd als middenmotor, en alles terug op 7.2 gelegd. Wacht op betere economische tijden om mijn motor- en batterij upgrade te doen.
Want, om over economie te spreken : Ik heb ondertussen de tandartsrekening ontvangen voor die gebroken tand die onze Noordafrikaanse vrienden hebben veroorzaakt. 1140 eurotjes! Daar kan ik m.a.w. 1.5 maal de 1/144 Bismark van kopen!!!!!!! Mijn advocaat gaat er werk mee hebben:sniper:. Ik hoop dat het nog voor het gerechtelijk verlof in juli voor de rechtbank komt!

De enterhaak en de kraan, of wat het ook mag wezen???? heb ik vanvond gemonteerd. Nu ben ik bezig om zo'n mooie rol koord te maken voor het anker, om op het voordek te leggen. Ik had gisteren al touw met houtlijm op papier gelijmd, mooi in een spiraal. Mijn idee was om dat papier vervolgens eraf te snijden/trekken tot onder de rand van de touwenbundel, en dat dan op het dek te lijmen. Dit probeerde ik al twee maal, en het lukt niet, telkens snij ik in het touw, en is mijn mooie spiraal naar de kl**e.

Zoals Roel zei :

Leuk hé, dat kleine spul? En dan te bedenken dat ik tien jaar geleden moeiteloos en zonder bril 1:35 boutjes zat te plakken op een model van een pantservoertuig...

Volledig mee akkoord!!!!

Dus : enige tips over die touwenrollen? En wat dat ding op het achterdek nu juist is? een kraan? of een boom om een sloep mee aan te halen??

@Maarten F : zit niet in met die logo's, we zulen ze wel hebben. Je hebt al zoveel voor het 8ste gedaan dat sloten, beken en rivieren bier jouw richting zullen vloeien, alleen maar wachtend op een monding.

Laatst bewerkt:
touwrollen, "the Roel way":
Men neme:
een stukkie touw
een stukkie stevig tape (Ducktape of zo)
Secondenlijm

Plak het stuk tape op een vlakke ondergrond, plak-kant naar boven!
Neem het stukkie touw en plak het eind op het tape.
Begin dan daaromheen te cirkelen met het touw.
Doordat je het op het plakband plakt, loopt het niet weg.
Als je een spiraal hebt met voldoende diameter maak je aan het einde een lus en doordrenk je het touw met secondenlijm.
Laat het geheel een nachtje opstijven (Om dit proces te bespoedigen kan je overwegen om er een foto van Michelle Pfeiffer in gewaagde lingerie naast te hangen; dat heeft een redelijk "verstijvend" effect op diverse dingen)
Maak de volgende dag de spiraal met een oud stanleymesje los van het tape.
Zorg daarbij dat het geheel vlak blijft.
Plak uiteindelijk je spiraal op de gewenste plaats op het dek.
Hier een voorbeeld, op mijn Maris II Loodsbootje:
40167845.jpg

Laatst bewerkt:
@ Mustang64 Zet mij ook maar op de lijst voor 2 vlaggen
geef mij je rekening nummer, en ik zal het financieele regelen

@Maarten, volgens mij moet je mijn adres nog hebben voor het kapiteinslogo, zo ja, geef me een pb, dan zal ik deze beantwoorden.

@all, vanavond de hele avond zitten klooien met die torpedo-deuren.
normaal plakt de secondenlijm alles wat niet vast moet zitten vast, maar een schanier vastzetten aan een stuk messing stang waarmee deze geopend moet worden, vergeet het maar, alles zit vast behalve het deurtje. :evil:

Ga nu maar de lijm van mijn vingers schrapen, en dan slapen
:help: Iemand nog een slim idee, anders sla ik deze fase voorlopig over, kan ik tenminste gaan spuiten, (is het morgen een hele mooie dag voor)

Back