Aw, brand! niet zo goed, zeker niet op een schip! Je ergste vijand op de zee! Hoeveel spaghetti is er opgesmoord?
Na mijn brandje/kortsluiting (ben er nog altijd niet goed uit wat het nu juist was) heb ik ondertussen een nieuwe (oude) speed 400 (gesloopt uit mijn UVIIC) geïnstalleerd als middenmotor, en alles terug op 7.2 gelegd. Wacht op betere economische tijden om mijn motor- en batterij upgrade te doen.
Want, om over economie te spreken : Ik heb ondertussen de tandartsrekening ontvangen voor die gebroken tand die onze Noordafrikaanse vrienden hebben veroorzaakt. 1140 eurotjes! Daar kan ik m.a.w. 1.5 maal de 1/144 Bismark van kopen!!!!!!! Mijn advocaat gaat er werk mee hebben:sniper:. Ik hoop dat het nog voor het gerechtelijk verlof in juli voor de rechtbank komt!
De enterhaak en de kraan, of wat het ook mag wezen???? heb ik vanvond gemonteerd. Nu ben ik bezig om zo'n mooie rol koord te maken voor het anker, om op het voordek te leggen. Ik had gisteren al touw met houtlijm op papier gelijmd, mooi in een spiraal. Mijn idee was om dat papier vervolgens eraf te snijden/trekken tot onder de rand van de touwenbundel, en dat dan op het dek te lijmen. Dit probeerde ik al twee maal, en het lukt niet, telkens snij ik in het touw, en is mijn mooie spiraal naar de kl**e.
Zoals Roel zei :
Leuk hé, dat kleine spul? En dan te bedenken dat ik tien jaar geleden moeiteloos en zonder bril 1:35 boutjes zat te plakken op een model van een pantservoertuig...
Volledig mee akkoord!!!!
Dus : enige tips over die touwenrollen? En wat dat ding op het achterdek nu juist is? een kraan? of een boom om een sloep mee aan te halen??
@Maarten F : zit niet in met die logo's, we zulen ze wel hebben. Je hebt al zoveel voor het 8ste gedaan dat sloten, beken en rivieren bier jouw richting zullen vloeien, alleen maar wachtend op een monding.