Bouwverslag Amsterdam

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Botter, 6 okt 2007.

  1. edwin.w

    edwin.w

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Rhoon (portland)
    wel eens gehoort dat een modelbouwer was gestopt! nee?
    ik ook niet.



    gr edwin


    -------------------------------------------
    niet lullen maar doen
     
  2. ik ben al blij dat je weer begonnen bent met de modelbouw
    want de Amsterdam is een leuke en mooie sleepboot
    ik vind het alleen jammer dat het een enkelschroever is
    en geen dubbel

    maar ja

    Mvg,
    Karsten
     
  3. bcs

    bcs

    Lid geworden:
    7 aug 2006
    Berichten:
    796
    Locatie:
    Bladel N-BR
    Zo ff topic leven in blazen , ligt al weer een tijd stil.
    Ik ben zelf alweer begonnen aan de Amsterdam, vordert traag :rolleyes:
     
  4. Botter

    Botter Guest

    Nu lokte je natuurlijk bij mij ook weer een reactie uit :p

    Heb net mijn hele topic doorgelezen.. Ik moet eerlijk zeggen, het blijft toch kriebelen. Ik heb nu wel gezien dat als ik weer verder ga het een en ander toch professioneler aan zal moeten pakken. Een servo vast gemaakt met een koperdraadje, spanten die steeds weer los komen, schroefas die krom is en om dan nog maar van de lelijke en ondegelijke motor fundatie te zwijgen. Dat laatste heb ik trouwens vervangen voor een houder van aluminium. Erg enthousiast dus mee bezig geweest.. Maar kwam al gauw voor een groot obstakel, hoe maak je zo'n ding in hemelsnaam vast en in lijn met de as in de romp? Zulk soort vragen hebben mij de laatste keer weerhouden om verder te gaan.

    Als ik eenmaal het elektronica egedeelte af heb moet de rest wel lukken met een beetje geduld.

    Toch schrok ik pas een beetje toen ik de boel weer bekeek, het heeft nu namelijk zo lang op zolder gelegen dat alles wat ik al geplamuurd heb is gaan schuren. al is die plamuur nog niet zo erg. Waar ik wel van baalde is dat mijn hele opbouw een beetje krom is getrokken. En dat is dan weer jammer! Ik wil hem graag afmaken.. Maar er is dus weer meer werk aan dan toen ik hem weglegde... en dan toch de motivatie vinden om er weer mee aan de slag te gaan terwijl je weinig tijd hebt en er ook nog een botterstichting is waar je veel tijd in steekt.. Dat is iets wat me moeilijk lukt. Maar ik zal zien hoe het verder volgt.. Als ik bezig ben geweest zal ik hier natuurlijk een update plaatsen. En zo lang dat niet gebeurd zal ik er ook wel niet mee bezig zijn geweest..

    Ik had liever gezien dat iemand het ding van me overnam.. Dan wist ik zeker dat er nog wat van terechtkwam.. Maar goed;) zolang ik die gek niet vind moet ik het zelf maar doen :D!

    in ieder geval nog de beste wensen voor 2009 ;)

    Christian
     
  5. tugspot hooligan

    tugspot hooligan

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    519
    Locatie:
    Rotterdam
    kerel,

    ik ben zelf met de deurloo bezig aan het opbouwen, maar dat valt ook niet mee. Het lijkt op het forum in mijn topic allemaal van een leijen dakje te gaan. Maar als 23 jarige alleen staand in een eigen huisje met een laag salaris is het ook niet superb. Toch als het voor mij neit ging zette ik de boot in de hoek en dan als ik weer wat geld had gespaart om wat dignen te doen, ging ik weer even verder. zoals ik eht nu kan overzien is het voor mij nog een maand misschien 2 dan zal het waarschijnlijk weer stilliggen tot de komende winter. dan kan ik mooi weer een bedrag bij elkaar sparen om verder te gaan.

    dus net als wat eerder werd gezegd, laat ut koppie nie hangen, maar hou het vol. zet hem desnoods weg waar die veilig is en ga dan verder als je wel wat geld heb.

    groeten maurice
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2009
  6. Botter

    Botter Guest

    Het geld is ook niet het probleem.. Geld zat om het maar zo te zeggen.. Wat ik al zeg het is eerder het doorzettingsvermogen :) Maar gaat vast wel goed komen :p

    Succes in ieder geval met je deurloo! Heb al lang gezien dat die super mooi wordt :thumbsup:
     
  7. bcs

    bcs

    Lid geworden:
    7 aug 2006
    Berichten:
    796
    Locatie:
    Bladel N-BR
    Doorzettingsvermogen daar ontbreekt het bij mij ook aan, ben nog met verschillende andere dingen bezig , rc motor, crawler enz.
    Daar gaat ook wat tijd inzitten.
    Maar ik doe toch wel iedere dag iets aan de Amsterdam, al is het maar en beetje schuurwerk.
    Gelukkig staat er geen deadline op :D:D
     
  8. marky33

    marky33 Guest

    Dag iedereen!!

    Ach ja, De winter is begonnen en niemand heeft volgens mij egt veel zin, altans dat valt me op!
    Probeer gewoon door te gaan ook al heb je niet altijd veel zin. Zodra je weer bezig bent komt het langzaam weer terug
    Of zet hem inderdaad gewoon goed weg. en daarna zie je wel weer!

    De amsterdam is zeker nog een schip dat ik graag zie! Ik hoop dat je het vol gaat houden

    M.v.g

    Mark
     
  9. m snippe

    m snippe

    Lid geworden:
    9 dec 2007
    Berichten:
    18
    Hallo Mark nou veel zin is anders maar ben wel met de Amsterdam bezig.
     
  10. m snippe

    m snippe

    Lid geworden:
    9 dec 2007
    Berichten:
    18
    Ik heb nog en bovenbouw liggen zonder masten maar met schoorstenen en een machinekamer deksel oneerbiedig gezegd.
     
  11. marky33

    marky33 Guest

    Zodra ik klaar ben met me andere projecten, ga ik ook opzoek naar een Amsterdam.

    Groetjess
     
  12. Botter

    Botter Guest

    Haha doe maar een bod op de mijne.. Ben ik er af:oops:
     
  13. marky33

    marky33 Guest

    Nou Nou !! Niet zo negatief :p.. Ach ja het is en blijft de naam amsterdam he XD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jan 2009
  14. armando

    armando

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    1.206
    Locatie:
    rotterdam

    tis een duitse boot... slimpie :confused:
     
  15. marky33

    marky33 Guest

    Bijdehand kind :C

    Ik heb het toch niet over waar die van daan komt?? ik heb het over de naam!
     
  16. armando

    armando

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    1.206
    Locatie:
    rotterdam

    ik wel.

    een Cursus der nederlande doet je best ;)


    Maar Chris gewoon je tuptup afmaken hoor :eek:
     
  17. Botter

    Botter Guest

    Laat hem maar Marky.. Hij weet niet beter..

    Mando vriendje:p
     
  18. bcs

    bcs

    Lid geworden:
    7 aug 2006
    Berichten:
    796
    Locatie:
    Bladel N-BR
    Hey mannen ,

    laten we het gezellig houden in dit topic. :cool:
     
  19. Botter

    Botter Guest

    Ja die vervelende Armando weer......

    Plaats eens een foto van jouwn Amsterdam Bcs?:D
     
  20. marky33

    marky33 Guest

    Armando de krullebol .. Pestventje :p

    Hahaha

    Als ik je te pakke krijg!
     

Deel Deze Pagina