Bouwverslag Amsterdam

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Botter, 6 okt 2007.

  1. Botter

    Botter Guest

    Dat is wel zo Martin.. Maar heeft me al zo veel geld gekost.. Meer dan ik verwacht had.. Ik kan op mijn leeftijd mijn geld dan wel b eter gebruiken.. Dus als ik de Amsterdam af heb weet ik nit als ik nog wat zal bouwen.. Ga na de zomervakantie namelijk naar Rotterdam voor een vervolgopleiding.. Dan kan ik beter me geld opsparen voor als ik op kamers ga dan dat ik het aan een bootje uitgeef..
     
  2. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Dat is het voordeel van A O W he Martin
    Hoef er niets voor te doen:D :D :D
    mvg
    Frederik;)
     
  3. Snoerke

    Snoerke

    Lid geworden:
    13 feb 2008
    Berichten:
    142
    Locatie:
    Druten
    Botter: ik heb van mijn 13e tot 17e de Zwarte Zee gemaakt, en gelijktijdig ook mee gevaren (een vriend had ook een boot). Toen ik ging studeren, kwam er niets meer van. De prioriteiten lagen elders, en geld was er daardoor niet meer voor deze hobby. Nu, 14 jaar later heb ik de hobby weer opgepakt en ben verder gegaan met de Smit NL (die ik overigens wel weer in mijn studententijd in een aanbieding had gekocht bij Toemen).

    Overigens zal je tijdens je studie misschien best wat geld hebben te besteden. Maar ik ging bij een sportvereniging en heb wat bestuurswerk gedaan. Je leert veel nieuwe mensen kennen en gaat eens op sport-reis, evt. een studiereis, de kroeg een paar keer per maand in, etc... Dat vond ik veel te leuk om te laten staan voor modelbouw!

    Jou wens ik veel wijsheid toe in 't maken van keuzes! :eek:lympic:
     
  4. Botter

    Botter Guest

    Hallo allemaal.. (weer :D)

    Heb uit eindelijk toch maar (naar mijn idee) een verstandige keuze genomen.. Ik wil kijken als ik van de boot af kan komen.. Ik heb gewoon al minstens 600 euro in de boot zitten.. en dat is mij gewoon te veel voor iets wat ik waarschijnlijk als eindproduct bijna niet zal gebruiken door me vervolgopleiding.. Zoals ik al zeg.. er zit al minstens 600 euro in.. Hij is nog niet af.. stop er dus gewoon mee vanwege tijd gebrek en het kostenplaatje.. Als ik voor alles zo'n 450/500 euro zou vragen.. Zou ik dan overdrijven..? Ik vind het wel jammer dat ik deze keuze heb moeten maken.. Ik was er al best 'lekker'mee op weg.. Maar goed.. Soms moet je keuzes maken in je leven.. toch? :) Ik zal alles nog eens nakijken hoe veel het me echt heeft gekost.. Maar alles is bij de boot om hem compleet te maken.. behalve spullen als verf en plamuur.. Dus zou graag willen weten wat ik er nog voor zou kunnen krijgen..

    Christian
     
  5. bcs

    bcs

    Lid geworden:
    7 aug 2006
    Berichten:
    796
    Locatie:
    Bladel N-BR
    Jammer dat je er mee stopt , zet de boot "in de kast" voor een later tijdstip.
    Je krijgt er vast en zeker spijt van als je hem verkoopt. ;)
     
  6. Botter

    Botter Guest

    Wat zou ik nou voor dit alles kunnen vragen..?

    Boot 230 euro
    2 snelheidsregelaars 90 euro
    2x 2 volt accu 50 euro
    7.2 accupack 30 euro
    motor 45 euro
    zenderset 60 euro
    pompje 20 euro
    boegschroef 25 euro
    blusmonitoren 15 euro
    nieuwe schroefas 8 euro
    schroef 15 euro
    conrad schakelprintje 10 euro
    10 mini gloeilampjes 10 euro
    Allerlei dingen zoals bedrading, stekkers, zekering(houders) 20 euro

    Totaal 628 euro.. En de meeste dingen zijn ongeveer een schatting dus het is waarschijnlijk nog meer..

    Als ik dan 500 vraag.. overdrijf ikdan? Zo ja.. Hoeveel zouden jullie dan zeggen?
     
  7. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Ben je heel zeker dat je wil stoppen, Christian?

    Mijn zoon was in z'n tienerjaren druk in de weer met rc auto's, trainde regelmatig en reed compititie.
    Toen het hem plots allemaal teveel werd, hij zag er geen graten meer in, tijdsgebrek... afijn, de hele reutemeteut.
    En wat blijkt nu, jaren later? Yep, dat de microbe hem nog niet heeft verlaten en dat hij terug de draad heeft opgenomen. Natuurlijk is hij nu dolgelukkig dat hij toen niets heeft verkocht maar alles mooi op zolder had opgeborgen.

    Ik wil je gewoon maar zeggen dat je je niet hoeft te overhaasten met je beslissing.


    Droop
     
  8. Botter

    Botter Guest

    Ik heb er ook geod over nagedacht.. Het 'botterstichting' seizoen komt er ook weer aan.. Wat betekend.. Lekker veel buiten zijn op het water.. Examens voor de deur.. Veel leren.. vakantie.. Weer veelvaren.. en dan mijn nieuwe opleiding in Rotterdam.. Ik heb dan gewoon geen zin om er mee verder te gaan.. Want ook al krijg ik hem af.. er mee varen zal ik dan niet eens omdat ik geen tijd heb.. Ik heb ook een zeilboot van een meter.. RC.. En daar kan ik dan nog altijd mee varen..

    Maarja.. Ik zeg wel zo mooi dat ik het wil verkopen.. Weet niet eens als iemand wel zo'n half afgemaakt pakket wil kopen..
     
  9. Luit

    Luit

    Lid geworden:
    10 nov 2003
    Berichten:
    900
    Locatie:
    Rolde
    Botter,

    Je wilt stoppen, maar zie je al die reacties niet?
    Er moet toch een manier zijn om er mee door te gaan.
    Wat je nu doet is wel heel erg resoluut!
    Wil bijv. je pa je niet een beetje financieel op weg helpen, die van mij heeft het Godzijdank wel gedaan toen ik 16 was.
    Hij heeft mij echt wel geholpen om interesse in "het vak" te krijgen!

    Greetings,
    Luit (die zelfs vandaag de dag nog hulp krijgt van z'n ouweheer, en nee, ik ben niet zo'n rijkeluis ettertje)
     
  10. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.542
    Locatie:
    Monster
    Christan,

    Het wordt de moeite van het verkopen niet waard.
    Jij geeft een nieuwwaarde op van ruim €600,=.
    Je mag in je handen knijpen als je er iets van de helft voor zou kunnen krijgen.
    De boot is tenslotte niet af, dus iemand koopt "de narigheid" van iemand anders.
    M.a.w. je krijgt er hoogstwaarschijnlijk zo weinig voor dat je de boot beter ergens op zolder kunt zetten, en als je weer zin en tijd krijgt kun je gewoon weer verder.
     
  11. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800


    Dat zal dan wel
    Maar tweemaal de helft dat heb je toch wel Luit.:hammer:
    Mvg
    Frederik :D
     
  12. hawser

    hawser

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    568
    Stoppen

    Botter, al stop je nu je stopt toch niet met je humor commentaren?
    Ik ben op mijn 21e gestopt door werkzaamheden in het buitenland etc, maar ik heb alles bewaard en het na 23 jaar het weer opgepikt. Laatst heb ik de verbouwde Rebertitium? tot een Smit Lloyd 40 -type alsnog verkocht maar ik heb hem wel afgemaakt en er nog veel mee gevaren. Mijn advies, berg het op want je krijgt er (te)weinig voor en je weet maar nooit .
    groetend
    Hawser
     
  13. Botter

    Botter Guest

    Geen update..:p

    Maar ik heb een groot gedeelte van de RC spullen te koop aangeboden.. Nog goede en weinig gebruikte spullen..

    <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

    Aangezien het pakket zelf niks meer op zal leveren maak ik het ooit nog wel eens statisch af..

    Groetjes..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  14. Samw

    Samw

    Lid geworden:
    16 nov 2005
    Berichten:
    461
    Locatie:
    Stabroek (Antwerpen)
    Die van mij staat nu ook al een tijd onder stof in de kelder omdat ik geen tijd meer had of de ambitie.

    Maar nu begint de grote vakantie en ga ik er maar eens terug mee beginnen.
    Ik zou het erg veel zonde vinden om iets te verkopen waar al zo veel geld in zit.

    Eén tip: Werk nooit aan twee projecten tegelijkertijd!
    Ik ben begonnen met een hydromite, maar daar heb ik spijt van, omdat de Amsterdam er nu maar wat blijft staan.
     
  15. Botter

    Botter Guest

    Zucht.. :p

    Toch maar besloten om er mee verder te gaan.. Heb nog 2 weken vakantie.. terwijl veel maatjes van me al weer naar school zijn.. Wat krijg je dan.. verveling! Wat ga je dan doen? wat zoeken om te doen.. Vandaag dus de romp maar weer voor de dag gehaald.. had er al weer veel spullen uitgehaald.. Ben begonnen deze er weer in te plaatsen.. En zal morgen beginnen met een nieuwe motorsteun.. Ik zal jullie op de hoogte houden..!

    Als er nog interesse is in ieder geval..

    Christian
     
  16. bcs

    bcs

    Lid geworden:
    7 aug 2006
    Berichten:
    796
    Locatie:
    Bladel N-BR
    Tuurlijk is er interesse ,

    Ben er zelf ook een aan het bouwen , iedere info is welkom :D
    Suk6 met de bouw.
     
  17. Nou kom maar op met nieuwe foto's

    ik zit met smart te wachten

    Mvg,
    Karsten

    Keep Up The Good Work
     
  18. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Lekker doorgaan, Cristian.

    Eén tip: als je het model voor langere tijd weg zet, zorg dat het droog is, en berg het goed op. Stofdicht maar ook "muisdicht", in een kist of zo.
    Het schijnt dat muizen nogal eens de isolatie van electra-draden opvreten...
     
  19. Botter

    Botter Guest

    Denk ie nou echt dat wij muizen hebben ? :p Olifanten wel.. Maar dat was je al bekend :D
     
  20. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Tja... dat wordt dan een stevig kistje.
    Wellicht een bottertje slopen om een kist van te bouwen?:bye:
     

Deel Deze Pagina