Bouwverslag Amsterdam

• Topicstarter Topicstarter Botter
  • Startdatum Startdatum
De motor is een graupner speed 900 BB torque..

En dit is mijn regelaar :wink: :

img0089rz5.jpg

img0090ip6.jpg

Het smeernippel

img0091hi9.jpg

Stukje uit de kiel gehaald voor de nieuwe motorsteun

img0092vs4.jpg

En de godeloze bende weer eens op de werkbank :roll:

img0093wn8.jpg

Potverdikke.. Hebben ze bij quartel geen eens goede schroefassen :-? En bij Conrad heb ik zitten kijken.. ook niet :nooo: Ben ik mooi klaar mee.. Straks kan ik zeker een hele nieuwe set kopen wil ik een as kunnen krijgen.. Iemand een ander adres?

Edit: volgens mij heb ik er een gevonden bij modelbouwshop flevoland..

Laatst bewerkt door een moderator:
Eens bij Frederik v Gent vragen.
Alle afmetingen die je maar kan bedenken.
Kun je moeilijk verbeteren hoor.

groetjes

Marc

Ik heb al een as bij modelbouwshop flevoland besteld :wink:

Josse.. Ze hadden daar missschien wel prima assen.. maar niet wat ik zocht.. Ik moest alleen de as hebben.. want de schroefaskoker enz zit al in de boot..

Christian

stop de persen ...

bij mijn Artesania Lat kit was het probleem de hele as-askoker setup. De glijlagers van de as koker zijn niet 100% uitgelijnd, en je krijgt dus een slepend gevoel.

gewoon de as vervangen is wellicht niet genoeg.

Patrick

Ik gebruik al jaren Graupner schroefassen tot volle tevredenheid. Ze zitten voorverpakt met een rood kartonnetje bovenaan, waar alle gegevens opstaan. Voor mijn volgende boot worden ze zelf gemaakt, omdat die te groot zijn.

Tering.. Dus jullie bedoelen dat ik echt alles moet vervangen? Kut man.. Daar baal ik even goed van dan :-? Het is me allemaal al veel duurder uitgevallen :-? Gadverdarre.. Dat vind ik dan wel even geod klote :roll:

moeten... je moet niks he. Ik zorg voor goede assen en askokers in elk model, want achteraf gaan breken is nog veel erger.

Nu, als die as een beetje sleept, is het misschien niet het einde van de wereld he. Liever niet natuurlijk.

Patrick

Maar wat zouden jullie doen? Ik ben ook nog maar 16 he.. :( Voor alles vervangen kan ik weer een week/ 2 weken werken..

Als ik jou was zou ik eerst goed testen voor ik zou gaan breken.
Alles aansluiten en monteren zo als je het uiteindelijk wil hebben. Schroef as goed smeren met vet of vaseline en dan in bad (of iets dergelijks) proef laten draaien. Pas dan kan je bepalen of het helemaal goed zit en kan je besluiten of je er een nieuwe as of misschien een hele nieuwe schroef as koker in moet.

xxman.. Dat heb ik gedaan :wink: En als je hem gewoon zacht met de vingers rond draait dan voel je dat.. met vet of vaseline krijg ik dat niet weg.. Want de laatste keer dat ik gevaren had ik er maar wat olie ingeknikkerd.. Ik dagt dat dat wel zou schelen.. Maar alles trilde nog steeds.. Dus ik moet dan gewoon de hele boel vervangen..

olie dempt niet zo heel erg, doe er eens wat vet in en probeer nog eens. misschien zijn de trillingen dan wat weg, het slepen ga je toch nog houden.

Patrick

dan maak ik eerst mijn motorsteun wel af.. en dan zal ik het nog eens proberen..

Toch maar de gok gewaagd om alleen een nieuwe schroefas te bestellen.. Want die ik nu heb is echt knudde.. als ik hem over tafel rol krijg ik hem bijna niet eens rond zo krom.. Hopelijk is dus alleen een nieuwe as genoeg.. want als ik die hele koker uit me boot moet gaan slopen dan ben ik wel wat verder van huis.. vraag me af als ik dan nog wel eens verder wil met me boot..

Zeg Botter,

Ook het leven van een modelbouwer gaat niet over rozen he, je bent natuurlijk niet de eerste waarbij iets niet lukt en ook zeker niet de laatste en troostje het zal niet bij dit blijven dat kan ik je nu al op een papiertje geven ;). Je laat je door deze tegenslag toch zeker niet uit het veld slaan wel :confused:. Als ik naar mij zelf kijk heb ik diverse keren onderdelen opnieuw gemaakt omdat ze niet goed waren in mijn ogen, maar dan leg je het even weg en later lukt het dan wel. Kortom vooral doorgaan :D en ja alle hobbies kosten geld :rolleyes: het komt ons ook niet aanwaaien hoor, ik bedoel ik moet er ook voor werken en dat geldt voor vele hier op het forum.

Gr Martin :D

Back