Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
perk zei:RC auto's rijden meestal op 6 cellen, die regelaars zijn dus ietsje goedkoper dan een 12V boot regelaar.
Daar een boegschroef toch maar op 6-7.2V gaat, kan je dus evengoed een autoregelaar nemen. 20-25euro bij conrad.
Patrick
Droopy'ke zei:Ik wil hier nu niet de wijsneus gaan uithangen maar let er op dat als je een regelaartje voor een auto'tje neemt, dit ook 'in z'n achteruit' kan gegooid worden. Veel autoregelaars kunnen dit niet.
Je boegschroef moet je model zowel van bak- naar stuurboord en vice versa kunnen laten zwenken. :wink:
Veel succes.
Droop
Echt niet!lifeboatcaptain zei:Als je het hout genoeg schuurt lijkt mij dat de nerf niet meer te zien is.
Adam zei:Echt niet!lifeboatcaptain zei:Als je het hout genoeg schuurt lijkt mij dat de nerf niet meer te zien is.
Je hoeft niet perse te plamuren, af gezien van grotere kieren dan, maar je zult je hout wel heel goed moeten voor bewerken met grondverf of G4 anders blijf je de houtnerf zien.
Tussen de verschillen de lagen goed schuren, en dan is er wel een nerf vrij resultaat te behalen
1. De blusmonitoren.. Hoe ga ik deze aan en uit zetten..? Ik heb een 4 kanaals zender besteld.. En ik dacht zelf met het rechter stickje omhoog een servo aan te sturen die een microswitch indrukt waardoor het pompje gaat draaien..
Dat is wel een Turbo antwoord zeg :lol: Aangezien ik geen oude regelaar heb liggen zal het maar op die manier moeten zoals ik het beschreef.. Heb even dat ding op conrad gekeken.. Denk dat ik voor microswitch + servo net zo veel geld kwijt ben.. Maar krijg alleen een beetje hoofdpijn van de uitleg :roll: :roll: Misschien dat jij het beter kan? Want het lijkt me eerder gezecht wel een geschikt ding..perk zei:1. De blusmonitoren.. Hoe ga ik deze aan en uit zetten..? Ik heb een 4 kanaals zender besteld.. En ik dacht zelf met het rechter stickje omhoog een servo aan te sturen die een microswitch indrukt waardoor het pompje gaat draaien..
waarom niet, echter bij conrad hebben ze ook kleine printjes vb nummer 115797 die deze functie heel goed doen. Voor die enkele euro die je meer moet geven, vind ik zo'n printje een betere oplossing.
Zelf zet ik op mijn blusmonitoren altijd een oude vliegtuig regelaar (uit mijn jonge jaren) die op een schuif van de zender komt. Het ik veel leuker de kracht netjes te kunnen regelen ipv gewoon op en af.
Patrick
perk zei:dit printje kan 2 contacten maken. Met andere woorden je kan 2 verbruikers (vb 1 set lichten en 1 blusmonitor) op en af zetten met behulp van een vrij kanaal.
stickje naar boven, lichten aan (vaar verder en laat de stick los).. 1/2 uur later... stickje terug naar boven, lichten uit
en
stickje naar onder en daar houden, waterpomp aan, stick loslaten... pomp uit.
dit tegelijk op 1 vrij kanaal - zonder te moeten een switch vastlijmen aan een servo met het gevaar dat de servo te ver gaat gaan en je switch in de prut duwt. Oke... hier zijn ook wel oplossingen voor maar dit printje is toch zo makkelijk :idea:
elke van de 2 verbruikers kan je instellen dat ie blijft aan staan tot volgende impuls of stopt bij het lossen van de stick.
Er is echter 1 gevaar... de max stroom door de print mag maar 1 ampere zijn dacht ik, dus effe hiermee opletten. geen zware pompen nemen of hele series lampjes.
Patrick