bouwverslag apogee mini-DLG compleet balsa

secuur bouwen? als je maar tijd en geduld hebt komt alles goed ;)

waar kan ik deze bouwplanne verkrijgen/kopen?

rompje zit nu de pook ingelijmd. ook zit het richtingsroer er al in met een servo. het werkt goed en weegt totaal 27 gram. valt me nog mee voor mn eerste balsa kastje :lol:

ff een fotootje voor jullie:
m5110008bv9.jpg

m5110011le8.jpg

en nog een filmske van de werking
DDFHa6SwoBk[/media] - mini-DLG apogee rudder tesing

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een vraagje, als je land, gaat je richtingsroer dan niet kapot in het gras?

Verder veel plezier met het bouwen, ben echt benieuwd hoe het vliegt!

Misschien eens van de zomer met een stel vrienden bouwen die ook gaan modelvliegen...

@ igor,
dat zou kunnen , ik heb het zelf ook een paar keer gehad..
maarja... leren vangen dan he ;)

Robert,

ik heb dezelfde servo's besteld bij Bidproduct. Heb ook de 5gr servo's van UH, maar die zijn te groot voor in de OFA. Ben benieuwd naar de prestaties.

succes verder met bouwen. ik moet ook maar eens een bouwverslagje maken van mijn backpack-OFA's.++

edit: als je toch bij Bidproduct gaat bestellen kun je net zo goed een corona synth ontvangertje kopen, of de gewone corona. Schijnen goede dingen te zijn, ik heb ze dus ook maar besteld.

qua bidpruduct zat ik al te kijken naar die corona dingen. heb ik ook veel goede dingen over gehoord. maar eerst ff iemand vinden die voor mij kan bestellen via paypal.

Backpack-OFA's ???

BackPack, als in opvouwbaar?
Vertel!
komt eraan. k zal deze week 's avonds een keer een draadje hierover maken. heb je mn laatste topic in 'Nieuwe OFA' van Buikje nog gezien? Daar had ik een verhaaltje en foto's over test met vleugeldeling. uitgebreider verslag hiervan zal ik dus in het nog te maken topic doen.

Robert, op welke termijn heb je het nodig? Ik heb nu 1 ontvanger en 2 servo's besteld. Zodra deze binnen zijn en goed bevallen bestel ik nog zo'n setje. Als het goed is zal dit binnen 2 weken zijn... als het kwa planning uitkomt voor je kan ik dus voor beide bestellen. spul past binnen NL tog in een envelop.

ik moet het wel voor 25 mei hebben, dan is een ronde van het nk in odoorn waaraan ik ga meedoen. mail me anders even op robert_berends01@msn.com voor verdere afhandeling :wink:

EDIT:
servo heb ik al, moet alleen nog 2 ontvangers heben

Laatst bewerkt:
doe maar, is een lekker goedkoop project. totaal ben ik met servo's en lipo ongeveer 25-30 euro kwijt :D

Let op! Die syntisized ontvangers hebben servo-problemen op kanaal 2!

Hierdoor is mijn swift gecrashed (2x) Nu hebben ze de V2 van die ontvangertjes waar dat probleem weg is. Ik heb ze tot nu toe alleen bij UH gezien...

Verder succes!

Misschien zit bij jou gas op kanaal 2?

Ik weet het niet, maar kijk maar eens op UH, en dan bij syntisized ontvangers
*(version2) unit has been revised with the following resolutions;
-Increased binding with various branded radios.
-Corrected servo locking issue.
-Corrected Channel 2 jitter issue when used with certain Transmitters.

Ik ben benieuwd of ik hem in kan wisselen...

Hoi Wes,

De Apogee Sport is een ontwerp van Mark Drela en door ECM doorontwikkeld tot een commercieel product. Zie ook www.flyecm.com.
Helaas wordt alleen de gehele set verkocht en niet alleen een tekening.

Wij gebruiken voor het club project een eigen ontwikkelde tekening met daarin een aantal basis gegevens verwerkt van de Apogee sport (die o.a. op de ECM site Apogee Sport Documentation maar ook op RCGroups Apogee Sport – A New DLG Kit from ECM - RC Groups staan).

Zowel op de ECM tekening als op de OLC tekening zit een copyright (zie Auteursrecht - Wikipedia over een uitleg hoe copyright werkt)

Misschien denk je nu wat een flauwekul over auteursrecht en copyright, maar vergis je niet in de tijd/geld die mensen steken in het ontwikkelen van een dergelijk ontwerp/tekening.

We hebben het geluk binnen de OLC dat we een aantal fanatieke DLGers hebben met heel erg veel kennis en ervaring met DLG toestellen. En tevens het geluk dat we een grafisch vormgever binnen de club hebben die de gegevens van de ervaren DLGers kan vertalen in een (bouw)tekening.

Maar om je toch een beetje te helpen wil ik je de tip geven eens te kijken op de site van F3K en met name de tekeningen pagina Start .

Succes!

m.vr.gr.
Marcel

Back