bouwverslag apogee mini-DLG compleet balsa

Hoi Albert,

Okido, in dit geval ongeveer 0 graden dus!

Nou nee, de Apogee heeft (als ik het goed heb) een AG03 profiel.
Onderzijde evenwijdig met stabilo geeft ongeveer een echte instelhoek van 0.8 tot 0.9 graden.

ag03.jpg

Frans

Nou nee, de Apogee heeft (als ik het goed heb) een AG03 profiel.
Onderzijde evenwijdig met stabilo geeft ongeveer een echte instelhoek van 0.8 tot 0.9 graden.

Frans,

Klopt, realiseerde ik mij later ook, heb post al aangepast....oeps.....

grts,

Albert

gisteren was het dan eindelijk zo ver, de eerste crash met de apogee. ik was even op het veld in odoornerveen en was eerst even met mn easystar aan het vliegen. verder niet veel aan de hand alleen ik had 1x storing voor een korte tijd. verder niets dus niets aan de hand zou je dan zeggen.

dus daarna de apogee gepakt. eerste vlucht verliep goed. daarna de 2e vlucht. eenmaal omhoog gegooid legde ik hem recht, dat ging allemaal goed, daarna schoot het hoogteroer ineens omlaag en niet meer bestuurbaar. regelrecht de grond in, de romp is helemaal kapot en het richtingsroer is afgebroken. de vleugel is nog helemaal heel, dus nu staat mij de taak te wachten om een nieuwe romp te bouwen. morgen dan maar niet vliegen met de apogee, dus de blaster gaat dan maar mee :D

gisteren was het dan eindelijk zo ver, de eerste crash met de apogee. ik was even op het veld in odoornerveen en was eerst even met mn easystar aan het vliegen. verder niet veel aan de hand alleen ik had 1x storing voor een korte tijd. verder niets dus niets aan de hand zou je dan zeggen.

dus daarna de apogee gepakt. eerste vlucht verliep goed. daarna de 2e vlucht. eenmaal omhoog gegooid legde ik hem recht, dat ging allemaal goed, daarna schoot het hoogteroer ineens omlaag en niet meer bestuurbaar. regelrecht de grond in, de romp is helemaal kapot en het richtingsroer is afgebroken. de vleugel is nog helemaal heel, dus nu staat mij de taak te wachten om een nieuwe romp te bouwen. morgen dan maar niet vliegen met de apogee, dus de blaster gaat dan maar mee :D
da's het leuke he. wij houden onze eigen hobby in stand :p

ik had er een ontvanger in van bidproduct van 4 dollar, maar daar zit het probleem niet in want ik had het ook op dat kanaals op een goede 8kanaals futaba ontvanger.

aangezien mijn mini over het algemeen nogal zwaar was/is komt er een compleet nieuwe, setje kleindelen heb ik al, balsa is besteld. lipo heb ik inmiddels ook.

Gisteravond bouwavond 3 in Odoorn. Er werd niet gebouwd. Van de aanwezigen hadden de meesten hun kist zo goed als af. Helaas hadden ook de eersten van hun model alweer een bouwpakket gemaakt :(

Aan het eind van de avond zakte de wind lekker in en werd er gevlogen totdat het echt te donker werd. Je kent het wel, "Ahhh nog één keer"
Een klein wedstrijdje tussen Piloot Gerrit met werper Ibel en piloot Albert met werper Theo resulteerde in een 3-1 voor Albert en Theo.
(best of 5 in all up last down)
Een nieuwe bouwavond is niet meer noodzakelijk dus met z'n allen op naar de clubwedstrijd welke in de week van 11 mei gehouden zal worden.

Hier wat sfeerfoto's

Ibel gaat letterlijk achter de kist aan
454812ea4529626.jpg
[/IMG]
454812ea46471d0.jpg
[/IMG]
454812ea46ddbe0.jpg
[/IMG]
454812ea7c720b0.jpg
[/IMG]

Laatst bewerkt door een moderator:
tja, ik deed niet mee :? :?

inmiddels alles besteld om een nieuwe te kunnen bouwen :D was wel heel gezellig en er werd veel gesmeten met die dingen.

Nou vanavond de Apogee vliegklaar gemaakt, zwaartepunt gaf wat problemen, schrik niet, 25gram lood nodig in de neus om zwaartepunt goed te krijgen, vliegklaar weeg tie nu 208gram........aaaai NOT GOOD :-? nouja eerst komend week op een avond maar ff kijken of tie vliegt en hoe dat tie vliegt....

Theo klopt dat zwaarte punt wat aangegeven wordt op de tekening? volgens mij moest Ibel ook aardig wat lood in de neus proppen om het zwaartepunt goed te krijgen?

Grts,

Albert

Zwaartepunt op tekening kan. Ik heb hem 1 tot 2mm ervoor.
25 gram lood in de neus??? Kon je dat nog wel kwijt??
Ik denk dat de grote boosdoender je zwaar afgewerkte staartdelen zijn.

Met dat zware kistje had je goed mee kunnen doen in Arnhem :rolleyes:

Zwaartepunt op tekening kan. Ik heb hem 1 tot 2mm ervoor.
25 gram lood in de neus??? Kon je dat nog wel kwijt??
Ik denk dat de grote boosdoender je zwaar afgewerkte staartdelen zijn.

Theo,

Lood in de neus ging nog net, maar als ik het mij goed herinner heb ik de staartboom een paar cm langer gemaakt, de staartdelen zijn niet overdadig zwaar. Ach met een beetje gewicht gooit het wel hoger! toch? hahahaha....

Bij de volgende versie de neus dus +/- 4cm langer denk ik zo?

Ben je trouwens vrijdagavond op 't veld????

Albert

Albert,

Neeeeee niet de neus langer. Die is lang zat. Gewoon gewicht uit de staart.

Ik denk wel dat ik vrijdag ff langs kom. Neem dan wel ff alle kisten mee.

Albert,

Waarom heb je de staart langer gemaakt ? Theo heeft de Apogee uitvoerig getest voordat hij en anderen met het bouw project aan de gang ging.
Volgens mij vloog de versie van Theo uiteindelijk goed. Ik zou idd proberen
een lichtere staartgroep te maken, of het gewoon zo laten...met een kist van 200 gram had je een aardig resultaat neer kunnen zetten de afgelopen wedstrijd. Ik begon met 150 gram en op het laatst zat ik op 180 gram en
volgens mij had het nog wel wat zwaarder gemogen.
Cheers

Bart

Waarom heb je de staart langer gemaakt ? Theo heeft de Apogee uitvoerig getest voordat hij en anderen met het bouw project aan de gang ging.

Bart,

Volgens Theo moet dit het vlieggedrag nog wat verbeteren, ik ga één dezer dagen ff een paar testvluchtjes maken :-)

Theo,

Waarom de neus niet langer??

Grts,

Albert

Back