De reden dat het allemaal zo lang duurde is dat ik er maar tegen aan zat te hikken om te beginnen, ik kom mezelf er niet toe zetten. dit weekend viel het kwartje, ik heb geen zin om boven te zitten terwijl ik beneden de warmte van de kachel heb, muziek en het drinken staat dichterbij
Daarna ben ik begonnen met de tafel opbouwen, recht voor de schuifdeur maar die gaat in de winter toch nooit open.
Daarna uitlijnen:
Met een kruislaser die zichzelf waterpas zet is het makkelijk uitlijnen. De laserlijn zo uitrichten dat de lijn precies aan de bovenkant van het blad zit, daarna zorgen dat dit zo is van links naar rechts, daarna kijken of de tafel ook van voor naar achter recht staat:
De laser iets hoger gezet zodat deze precies over het blad heen schijnt en het bouwblad net niet meer raakt, nu moet zowel links als rechts, voor en achter de laser precies de onderkant raken van in dit geval de waterpas.
Daarna testen met de reeds gebouwde romp helft:
hmmm, dat is niet goed, in het afgelopen jaar toch wat krom getrokken

Dat moet dus ook aangepakt gaan worden. Eerst kijken dat alles nog netjes vastgelijmd zit en als dat zo is dan nat maken, gewicht erop en een tijd laten staan. Dat komt nog.
Daarna de rompdelen uit de doos gevist:
Alles nog aanwezig! De romp is wel verkleurd maar dat was te verwachten na een jaar.
De volgende stap is er voor zorgen dat het bouwplan in spiegelbeeld komt anders bouw ik 2 dezelfde romp helften.
Dat wordt de volgende stap, aan de slag met de olijfolie, dat komt morgen, heb vandaag 2 kuub hout van de oprit waar het geleverd werd gestapeld in de schuur, kom vanavond de bank niet meer af