Bouwverslag ASK 13 van lenger

ziet er al super uit eh olivier!

kan ni wachten tot em klaar is en dawe es gansen dag gaan zweven, en dan hopelijk me 1 of zelf 2 DG1000 :D

grts, and keep up the goodwork :thumbsup:

ssssssttt

dat mocht nog niet algemeen bekent worden van die DG1000 :lol: anders gaan ze hier zeggen dat ik eerst de ASK moet afwerken, maarja we zien wel wanneer de DG er komt
eerst wat opkuisen en ondertussen gaan we onverminderd voort met de ASK :wink:

ik kijk er echt al naar uit om samen te gaan zweven en dan naar de Cap :lol:

gewoon, op mijn privé piste hier, niet op de club man, veel te saai :P

meneer heeft een privé piste ofzo :lol: :lol: :lol:

Het was gewoon omdat ik zag dat jij van zottegem bent... en vjete van kortrijk

(en ik woon in avelgem.. mooi ertussen :D )

Ik heb vroeger enkele jaren gevlogen in club eole in pottes...

Dan heb ik het domste ooit gedaan = stoppen met vliegen :cry:

Maar ik ga dit jaar nog terug opnieuw beginnen... mijn westerly staat bijna terug op punt... en mijn zwever (montana 1800) is klaar...

Dus ik dacht te weten te komen op welke club hier in de buurt het meeste "jonk volk" zit...

Maar jullie vliegen precies niet in een club :cry:

x

ik wel :D

ik vlieg op airfield 34, maar enkel met motortoestellen en niet met men zwevers.

als ge zin hebt, moogt ge volgende week ook naar hier komen, vjete en ik gingen dan dagje vliegen op de piste hier bij mij thuis ;)

laat maar iet weten, of voeg me ff toe op msn ofzo :)

ik vlieg aan de lange munte in kortrijk en ik ben van plan mn ASk te vliegen in oostduinkere aan T'schipgat

@ ruben m,

is dat jij op daxforum met je A'tje? :)

nu weer :ontopic:
morgen of vrijdag gaan we weer verder met de ASK13, zit nu aan zee voor andere hobby's :)

we zijn weer wat verder gegaan met de vleugels.

zo ziet hij er nu uit :D

tn_DSC07619.JPG

tn_DSC07621.JPG

tn_DSC07622.JPG

tn_DSC07624.JPG

tn_DSC07626.JPG

de terras tegels zijn 40x40, om wat een idee van de grootte te hebben

ik moet zeggen, het geeft een grote voldoening als je hem voor de eerste keer ziet als hij in elkaar zit. als je dan beseft dat er 2 weken geleden enkel een ropm, een paar houten latjes en een reeks ribben op de tafel lag en nu een volwaridige ruwbouwkist.

ik ben eigenlijk wel een heel klein beetje veel trots op mn eerste volledig zelf gemaakte vleugel :)

Klopt, zelf iets in elkaar fröbelen geeft veel voldoening, veel meer dan een ARF-je kopen.
Ook krijg je dan veel meer inzicht in hoe je kunt bouwen en wat niet kan.

Taco.

door rayom toch maar weer even de ASK-13 van de kast genomen :lol:
ik ben het richtingsroer aan het aansturen.
de servo zit er bijna in maar nu, ik wil met een pull-pull systeem werken, maar uit wat maak ik da best? staalkabel of in nylon genoeg? en hoeveel kracht moet dien nylon kunnen verdragen?

Groeten Olivier

Kijk, iets nuttigs gedaan vanavond.
Waarom pull-pull? Is dat niet nogal spelinggevoelig?

Raymond

pull-pull is net spelingsONgevoeliger.. het werkt alleszins veel symmetrischer dan een klassieke push-pull (bowden of dergelijke)
Ik heb in m'n solution een pull-pull gemaakt met staalkabels van rondvluchtmodellen. Zeer tevreden van.
Om gewicht te sparen zou je eventueel naar (rekloze) vliegerlijnen kunnen gaan. Ik denk dat je setjes kan kopen die kevlar gebruiken.. 'kogelvrij' :-)

Je ASK13 begint er super uit te zien!!
Ik ben uiteindelijk toch niet voor zo'n klassieker gegaan maar voor een Fox, en ietsje compacter voor op de helling...

Nog veel succes ermee!! Ik volg je op de voet...

eer pull pull sisteem kan heel goed werken. in mijn mini lazer 3d heb ik het richtingroer ook pull pull angestuurd. dit is gedaan met een nylon (vis) kabeltje. doordat er wat rek in het kabeltje zit kan het roer wat heen en weer bewegen, al je er kracht op zet. er zit dus geen speling op. voordeel is dat de kabeltjes wat rekken als je bij bijvoorbeeld bij transport ergens tegenaan komt met het roer. het buigt gewoon mee. met vliegen heb ik hier helemaal geen last van.

Groeten Halmar

In mijn Habicht komt ook een pull-pull-systeem op richting. Dit wordt staal, omdat bij de Habicht een paar gram niet uitmaken.
Ik denk dat er een soort spannertje tussen moet om de kabels te spannen. Of kan dat ook met een veertje?

Taco.

Back