daar gaan we:
vandaag heeft hij dus voor het eerst gevlogen.
eerst 2 handstarts zelf gegooid, ging redelijk maar vond het wat aan de trage kan.
mijn broer laten gooien, ging iets beter (meer snelheid) maar die was er snel weer uit
dan maar aan de lier gehangen en mijn broer laten lopen
hij liep niet echt snel genoeg+ aan de achterste haak gekoppeld (mijn fout) + de neus ging te snel up.
Tegen dat ik kon reageren was het al te laat, hij viel weg over de rechter vleugel. Ik heb nog iets kunnen tegen sturen zodat de klap minder hard was.
Gevolg: vleugelpennen van de rechtervleugel volledig los, en deze van de linker blijkbaar ook na alles goed te hebben bekeken
voor de rest geen schade, gelukkig
Conclusie: Ik ben niet gewoon van met een snellere zwever te vliegen, zwaartepunt mag wss iets meer naar voor, en voor lieren dus de eerste haak gebruiken+ wat downtrimmen de eerste meters.
na het bekijken van het filmpje, samen mer Raymond 'Fotor' ben ik tot het besluit gekomen dat hij echt wel wil vliegen maar dat tijdens de hand start ik de snelheid er te veel uit trok.
Nu dus eerst repareren en dan mss eerst nog een paar handstarts van een lichte helling zodat hij wat snelheid kan opbouwen, en ik er wat kan aan wennen
en dan aan de lier
als dat lukt (zie er geen probleem in als ik de juiste haak gebruik

) dan gaat hij mee naar de zee en gaat hij dus van de helling