Je kunt nog kiezen welke kleur je wilt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt voor de tip Klaas! Zojuist bericht gehad dat de onderdelen onderweg zijn, met wat geluk morgen dus weer aan de knutsel!
Ik heb trouwens nog wel iets noemenswaardigs te melden.. aangezien er (hoogstwaarschijnlijk) al honderden Banckert's op deze wereld rondvaren, ben ik van plan het schip enigszins verschillend te maken t.o.v. de klassieke Banckerts - met name qua kleurenschema en naam
Kleurenschema:
Qua kleur wil ik het schip laten lijken op de Steenbank en/of Valcke (LINK) welke momenteel rondvaart (of heeft gevaren) bij de Belgische marine:
Bekijk bijlage 331102
Ze gaat geen exacte kopie worden van dit schip, echter neem ik de kleurstelling wel over (afgezien van de roestplekken natuurlijk). Afwateringsgaten op het dek en het bootje achter de stuurhut zullen bijvoorbeeld niet gemaakt worden - het is en blijft een Banckert volgens het boekje van Billing Boats.. alleen in een andere kleur
Naam:
Naast bovenstaande kleurafwijking, gaan we de naam 'Banckert' ook niet terugzien op de romp. Ik ben afgelopen tijd aan het brainstormen geweest over een toepasselijke naam, indien mogelijk in een 'thema' welke ik door kan trekken naar volgende projecten.. ja ja, ik heb de smaak te pakken en heb (ondanks dat mijn huidige project nog laaaaang niet klaar is) goede voornemens met betrekking tot een eventueel vervolg
Na meerdere namen op een rij te hebben gezet, uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat mijn Banckert 'WASHINGTON' gaat hetenDit trek ik bij vervolgprojecten dan door met andere steden waar ik ooit ben geweest - zo zou er over een tijdje zomaar een 'STOCKHOLM' of 'EDINBURGH' aan mijn vloot toegevoegd kunnen worden
Maar goed - ideeën zat, eerst maar is even stoeien met het onderwaterwerk!
Mike
Je kunt nog kiezen welke kleur je wilt.
Heel leuk bouwverslag , leest heel prettig en duidelijk ! Boel tips van buitenaf is het mooie van dit forum ( duim omhoog medelezers !)
Goed dat je een eigen kleurstelling gebruikt , dan wordt het zeker ‘eigen’! Succes
Gr freek
Als die speed 400 zo heet wordt is of de schroef te groot, of er zit teveel wrijving op de aandrijflijn. Gr. Klaas.
Mike, Je kunt de motor zo tegen het vlak lijmen, maar dat zou ik niet doen. Het is veel beter om voor en achter de motor hulp-spantjes- te zetten waar je de motor voor en achter aan vast bout. Zorg wel voor een verticale sleuf in de spanten dat de motor naar boven weg kan. Lijm de spanten pas vast als alles naar je zin zit. Als motor en as exact achter elkaar liggen kun je ook een stukje slang als koppeling gebruiken. De messing schroef is voor de straalbuis aan de kleine kant. Jammer dat Billing Boats daar niet goed mee om gaat. Bij al hun schepen zie je dat de schroeven veel te klein zijn. en dan heeft een straalbuis weinig effect. Meer dan 2 mm speling moet je bij de toppen van de bladen niet hebben. In het echt is dat maar een paar cm. Als het met de slang als koppeling niet gaat, neem dan een dubbele kruiskoppeling. Bij mijn Smit Finland liggen de Bühlers met hun buik op de bodemplaat. Deze motoren lopen geruisloos, dus maak je geen zorgen over lawaai. Sluit de motor zo aan op je regelaar dat bij vooruit draaien de + van je regelaar op de rode draad van de motor komt. Dan heeft de motor de meeste kracht. Verschilt niet veel, maar toch. Welke schroefas heb je genomen? Als het die van Raboesch is met een rubber afdichting, pas dan op dat je de as niet droog laat draaien. Anders verbrandt de lipafdichting. Maar ik zie geen verdikkingen op het eind van de koker, dus zal het eentje zijn met glijlagers. Vul de koker voor dat je gaat varen met uierzalf en borg je schroef met een contramoer. Of zit die contramoer aan het achtereinde van de schroef? Succes verder met bouwen! Gr. Klaas.
Mike, Misschien heb je het al geschreven, maar wat voor regelaar heb je? En bij het inschakelen: Eerst de zender aan met de trimknoppen (rode en groene pijl) in de middenstand en dan pas de ontvanger aan, of de 12 Volt van de accu. Dan vermoed ik dat het probleem is opgelost. In principe "kijkt" de regelaar welk signaal er binnenkomt via de ontvanger. Op die stand gaat de regelaar er vanuit dat dat de neeutraalstand is. Zet je de zender later aan is de regelaar van slag. Gr. Klaas.
Hoi Mike,
Misschien heb ik ergens iets gemist, maar als ik met jouw bovenstaande linkje naar de betreffende vaarregelaar kijk, zie ik daar netjes een PDF linkje naar de handleiding van deze regelaar staan.
Ik heb die handleiding even geopend en bekeken en daar staat onder "SET-UP des Fahrreglers" precies wat je moet doen om jouw probleem op te lossen.
De handleiding is in het Duits, maar mocht dat een probleem zijn, kan je hem ook gewoon naar een van de vertaalprogramma's halen.
Heb je zo'n programma niet, kopieer dan de tekst naar bijv. "Microsoft Woord" en kies je daar de optie vertalen.
Vervolgens is het een kwestie van de instructies opvolgen en vrijwel zeker dat je daarna een goed werkende vaarregelaar hebt.
Groet en succes ermee.