Bouwverslag Banckert ( weer één )

@ Jan,

Hallo,

Ja de banckert heeft z'n maidentrip al gehad, die heb ik tevens opgenomen, waarschijnlijk morgen een filmpje van.

Ziet er goed uit! complimenten!
Ik ben ook gewoon verder gegaan maar loop erg achter ;-)
Ga zo door, ben benieuwd naar het eind resultaat!

Gr. David

Hoe staat het met jouw banckert David? je topic is niet heel erg up-to-date, ben wel benieuwd hoe jij het allemaal doet ;)

Hoe staat het met jouw banckert David? je topic is niet heel erg up-to-date, ben wel benieuwd hoe jij het allemaal doet ;)

Ik zei de net ook al dat ik met mn bouw verslag erg achter loop :-D lk zal binnen kort nog wat plaatsen:yes:En ook ik kan bijna een proefvaart maken:p

Gr. David

Betreft bluspomp

@ Jeroen,

De bluspomp is afkomstig van een brandstof pomp van graupner, deze draait op 12v, maar zit verwerkt in een bakje met schakelaar en wat kabels. Ik heb de pomp ontleed, en heb alleen het tandrad gedeelte eruit gehaald + motor, deze op een balkje gemonteerd, en met een stukje ciliconenslang bevestigd aan elkaar, werkt ideaal.
Ik zou overigens wel de motor even ontstoren.

Beste Jeroen,

Je kunt de brandstofpomp gewoon bestellen bij de lokale modelbouw winkel, zou 1 tot 2 weken kunnen duren, dan heb je hem.
succes!

1655-1745-large.jpg
bedoeld u deze?
Mvg, jeroen

Dat is idd degene die ik bedoel.
Kan zijn dat de pomp die je krijgt geleverd een andere sticker heeft ( was bij mij ook zo ) maar pomp is exact hetzelfde.

Rubberen rand?

Hallo,

Aangezien ik bijna zover ben om het dek samen te voegen met de romp, zit ik met 1 vraag.
De originele rubberen band die het dek en romp samen moeten voegen, past niet, is dit normaal? de uitsparing is dusdanig groot, dat deze rand niet eens klemt om beide delen. heb eventueel wel een alternatief, maar zijn er andere banckert bouwers die dit ook hebben? op de beigeleverde tekening en boekjes staat ook dat er een grijze(?) rand bij zit, terwijl de mijne zwart is.

Alvast bedankt!

Hé Jeremy,

Op mijn Maasbank heb ik deze rand er niet op gezet, en beide uitstekende randen van romp en dek glad met elkaar gestuurd. Hierna heb ik hier een halfronde strip evergreen op gezet.
Zie de foto's: Werkschependag 2011
Je kan op de foto's klikken voor een vergroting.

Gr,
Bart

Hallo Jeremy

Ziet er allemaal top uit ga zo door.
Hopelijk zie ik je gauw eens in drachten.
Ben zelf nog in afwachting van enig electronica zodat ik dat kan inbouwen.

Gr martin

Dag Bart.
Heb jij het dek en romp aan elkaar verlijmd of gekit of kunnen ze nog wel van elkaar?. Zat zelf te denken om te kitten en dan af te werken met een half ronde strip zoals jij aangeeft. In geval van nood kun je dan altijd de kit insnijden om het dek te verwijderen.
Leuke foto's trouwens van de Werkschependag.

Hallo Stefan,

Ik heb romp en dek gewoon aan elkaar gelijmd met lijm. Bij jou zal dit zeker geen probleem geven,
aangezien de dek opening bij het model van jou groter is.
De opening van mijn Maasbank is nog standaard, en heb er tot nog toe geen last van gehad dat de delen aan elkaar zitten.
Scheelt ook weer eventuele lekkage. En ziet er (vind ik) mooier uit als met de standaard rubber rand van Billing Boats. :)

Gr,
Bart

Bedankt Bart.
Vind die rubberrand ook niets, ik heb een grijze. Ga dek en romp verlijmen nadat alles verder goed is, kan ik de romp ook in 1 keer spuiten.

Hallo,

Ik heb geen grijze maar een zwarte rand voor de omranding,
Welke rand hebben jullie het over? die halfronde? wellicht kan ik die er namelijk ook opzetten voor een beter resultaat.

Alvast bedankt!

Hoi Jeremy.
Bij mijn pakket zit een grijze rubber rand, begrijp dat jij een zwarte hebt? Misschien ligt het aan het jaartal. Ik heb een wat ouder model waarbij al het houtwerk ook niet voorgefreesd is maar dat moet je nog uitzagen/snijden. Laat de rubber rand denk ik vervallen, deze zit veel te ruim. Ga de romp en het dek onderling verlijmen, rand netjes schuren en wil dan een halfronde, kunststof buisje over de flenzen van romp/dek heen schuiven. Deze wordt gewoon zwart net als de romp met een wiite bies erboven. Zo komt het meer overeen met het origineel. Denk dat Bart dat net zo heeft gedaan. Volgens mij wordt dit veel strakker.

Bij mij zat er ook een grijze rubber rand bij, in het begin zat deze er bij mij wel op, maar deze rand is qua dikte veel te groot voor 1:50.
Na een tijdje ging ik me hier aan ergeren, en heb ik hem er weer af gehaald, en dek en romp gelijk geschuurd en er een halfronde evergreen strip opgezet.
Het is even een gepruts om romp en dek goed op elkaar te lijmen, maar het resultaat mag er zijn.

Hierbij een foto van mijn Maasbank afgelopen zondag...
full

En een waarop je kan zien dat de halfronde rand niet zo overheersend is als de originele...
full

Gr,
Bart :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er zeker veel beter uit dan de originele rand die er bij geleverd word, echt een aanrader dit dus.
Kan momenteel helaas niet bouwen :/ zijn druk met verbouwen etc. maar binnenkort kan ik weer los, en dan hoop ik met de opbouw verder te kunnen gaan en de electronica te onstoren van wat er over is.

Back