Bouwverslag bettoningsvaartuig Breeveertien 1:50

Wat wordt (is) dit een realistisch model zeg,
het is dat er muurtjes om je vijver staan want anders zou je niet zien dat het een model was.

He Teso,

Bedankt voor je reactie, moet eigelijk nog even het grote water met haar opzoeken, en juist als er goed veel golfen staan;)

het is echt een prachtig schip. en je bouwt zo snel!!
weet je al wat je volgende project is???

gr Brecht

He Brecht,
Bedankt, tja nieuw project? eerst deze even rustig afbouwen, nieuw project gaat er zeker komen na deze, zie je vanzelf.

Geeft u ook cursussen meneer Dootjes of kunnen we binnenkort een boek van u verwachten met tips

Dag Steef,
Hahahahah, Boekje met tips he?
Hou het maar bij bouwen geloof ik. Als je wat wilt weten, dan vraag je het maar;).

prachtig schip.
en... dat boekje met tips wil ik ook wel mocht het uitkomen.
vgr
Marc

Geld ook voor jou Marc, desnoods over de mail, als je vragen hebt, vraag maar.

Jij bent goed bezig.
Heel mooi schip.

Bedankt Ronald;)

zoals de andere ook al melden,

Wat een mooi gebouwd model, zit het met plezier te volgen

He Stephan,

Leuk dat je volgt, en goed te horen dat het je bevalt.

Jan

Breeveertien 1972

Update Breeveertien,

Ze is zo goed als af! het geen waar ik nu nog mee bezig ben is het radiografische deel.

Drie weken geleden heb ik contact gehad met de Nederlandse Kustwacht, en met succes, ze konden mij tekeingen leveren van zeegaande boeien voor aan dek.

Tekeningen omgeschaald, en maar eens wat proberen er van te maken.
Resultaat:

23ll2x4.jpg

Ik heb er vier gemaakt, ze zijn een krappe 15 cm hoog, en drijfen echt.

28i2b1u.jpg

Ook Heeft Johny Lloyd voor mij de stickers gemaakt, maten doorgegeven en jawel, precies hoe ik het hebben wou, paste precies!

30tg9yh.jpg

De romp staat ook volledig in zijdeglans parketlak van Glitsa.

2qiw9yv.jpg

143m25z.jpg

zxaaf4.jpg

Vaart geweldig, alleen mis je wel vermogen onder de pookjes bij het wegvaren, als je een sleper gewend bent:rolling:
sgho1v.jpg

b7cmr6.jpg

10fnr77.jpg

Brugvleugels met console.

33k4u35.jpg

Rubberboot hing eerst los, toch maar even twee spanbanden omheen gedaan.

21jyecw.jpg

Zenderkoffer aangeschaft, en zelf ingericht, alles mooi bijelkaar wanneer ik ga varen.
11ionb6.jpg

16iv502.jpg

Zo kan het wel weer, Tot de volgende keer.

Jan

Wauw Jan, wat een schitterend model is het geworden. Mag je erg trots op zijn. Ook het leuke accent bij de rubberboot spreekt mij aan;) De naam van de schipper

Hallo Jan,

Nauwelijks de gelegenheid om een leuk commentaar te schrijven... het schip is alweer gereed!!!! Je hebt er iets heel moois van gemaakt waar eigenlijk ook niets op aan is te merken. De merknaam op je zenderkoffertje snap ik niet helemaal maar je maakt er zeker vrienden mee haha. En ja, die letters, Onze Johnny kan er wat van. Hij heeft mij ook zeer blij gemaakt maar dat had je in mijn verslag al gezien. Hulde Jan en zie uit naar foto's van de proefvaart.

Wauw Jan, wat een schitterend model is het geworden. Mag je erg trots op zijn. Ook het leuke accent bij de rubberboot spreekt mij aan;) De naam van de schipper

Dankje Steef,

Tja, Doet een schilder ook toch wanneer hij zijn werk af heeft;)

Bedankt Sam

Jan,

Er is maar een woord mogelijk!

RESPECT

En de tekst is inderdaad perfect gelukt.

Gr John

Dankje John,
Zal bij je terug komen voor toekomstige modellen, want ook die zullen belettering nodig hebben;)

Hallo Jan,

Nauwelijks de gelegenheid om een leuk commentaar te schrijven... het schip is alweer gereed!!!! Je hebt er iets heel moois van gemaakt waar eigenlijk ook niets op aan is te merken. De merknaam op je zenderkoffertje snap ik niet helemaal maar je maakt er zeker vrienden mee haha. En ja, die letters, Onze Johnny kan er wat van. Hij heeft mij ook zeer blij gemaakt maar dat had je in mijn verslag al gezien. Hulde Jan en zie uit naar foto's van de proefvaart.

He Sjoerd,

Ik lees je comentaar altijd met plezier, doet me goed om het te lezen.
Die koffer had ik gekocht met Bart, toen kwam Bart met de opmerking van dat hij de "goede" kleur had, wou hem eerst over schilderen, maar op dat plastic houd geen verf. En ik wist dat ik nog ergens een grote Maersk sticker had liggen, die heb ik van mijn oom gekregen mooi wat jaren geleden, toen vaarde hij bij Maersk.

Zou doende, niet dat ik wat met Maersk heb, want wil toch geen blauwe boot bouwen.

Hey Jan,

Waar kan ik zo'n mooie kist vinden? Past ook goed bij mijn model zoals je weet :D

Gr.
Pim

He Pim,

Die koffer komt bij de Baco winkel weg uit IJmuiden.
Bouw jij ook al blauw dan???;)

Nu voorbereidingen treffen voor een nieuw model, deze wordt groen!

Jan

We vallen allemaal wel eens van ons geloof af Pim:D, dus wie weet. En ik ben wel benieuwd wat Jan van zo een schip maakt gezien zijn prestaties tot nu toe.

Iets wat groen wordt hoeft geen Fairmount te worden....

aw6qut.jpg

Maar het wordt inderdaad de Summit.

Tja, Pim, kan er niet onderuit, baal er ook van, heb veel liever een schip met lijn...

Maarja, al de kennis die ik opgebouwd heb op dat schip, kan ik niet laten liggen, zou ik zonde vinden, tekeningen, foto's heb alles tot mijn beschikking, weet wat achter iedere deur zich schuil houd.
Je hebt er gewoon een gevoel bij, dat heb ik nog niet eerder gehad bij die andere modellen. Is toch je huis geweest voor dik 5 maand.

358426e.jpg

Fairmount Summit

Jan

Back