(Bouwverslag) Biglift met 26 cc MVVS (filmpjes vanaf pag.33)

Ja, hebben we gedaan (arjan is er ook even bijgekomen, die had een goeie dop om de bougie los te krijgen). Blokkie is erg na, verzopen dus. Nog even en dan loopt ie, hoop ik.....

Filmcamera staat klaar

nou, het lukt nog niet. Volgens mij heb ik nog een electrische starter liggen ergens achter de schotten op zolder. Die maar een keer opzoeken en kijken wat voor stroom ik heb om er op aan te sluiten. Voorlopig heb ik een lamme arm en ga maar weer in de tuin verder BAH!!

Ja, dat kan een punt zijn. Ik heb er een lipo 2S voor aangeschaft, maar daar moet ik nog stekkers op solderen. Voor nu heb ik een NiMH 2000 mAh voor gebruikt..

Ik zal vanavond de lip klaarmaken en het daarmee proberen. En anders met de electrische starter proberen..

nee, klopt, want ik heb het gisteravond met de lipo geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Ik denk dat er toch de electrische starter aan te pas moet komen, maar dan moet ik eerst een spinner en een 12V accu hebben. Of is het bij dit soort motoren niet goed om ze met zo'n starter aan te draaien?

Je kan hem ook nog op electro ombouwen... Die starten altijd ( voor de prijs hoef je het niet te laten de dag van vandaag )

en met een andere bougie tegen de koelribben houdend ivm massa (of de originele bougie er uitdraaien ). waarop je de bougie kabel zet . heb je dan wel een vonk?

als een bougie helemaal nat is ,geeft deze ook geen vonk meer af

Er loopt ook een slangetje van het carter naar de carburateur (of de plaat eronder) die zorgt voor extra onderdruk zodat de carburateur zelf aanzuigt.

Is dat slangetje aangesloten? Niet dubbel? Niet lek?

Als je aan de prop draait, zie je dan de brandstof door het slangetje richting carburateur bewegen?

Wat gebeurt er als je de carb helemaal dicht houdt met je vinger? En dan aan de prop draait?

>Is dat slangetje aangesloten? Niet dubbel? Niet lek?
Ja, aangesloten, niet dubbel, niet lek
>Als je aan de prop draait, zie je dan de brandstof door het slangetje richting carburateur bewegen?
Ja, hij krijgt brandstof. Vaak slaat hij bijna aan, maar niet helemaal. Na herhaald proberen verzuipt hij en af en toe petst hij dan terug door de carburateur.
>Wat gebeurt er als je de carb helemaal dicht houdt met je vinger? En dan aan de prop draait?
Dan zuigt hij heel hard brandstof aan.

net bij de modelbouwdagen in Elst geweest en gelijk een spinner bij Hobma gekocht. Ze hadden helaas geen nieuw rubber voor in de electrische starter. Binnenkort maar met het spul naar de club in Ede, daar weten ze er vast wel raad mee. Zo op een forum is het toch lastig

Hendrik,

Misschien iets stoms, maar mij hebben ze altijd verteld dat je deze motoren het beste op kop kunt hangen, met de cilinder naar beneden...

Verder de 2 stelschroeven helemaal indraaien en vervolgens anderhalve slag uitdraaien, dat is een goede uitgangspositie.

Dit soort motoren moet je ook aan "slaan", handschoen aan, volgas geven en luchtinlaat dichthouden en draaien aan de prop totdat je nattigheid bij de luchtinlaat voelt, gas zo goed als dicht zetten, prop tegen het drukpunt zetten en flink uithalen....

Succes.

Louis

Benzinmotoren kun je in alle posities plaatsen , maakt niet veel uit .

Meestal bepaalt de uitlaat hoe hij geplaatst word.

Bij mijn Biglift,s zit de zylinder onder.

En " aanslaan " doe je geen benziner . :eek:

Met choke dicht en gas 2takken open aanwerpen tot hij aanspringt en weer uitgaat omdat de choke dicht zit .

Dan choke open en weer aanwerpen , zenoah loopt dan meestal bij de derde keer aanwerpen.

Mvg Johan

hij petst terug in de carb ,dus backfire,dus tevroeg (normaal uitgaande van automotoren ) . is de timing van de ontsteking te regelen ?

Back