Bouwverslag binnenvaartschip M.S Eurotrans Delfzijl

Hoi Woujaco,

ik heb vroeger met de Argonaut gevaren en loste altijd bij het Q8-depot op de achtergrond nog net te zien. Helaas is het depot gesloten en wordt tegenwoordig alles bij A.O.N. gelost. Ik ging altijd door de brug rond door met het achterschip tegen de paal neer te leggen en zo het achterschip daar achteruit dat smalle kanaaltje in te draaien. Ik hield er met 90-meter lengte nooit veel over. Zoals je op zijn gronings schrijft " 't ken net".

groetjes

Janus de Goeij
(ex-Argonaut)

@woujaco

die tekenig van de nvm is toch niet die van de Eurotrans?
naar mijn idee heeft de eurotrans een verzonken achterschip. kan me vergissen.

is wel ongeveer het zelfde model ik zag bij iemand anders deze tekening ook
bedankt voor de reactie

artikelen_fotos_4863_800.jpg

artikelen_fotos_4861_800.jpg

prachtig om te zien.

na een lange tijd niks te hebben gedaan komt er binnenkort weer een bouw update (ik had de laatste tijd geen zin om wat te doen, door de barre kou en school)

Stephan,geen dank graag gedaan,
op de site van de Schuttevaer de foto op zijn grootst bekijken, dan met de rechtermuisknop op de foto klikken, op het uitrolmenu naar beneden en op eigenschappen klikken, kopieer daar vandaan de URL tot en met .jpg
En plak die hier tussen de bekende [ IMG] url hier [ /img]

m.v.g. Brandaris

Zo ik ben weer begonnen:D.

Maar nu heb advies nodig over lijm. Ik moet een messing staaf op hout lijmen maar nu weet ik niet welke lijm ik moet gebruiken:confused:. Heeft iemand een idee.

Alvast bedankt.

Gr,
Woujaco

Gaatjes erin boren en verzegelen met pennen..
Staaf grof opschuren en dan denk ik maar 2comp bison lijm gebruiken

Inderdaad de staaf in ieder geval waar de lijm komt te zitten goed grof schuren, op de groeven houdt de 2 comp. lijm

bison is maar een merk natuurlijk, maar wel 2 comp. gebruiken.

Zou moeten werken, zo is het ook bij mij gelukt.

Verzegelen als het mogelijk is maakt het geheel nog steviger, maar dit moet wel kunnen.

Hier weer een update na lange tijd,

Ik ben verder gegaan waar ik gebleven was, met het beplanken van de romp.
dsc0249w.jpg

dsc0247bx.jpg

En nu weer verder.

(en Stephan en Armando bedankt voor het advies over de lijm)

Laatst bewerkt:
je spiegel ziet er mooi uit..!
maar let erop dat je de uiteindes van je latjes niet rond schuur. Zo kom je spiegel niet mooi der uit kwa model.

voor de rest ziet er goed uit!

Inderdaad de staaf in ieder geval waar de lijm komt te zitten goed grof schuren, op de groeven houdt de 2 comp. lijm

bison is maar een merk natuurlijk, maar wel 2 comp. gebruiken.

Zou moeten werken, zo is het ook bij mij gelukt.

Verzegelen als het mogelijk is maakt het geheel nog steviger, maar dit moet wel kunnen.

als de lijm een beetje moet vloeien (in de hoekjes en gaatjes) gebruik ik bison kombi (helder twee spuiten aan elkaar)

als de lijm moet blijven staan gebruik ik bison kombi metal (grijs twee spuiten aan erkaar)

of een mix van deze twee lijmsoorten

als de lijm een beetje moet vloeien (in de hoekjes en gaatjes) gebruik ik bison kombi (helder twee spuiten aan elkaar)
als de lijm moet blijven staan gebruik ik bison kombi metal (grijs twee spuiten aan erkaar)
of een mix van deze twee lijmsoorten

haha ja..

Een beetje van dit, een beetje van dat.. Zoo.. nog een beetje van dit erbij..!

Dat moet vast enzeker wel blijven zitten...:mrgreen:

Gister een tekening bemachtigt van de orginele straalbuis die er onder zit. Dus die ga ik vandaag of morgen draaien.

Gister heeft mijn vader de straalbuis even in 3d gemaakt. En zo komt ie eruit te zien: (er moet nog een stuk boven op voor de bevestiging)
straalbuiseurotranssepa.jpg

Hi Woujaco..

Dat ziet er allemaal erg netjes uit..
Is het een beetje gelukt met het draaien van je buis.?

Ik heb de laatste tijd een paar foto's gemaakt van de eurotrans..op het ijsel en markermeer en bij sluis lemmer.... Nu ligt ze een mtr of 10 achter ons bij sluis gaarkeuken.. Morgen om 9 uur verder..Haha..hun hebben de 2de schutting..

Groet Frans en maak een mooi schip..je bent goed op weg..

Back