Bouwverslag binnenvaartschip M.S Eurotrans Delfzijl

@Frenske

Nee de buis is nog niet gedraaid(mijn vader wou achter het schaatsen zitten:olympic:):-x

En is het misschien mogelijk dat ik die foto's mag hebben van de eurotrans

foto's Eurotrans..

Hoi Woujaco..
Is natuurlijk ook zeer belangrijk toch..da schaatsen en vooral die gouden plak van Sven Kramer..haha.

Maar als je je e-mail aan me geeft( hier of per PB) dan stuur ik je graag de foto's die ik heb van de Eurotrans..

Groet Frans..

UPDATE

En we gaan weer verder. Beplanking is klaar nu alleen de bodem er nog op.

dsc0004zh.jpg

dsc0003gl.jpg

dsc0002l.jpg

Nu ben ik op zoek naar een redelijk grote plaat voor de bodem en de zijkanten. Ik dacht aan 2 mm balsa plaatjes maar dan word de onderkant in twee delen (breedte) maar dat vindt ik niks dan word het allemaal lam.

Heeft iemand een idee wat voor houten plaat ik hier voor kan gebruiken
minimale afmetingen:

breedte: 250mm+
lengte: 1000mm of langer
dikte: 2mm a 3mm

Mijn vader heeft op zijn werk wel een dikte van vlaktebank. En daar dan 4mm hout door halen en afstellen op 2 mm?

Gr,

Woujaco

Laatst bewerkt:
Hee,

ik volg je al langere tijd! begint er allemaal erg netjes uit te zien!
het ziet er allemaal zeer goed uit en zal je ook zeker blijven volgen!

Afgelopen weekend zijn we met een aardig grote groep schepen zaterdag ochtend vertrokken vanaf amsterdam daarbij ook de Eurotrans helaas had ik mijn foto toestel niet bij me!

Gr lars.

Jaco, ik zou als ik jou was geen balsa gebruiken voor de huid omdat het heel kwetsbaar is.
voor jou schip zou ik 3mm. triplex gebruiken dat kan tegen een stootje!

groeten, brandaris

Brandaris heeft gelijk wat betreft de 3mm triplex.

Voor de zijen moet je inderdaad bijvoorbeeld de 3mm triplex gebruiken. In de bouwmarkt te koop.

Het bewerkt ook nog fijn, je kan het uitsnijden met een stanleymes, zo doe ik het al jaren.

Voor je vlak zou ik (het is maar een idee) iets dikker pakken. Ik heb 3,4 mm multiplex (exacte naam weet ik niet meer , maar is ook in de bouwmarkt te vinden. Dit is niet hetzelfde als de triplex, deze maar 3,4 meen ik is van harder materiaal.
Voor de algehele stevigheid zou ik je vlak hoe dan ook uit 1 deel maken.

Ziet er trouwens netjes uit zo alles afgeplankt.

Al vast bedankt heren, maar waar kan ik 3 mm triplex kopen de Hornbach(Groningen) heeft het niet en ik kan het ook niet bij de gamma vinden(Groningen). Bij welke winkel heb jij dat gekocht dan Stephan?

Ik heb het wel bij de Gamma vandaan.

3mm triplex hobbyhout (dat was de naam). Heb het zelfs ook al een keer in Groningen gekocht maar dat is al wel een jaar of 2 geleden. Hier een dorp verderop in de Gamma hebben ze het ook.
Volgens mij hebben ze het ook bij de Praxis, die zit in de buurt van de sluis meen ik mij te herinneren.

Zijn platen van 122x60 cm en licht van kleur.

Ik ben vandaag begonnen aan de Emulator. en heb het vlak met 3,4 mm multiplex gemaakt. Dat heb ik ook uit de gamma. Iets donkerder van kleur.

Eerst de tekening omrekenen. Heel hoop staat al 1:50 maar sommige dingen ook weer 1:20 en die moest ik eerst omrekenen. Tekening van de kont heb ik niet, die is er niet meer, maar heb een heel hoop maten van me oom en tante gehad en daar moet het wel mee lukken, maar daar gaat toch stiekem veel tijd inzitten, ben de hele dag bezig geweest.

Ben nog niet helemaal klaar met mijn bak maar dat zijn detail dingen.

We zijn weer een paar weken verder. Met dit als resultaat
dsc0062p.jpg

Onderkant er onder gezet plus een deel van de zijkanten

dsc0057rb.jpg

Straks weer verder om de zijkanten af te maken.

Gr,

Woujaco

Ik ga mee met de mening van stephan!

ziet er allemaal zeer goed en stevig uit! ga zo door! mijn complimenten!

Gr lars.

Je kan het altijd nog rond maken.
Stuk hout er langs plakken en met frees er over heen.
Wel met ronde profieltje.
Want ik zelf denk dat als ik zo zie dat de zijkant mooi rond in elkaar overlopen. Is ook mooier met de achterkant zoals jij die gemaakt hebt.
En ik heb tot nu toe nog geen schip gezien met recht hoeken... Is meestal altijd rond ivb met weerstand en mooier vloeien door het water.

Voor de rest ziet er keurig uit.
Ik blijf volgen!

Koen,

Over die kimmen,

wij hebben ze schuin zoals ze nu zijn bij woujaco. Hoekig hebben vaak spitsen, maar ook niet allemaal.

Tegenwoordig worden ze allemaal met ronde kimmen gemaakt. Inderdaad voor de rede die jij zegt.

Back