Bouwverslag binnenvaartschip M.S Eurotrans Delfzijl

woujaco ik ben er al uit met de spanten en grote de tekening de spanten zijn heel slecht te zien maar met jouw foto er van heb ik ze helemaal nagetekend en haal ze uit karton als mal
ik en mijn neefje gaan een poging wagen om 1 te bouwen maar dan wel iets korte 2,2 is aardig lang

@kier

Succes met de bouw, ga je ook een bouwverslag maken?

Ondertussen ben ik aan de kop begonnen en die zo net allemaal uitgezaagd. Foto's komen rond 6 uur wel.

Update 19-01-2012

Goed begin maken van dit jaar op het mbf. De voornemens zijn meer bouwen dit jaar, en de boot eindelijk klaar maken.

Ondertussen heeft de Eurotrans ook een naamverandering gekregen, ze heet nu Prisa, welke naam ik ga gebruiken moet ik nog even bedenken. Dus eerst maar een paar foto's van de huidige stand van zaken.

De kop nu af:)
foto1ue.jpg

Met los dek erop
foto3ran.jpg

Vooraanzicht
foto2ks.jpg

En de grondplaat van de stuurroosters, moet nog ergens een tekening hebben, met stuurroosters er op, maar die ben ik kwijt.
foto4fm.jpg

Mvg,

Wouter

Zoals belooft, meer updates, dus dichter bij het voltooien van de Eurotrans.

Vorige week, kwam het uit om het schip te onderscheppen in de Oostersluis, Groningen. Dus kon wat details foto's maken, van het voorhuis waar ik mee bezig was smiddags.

foto11dis.jpg

Was net te laat, want de brug was al open, dus snel iPhone gepakt en zo veel mogelijk details gefotografeerd.

foto21kn.jpg

Achterkant op het dak gelijmd.

foto31hs.jpg

Voorkant ook, en de rechterkant er los bij.

foto41k.jpg

De eerste stukken voor het achterhuis uitgesneden.

Eerst je examen hoor !
Die buro-standaard vind ik heel goed gevonden van je :yes:

zonder gekheid, het ziet er veelbelovend uit !

succes!

hallo,
Het ziet er allemaal al wel heel mooi uit.
ik kom het schip soms tegen in de vaart. het is een leuk schip om te bouwen.
ben zelf ook bezig om ons schip na te bouwen maar ziet er nog helemaal niet zo mooi uit als bij jouw.:D
gr vincent

Weer een update,
Voorwoning is klaar, wel klein reken foutje gemaakt, maar dat is alweer hersteld. :D

foto1aix.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag even testje gedaan met 2 mm balsa voor de verlichting aan de zijkant van het ruim, hierbij gebruik gemaakt van smd ledjes, priegelwerk, maar dan hebben we ook wat :)
Resultaat:
fotokio.jpg

Laatst bewerkt:
Update:

Twee stappen vooruit, een stap terug.
Redelijk aan het begin van mijn start met dit project, merkte Stephan le Sage op dat mijn achterschip hoogte verschil had in het echt, en ik niet, hier heb ik verder niet weer naar gekeken. Tot dat ik er achterkwam, na het zien van het schip voor de tweede keer, dat Stephan toch wel een goed punt had :)
foto1bdd.jpg

Ik snel mijn Eurotrans tekening op gezocht en het achterschip uitgeprint, toen met de liniaal gekeken of het achterste punt van mijn schip wel hoog genoeg was, en gelukkig voor mij klopte het:) dus even na gerekend wat voor hoogte verschil het nu was en waar het precies begon.
foto2zh.jpg

Na het dek te hebben verwijdert, alles goed uit getekend op papier en over gezet op mijn achterschip. En met behulp van een twee lange linialen een paar referentie punten gemaakt, zodat ik de spanten wat kon inkorten. Toen de dremel gepakt, en de spanten wat lager gemaakt. met dit tot resultaat:
foto3dbe.jpg

Dus Stephan bedankt;) haha

Hier valt het ook goed te zien,
eurotransdelfzijl221239.jpg

Hej,

Graag gedaan, ziet er goed uit.
Is vervelend he de zaag er in moeten zetten. Maar het resultaat is er wel beter door, heb het ook eens gehad met mijn eerste schip, daar een deel van het voorschip weggehaald omdat het niet liep zoals ik het wilde.. mja dan die zaag erin is ook drastisch, maar uiteindelijk wel met een beter resultaat ;)

Ga zo door

Laatst bewerkt:
wordt netjes!
en je bent niet de enigste ik heb het ook meerdere keren gehad dan had ik iets gemaakt en of het kwam niet uit, of gewoon niet netjes genoeg. maar daar leer je wel van succes verder met de bouw.

Ja is wel vervelend, om dat te doen, maar ja, nu lijkt het wel beter:)

Ondertussen, bekijk ik allemaal verschillende bouwverslagen, en dan zie je hoeveel mensen allemaal geniale ideeën hebben, voor hun probleem of iets wat ze niet kunnen kopen. Ik was al langer tijd aan het prutsen met de verlichting. en kwam bij een bouwverslag van een kotter iemand die de navigatie verlichting zelf maakte, jammer genoeg was dit voor mij wat te groot en was het niet op schaal meer, door de grote van de ledjes.
Ik als ledjes verslaafde, had al een keer SMD ledjes gekocht voor de lol, daarom ook verslaafd:P Dit zijn priegel ledjes maar goed, kan je wel mooie details mee maken. Ik had ze ook al in mijn 2mm balsa gemaakt voor de verlichting aan zijkant van het ruim en dacht die kan ik ook gebruiken voor de navigatie verlichting.

Stukje 3 mm buis gepakt, gleuf in geveild, en de SMD draadjes aan gesoldeerd, en in de buis geschoven if te kijken of deze eerste test wel goed was.

ik vind het redelijk geslaagd, nu alleen in vast lijmen, en kijken of er dan goed uit ziet, direct maar even wat meerder kleuren gekocht voor de rest.

Resultaat:
foto4wp.jpg

Back