Ja is wel vervelend, om dat te doen, maar ja, nu lijkt het wel beter
Ondertussen, bekijk ik allemaal verschillende bouwverslagen, en dan zie je hoeveel mensen allemaal geniale ideeën hebben, voor hun probleem of iets wat ze niet kunnen kopen. Ik was al langer tijd aan het prutsen met de verlichting. en kwam bij een bouwverslag van een kotter iemand die de navigatie verlichting zelf maakte, jammer genoeg was dit voor mij wat te groot en was het niet op schaal meer, door de grote van de ledjes.
Ik als ledjes verslaafde, had al een keer SMD ledjes gekocht voor de lol, daarom ook verslaafd

Dit zijn priegel ledjes maar goed, kan je wel mooie details mee maken. Ik had ze ook al in mijn 2mm balsa gemaakt voor de verlichting aan zijkant van het ruim en dacht die kan ik ook gebruiken voor de navigatie verlichting.
Stukje 3 mm buis gepakt, gleuf in geveild, en de SMD draadjes aan gesoldeerd, en in de buis geschoven if te kijken of deze eerste test wel goed was.
ik vind het redelijk geslaagd, nu alleen in vast lijmen, en kijken of er dan goed uit ziet, direct maar even wat meerder kleuren gekocht voor de rest.
Resultaat: