Bouwverslag Brian Taylor 83 inch Spitfire

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Tom Verstappen, 16 jan 2004.

  1. Grumpy

    Grumpy Guest

    -----------
     
  2. Grumpy

    Grumpy Guest

    ----------
     
  3. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Heren,

    Zoals jullie kunnen zien heeft hij alles eraf genomen en me mooi in de zeik gezet!!!

    Tom
     
  4. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
  5. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    Hey Tom,

    Daar was ik al die tijd al bang voor.
    Hij gaat je zeker ook die plug niet meer leveren?

    Peter
     
  6. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Hoi Peter,

    Hoe kan je het raden!!!!!!!!!!
    Al de onderdelen voor het maken van de rivetjes heb ik hem gezonden een vacuumpomp en de nodige dokumentatie + informatie voor het perfect maken van het toestel klaar om af te mallen.

    Tom
     
  7. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    Ik heb helaas ook zo'n vogel meegemaakt.
    In januarie heb ik die rompmal gemaakt van die jet en afgeleverd. Het is inmiddels september en die eikel heeft nog steeds niets betaald.. en reageren .. ho maar..
     
  8. hezik

    hezik Guest

    Dan doe je toch aangifte van diefstal of oplichting?

    Ik kan het verhaal niet helemaal volgen.. een vriend van je zou die romp nog volzetten met klinknagels, begrijp ik het nu goed dat die vriend de romp zelf houdt en niets meer van zich laat horen?
     
  9. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Klopt maar vriend kan ik het niet meer noemen...

    Erger nog waarschijnlijk gaat hij ze zelf verkopen ook!!
     
  10. Muxje

    Muxje Guest

    In dat geval zou ik zeker aangifte doen. Of stuur hem nog een laatste mailtje/brief waarin je de spullen terug vraagt, en anders de zaak aan de politie zal overdragen.
     
  11. hezik

    hezik Guest

    Lijkt me een vrij duidelijke zaak, zeker als hij 'ze' gaat verkopen. Het ding is jouw eigendom dus hij mag dan op z'n minst royalties oid gaan betalen.

    Overigens vind ik niet dat hij jou in de zeik gezet heeft, hij zet zichzelf in de zeik.
     
  12. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.502
    Locatie:
    groningen
    Waar kunnen we dat zien? :?

    Klinkt als trouble in paradise . . .

    Don't let the bastard get away with it! :evil:

    Zet 'm op en succes. :p


    jan.
     
  13. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Niets op papier dus ook niks aan te zeggen.
     
  14. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.502
    Locatie:
    groningen
    Hoho!

    Een mondelinge overeenkomst heeft rechtsgeldigheid. :teacher:


    jan.
     
  15. hezik

    hezik Guest

    Precies.. de posts op dit forum zijn ook bewijs. Daarnaast neem ik dat je de aankoopbon van die romp nog wel hebt, van de plans, enzovoort.

    Documenten die hij niet heeft.

    Woont hij in Nederland? Dan gaat hij voor de bikkels, echt wel hoor. Bewijs genoeg.

    Als hij in het buitenland woont, wordt het moeilijker, niet omdat er geen bewijs is, maar gewoon omdat dat lastiger werkt..

    enzovoort.

    Ik zou Robert even heel snel een mailtje sturen. Ik weet dat dit forum elke ochtend om 5:00 gebackupped wordt, het is niet ondenkbaar dat Robert zijn posts nog uit de backup kan halen. Daarin geeft hij toe dat e.e.a. zo is als jij het zegt. Met zijn IP adres kun je dan glashard aantonen hoe het zit..
     
  16. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Nope hij is van Finland, de romp had hij van mij gekocht destijds nu een 2 tal jaar geleden.

    Ik heb van de forums screencaptures en nog redelijk veel mails ook, als ik ooit weet dat hij eentje verkoopt dan spring ik erop.

    Voor mijn part mag Robert hem van dit forum kegelen of toch van dit draadje.

    Modelinge overeenkomsten zijn niet echt te bewijzen hé, woord tegen woord.

    Geld is vaak een struikelblok, men wil altijd maar meer en meer...en daar doe ik niet aan mee, afspraken zijn afspraken.
     
  17. hezik

    hezik Guest

    In een woord-tegen-woord situatie zal een rechter ook kijken naar het andere bewijs. In dit geval heb jij voldoende bewijs om aan te tonen dat jouw woord waar is..

    Begrijp ik nu dat het ergens anders op stukgelopen is? Hij wilde geld van jou, meer dan afgesproken, en jij wil dat niet betalen, en vandaar deze situatie?
     
  18. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.502
    Locatie:
    groningen
    Ik zou hoe dan ook het bewijsmateriaal veiligstellen en de 'case' documenteren; nu zo precies mogelijk vastleggen wat er gebeurd is. :yes:

    Herinneringen vervagen snel, en wie weet heb je er toch nog een keer wat aan.

    (Je zou hem natuurlijk ook kunnen dreigen met het openbaar maken (via het www) van zijn kwalijke praktijken.

    Internationaal, met naam en toenaam. :evil:

    Kijken of 'ie dan nog steeds etc.etc.)

    Over wie ging het maar weer? :wink:


    jan.
     
  19. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    eind van het verhaal, helaas nog geen superdeluxe spit romp voorlopig :(
     
  20. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    @ Hezik: Klopt hij vond tweeduizend vijfhonderd en een toekomstig toestel niet genoeg... :roll: desalniettemin afspraken zijn afspraken.

    @ Jan: Met dat openbaar maken op andere forums wacht ik toch maar even, het is niet omdat zo'n mensen je bedriegen dat je zelf een klootzak moet worden, althans zo zie ik dat...
    Zoals ik al zei er is toch niet veel aan te doen.

    @ Gerard: Yep hij heeft me 1,5 jaar van mijn tijd laten verliezen, ik begin al bijna de Spitfire te haten.

    Bij ons op de tv is er een doe het zelf programma met Roger en die zegt WAT JE ZELF DOET, DOE JE MEESTAL BETER...
    Ik begin het bijna gaan te geloven.
     

Deel Deze Pagina