Bouwverslag: De Banckert van Billing Boats

Bedankt voor de complimenten! het is wel één van de leuke dingen om te doen ;-)

@ Michiel Ik heb het met een soldeerbout gedaan, 60watt ong 400 graden :-D (zo'n regelbaar soldeerstation) ERG handig:yes:

@ René De reling heb ik gemaakt van een messing ''staafje'' :
dsc08487.jpg

en daardoor een messing :?draadje:?

Gr. David

dave,let je wel op dat je scepters haaks op t dek staan,als ze vast gesoldeerd zijn kun je dat niet meer corrigeren,blijft t een rot gezicht ;)

David, de dwarsdraden in de railingscepters kun je ook heel goed met secondenlijm vastmaken, vaak moet je bij solderen weer gaan vijlen omdat er ongemerkt te veel soldeer op komt.
bijkomend voordeel van lijmen is dat als het niet goed zit je met een klein vlammetje de boel weer kunt losmaken.
groetjes piet

Mast...

Hier weer een verslagje van de bouw tot nu toe, voor degene die dachten dat ik gestopt was nee natuurlijk niet ;-) ik had het even druk met school en ik was bezig met de Maris II om de lampjes aan te sluiten:cool:

Ik heb een stukje van de mast gemaakt en de 2 kistjes ernaast:
dsc09488r.jpg

dsc09482x.jpg

dsc09487m.jpg

dsc09480b.jpg

Gr. David

en veel schuren en plamuren:D

ziet er goed uit hoor!

moet zelf voor mijn sleper verlichting aan brengen en kabeltjes verbergen zie er erg tegen op:(

Het soldeerwerk is met te weinig geduld gedaan :onweer:
Dat had veel netter gekunt met minder schuur en vijlwerk dus
mvg
Frederik :D :D :D

alle begin is moeilijk frederik
gewoon doorgaan dave

En dan nog rekening houden dat dave nog maar 14 is, ik vindt dat ie de goeie kant op gaat, denk dat hij 1 van de weinige is die zo enthousiast aan het bouwen is, en niet halverwege het in de ijskast zet...

Ga zo door Dave, Ziet er weer toppie uit...

Grtz Vincent.

Zuiderkruis en Vincent
Als jullie nu eens even beter lezen van wat ik schrijf he
Ik had het over geduld
En nergens anders over
En het blijkt wel als dat ik niet ver van de waarheid af zit
Want er zijn weinig kinderen die dat geduld wel hebben dus
mvg
Frederik

moet zeggen dat ik t hier toch echt met frederik eens bent,als dave nu eens wat rustiger aan bouwde,en wat meer tijd voor details nam en enz,dan zouden zijn modellen er een stuk beter uit zien

groeten alex

Dave kan wel tegen kritiek, die wil bijleren en zonder kritiek te aanvaarden leer je alleen maar met schade en schande ;)

Ik had geen kritiek
Ik had het over GEDULD
En dat is toch wat anders hoor
mvg
Frederik:D

Ik moet dhr van Gent wel gelijk geven over het geduldig zijn met je werk
Maar vindt maar een een 14 jarige puber die geduld heeft :D:D:D
Ik vindt dat dave de goeie kant opgaat.... :thumbsup:
En dave wil graag leren, dus hij staat open voor alle commentaar...

Mvg Vincent,.

Dat klopt! ik sta open voor commentaar:D
Dat over details zal wel goed komen hoor: Ik ben nu bezig om alles in grote lijnen te opbouwen, daarna spuitplamuur vervolgens bijwerken en alle details erop en dan in de grondverf en lak:cool:
Ik was al bezig met het bijwerken van het hekje omdat ik het niet zo mooi vind, de volgende hekjes ga ik net als op de Maris II met goede secondelijm vastmaken dat ziet er een stuk mooier uit;)

Gr. David

Maar nu graag weer :ontopic: niet over mij maar over DE BANCKERT;)

hallo

solderen is makkelijk als je het juiste materiaal gebruikt

een soldeer bout om printjes inelkaar te solderen is niet geschikt om een reling te solderen en omgekeerd geld dit ook

voor reling moet je een goeie grote bout hebben die de onderdelen zeker warm genoeg kan krijgen
ik zet de reling stuts altijd eerst vast op een stukje multiplex
in de vorm dat ze moeten komen te staan op het model
dan soldeer ik met een vlammetje de reling er op /in tegen aan
en ik gebruik heel dun soldeer tin hier voor
zodat er nooit teveel tin ineens gebruikt wordt en dat dan weer moet weg gevijlt worden

nooit S39 gebruiken want dat blijft zelfs na voldoende spoelen na verschillende jaren toch nog problemen geven
soldeer tin gebruiken met hars kern er in is de beste manier om zo iets te solderen

gr raf

Raf, je hebt wel gelijk met het solderen dat je een flinke temperatuur moet hebben, maar goed solderen is niet voor een ieder weggelegt.
ik heb het vroeger ook wel gedaan en het kan ook wel goed gaan maar je ontkomt er toch niet aan dat er altijd gevijlt en geschuurd moet worden.
en dat soort kleine oppervlaktes kun je perfect lijmen met secondenlijm, ik heb het bij de bremen gedaan en ook bij de ranzow.
bovendien merk ik in de hele topic dat David er echt niet het bijltje bij neer gooit, ook niet doen David want als je bouwt zo als je nu al doet ben je al gauw aan iets groters toe.
groetjes piet

Back