bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door robert14, 5 feb 2007.

  1. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    hmmmmm, of zal ik toch maar voor 4.5 grams servo's gaaan, even duur maar wel een stukje lichter :D
     
  2. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    mijn "wapens" :D:D

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Maurits

    Maurits

    Lid geworden:
    16 jan 2006
    Berichten:
    953
    Loop wat op de zaak voorruit, maar heeft er iemand een idee of een speed 300 6.0V op 6.0V gebruikt kan worden zonder vertraging? En welke verf kan er gebruikt worden op het depron?
     
  4. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    motor weet ik niet :oops:

    voor verf ga ik naar de action, die spuitbussen die ze daar hebben werken goed en ik heb gehoord dat die acrylverf van de action ook goed werkt :D:D die spuitbusje kosten ook maar 2 euro per stuk
     
  5. Maurits

    Maurits

    Lid geworden:
    16 jan 2006
    Berichten:
    953
    Dus ik kan er vanuit gaan dat acrylverf goed werkt? En is 950MHA genoeg aan capaciteit?
     
  6. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    gewoon even testen voor de zekerheid op een los stukje depron en je bevindingen heir posten, weet direct iedereen het :D:D ik wou het proberen alleen was bij ons de verf uitverkocht :mad: :mad: ik heb de spuitbus wel getest en deze werkt supe!!!

    mijn reactie in de eerste post van dit draadje:
     
  7. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Ligt aan je motor, met een speed 300 kan je dan wel een kwatier verder. Een speed 400 maakt daar zo'n 5min van........
     
  8. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Als je iets wilt weten over een setup geef dan even aan welke motor accu en prop je hebt of wil bestellen.
    Kleinere servos zijn trouwens lichter maar op een vliegtuig van 350gram speelt dat geen grote rol.
    Bovendien zijn ze ook weer minder sterk en soms wil je dat juist niet. :wink:
     
  9. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Een SP300 6V werk alleen met een vertraging, b.v. de verhouding 5:1 is heel populair waarbij je dan een 9"x6" (9"x7" kan ook nog net) kunt gebruiken ... zonder vertraging werk absoluut niet ..... met 6 of 7,2(7,4)V kom je uit op een veel te klein propje wil je het motortje heel houdenn ....

    Wat betrefd accu's:
    Als het kistje rond de 350 gram gaat wegen, heb je aan (minder dan) 35W energie voldoende om lekker rond te tuffen, wat bij een 7,x V accu (bijna) 5A verbruik is ..... dus om 6 minuten (=1/10 uur) te vliegen heb je aan een 500mAh voldoende (theoretisch als de accu 100% geeft van wat op zijn etiketje staat, en bestand is tegen het maximum aantal A's dat je motor kan vragen) dus met een 950mAh accu zou je zeker 10 minuten rustig mee moeten kunnen vliegen.

    Servo's:
    OP dit soort kistjes zou ik niet op gewicht van servo's gaan beknibbelen ..... gewoon goede goedkope 9 grammertjes (van € 6,-- )..... besparingen van 10 tot 20 gram op servo's vind je niet terug in de vliegeigenschappen, die héél lichte servo's zijn ook een stuk kwetsbaarder wat uiteindelijk ook geld gaat kosten.
     
  10. Maurits

    Maurits

    Lid geworden:
    16 jan 2006
    Berichten:
    953
    Bedankt voor de antwoorden, het accupakketje wat ik op het oog heb is een Protech 950 mha en 8.4V (nimh). Zelf zat ik ook al aan normale goede servo's te denken, omdat je inderdaad met deze grote en spanwijdte daar toch weinig tot niets van merkt.

    @Robert 14: Ja dit had ik al gelezen en dit staat ook in de tekening, maar ik heb het over normale accu's en geen lipo's.

    Ben trouwens al weer een stukje verder:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Zie ik dat goed?
    Richting roer 2X6mm dik.
    Kan wel maar hoeft niet i.v.m. gewicht. :?
    Ziet er verder goed uit. :)
     
  12. Maurits

    Maurits

    Lid geworden:
    16 jan 2006
    Berichten:
    953
    Ja dat zie je goed, maar een enkel richting roer is, lijkt mij, veel lastiger te monteren met een kist dan een dubbele. Het extra stukje depron valt wel mee kwa gewicht, en het is alleen maar steviger.
     
  13. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    sorry hoor,maar met een 6mm richtingsroer is heel je 'lay-out' naar de kl**** (censuur)
    het past er echt niet op,maar dat is mijn mening,de rest ziet er heel erg goed uit! :worship:
     
  14. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    ziet er goed uit :proost:
    ik ga vanavond weer verder :D

    ik wist niet dat je het over noramle accu's had, maar dit moet geen probleem zijn volgens mij.
     
  15. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    gevonden antwoord in ander draadje:
    dus zo te horen werkt acrylverf prima, zo komt het er dan uit te zien:

    heb je hier genoeg aan????
     
  16. Maurits

    Maurits

    Lid geworden:
    16 jan 2006
    Berichten:
    953
    Ja hier heb ik genoeg aan :roll:

    Ik hoef alleen nog maar de motormount en de bulkheads erin te lijmen en dan ben ik aan beland bij het maken van de bolling in de vleugels. Is hier toevallig een handigheidje voor waardoor het depron zich makkelijker laat buigen o.i.d? In de handleiding staat dat je het op de rand van een tafel kan leggen en dan kan buigen, maar ik wilde weten of er nog andere handigheidjes voor zijn.
     
  17. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    ik heb ooit iets gehoord over een deegroller maar ik weet niet of dit goed werkt, die van mijn staat nu in de lijm.
     
  18. Maurits

    Maurits

    Lid geworden:
    16 jan 2006
    Berichten:
    953
    Heb je al foto's?
     
  19. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    nee, zal ik vanavond even maken :D:D
     
  20. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Inkerven met zijkant van een schaar aan de holle kant.
    Met een vork inkerven.
    Op warmen met verf brander helpt ook maar pas op niet te dicht bij.
    En deze link depron vormen voor gevorderden. :)

    http://www.solcon.nl/gjkool/depron-nl.html
     

Deel Deze Pagina