Hoi,
hoewel het geen weer is om te (water)vliegen, ben ik toch maar verder gegaan aan m'n toekomstige waterkipje
De rompzijden zijn nu allemaal verlijmd aan de centre fuse joiner.
De servootjes zitten inmiddels in de uitsparingen, ik heb er 0,6 mm liteply stripjes in gelijmd. De servootjes zitten daar in vast geschroefd.
Even passen en meten met het stabilo, ligt mooi recht in de uitsparing en is uitgelijnd met de romp. Epoxy ertussen en de boel zit vast ...
Als tenslotte het richtingsroer aan het kielvlak is bevestigd, ziet het er best aardig uit

Het oorspronkelijk plan had een richtingsroer van 2 x 6 mm = 12 mm :? Geen gezicht natuurlijk !
De 1 mm verenstalen stuurstangen lopen door geleide buisjes.
De aansturing van het hoogte- en richtingsroer:
Dan maar eens verder met de vleugeldelen. Eerst alles op maar gesneden, daarna moeten we er met de schuurlat even langs om alle zijden af te ronden:
Vervolgens zetten we het kleurenschema even uit:
Na twee lagen verf begint het er op te lijken, maar het dekt nog steeds niet
Als ik delen verf, wordt ik altijd ongeduldig, die droogtijden he

Ik ben uit frustratie maar eens aan de drijvers begonnen. Alle onderdelen uitgesneden uit 6 mm depron en uitgelegd, zo kan ik mooi zien hoe een en ander in elkaar moet:
De drijver wordt ondersteboven gebouwd. De toplaag wordt op de bouwtafel gelegd, zo bouw je natuurijk mooi recht. Op de toplaag heb ik wat accu's gelegd om de boel te fixeren, daarna lijm je de ribben op de toplaag. Dit alles heb ik met foam safe CA gelijmd.
Daarna kan de eerste zijkant er in worden gelijmd, dit heb ik met epoxy gedaan om alvast te werken aan de waterdichtheid:
Tweede zijkant er in gelijmd:
De fohn van m'n liefje er maar eens bijgehaald om de indekking van de ronde voorzijde makkelijker te buigen:
en ja hoor een van de drijvers is klaar
Wordt vervolgd ...
Grtz,
Menno