bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper

Wikkelen zou ik niet aan beginnen die motortjes kosten tegenwoordig zo weinig dat het zonde van je tijd is.

Ik denk dat die fietsbellen allemaal een ander KV waarde hebben. Maar welke wat is kan ik je niet vertellen.

hi erikjan, oef ik schaam me dood ik ,moet nog steeds die 6,5 cc bij je ophalen.
ik heb gvd veel te veel aan mijn hoofd kom dr niet aan toe.
excuses nogmaals.

mvg,

daphne en marcel

ik snap er niks van???
thuis heb ik gewoon zonder problemen alles eindeloos kunnen testen.
Het zijn twee stators met 12 polen en een met 9 polen.
Heb je soms rotors en stators verwisseld voor je ging vliegen.:confused:
Ze zijn bislist niet uitwisselbaar.
ik heb gvd veel te veel aan mijn hoofd kom dr niet aan toe.
excuses nogmaals.

mvg,

daphne en marcel
Modelvliegen en het voorbereiden gaat het beste met volledige concentratie.:mrgreen:

Brushless motoren zijn te goedkoop om ze opnieuw te wikkelen.
Ik doe het nog wel eens maar dat is meer voor de fun.

Laatst bewerkt:
volgens de handleiding moeten de vleugels vastgezet worden met van die carbon dingen,

Je moet ze bestellen via central hobbies maar zijn deze dingen ook zo te koop in nederland?

Het blijft een goed en makkelijk vliegend vliegtuig dus ik heb er met mijn huidige ervaring maar weer eens een gebouwd met een volle romp en vleugel profiel.
Resultaat is een exemplaar met een spanw van 84cm vliegklaar 130gram.
Motor 10gram 2000kV.
350mAh lipo 7.4V 12A regelaar.
Motorkap bovenkant romp en onderkant van de vleugel zijn van selitac 2mm de rest is 3mm depron.
Door de profielvleugel en het lage gewicht zijn struts overbodig en zit de vleugel met vier magneetjes vast op de romp.
Het kan nog lichter door meer selitac te gebruiken maar dat maakt hem weer minder bestand tegen crashen.
De romp is zo smal dat motor en servos er nog net in passen.
Zo heb ik een compromis gemaakt tussen een laag gewicht en een mooi uiterlijk.
Het kleuren schema moet de rest doen maar dat is nooit mijn sterkste punt geweest.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
De machneetjes hebben samen een kracht van meer dan een kilo en dat is meer dan 10X het gewicht van de romp.
Het zijn de machneetjes uit de lens van een cdrom speler en een klein stukje plaatstaal op de andere kant.
Beiden moeten eerst op een houten latje(eisstokje of stukje triplex)gelijmd worden en dan pas op het depron om de kracht te verdelen over een groot oppervlak.
In de bovenkant van de romp zit een blokje balsa hout.;)

Heeft iemand hier nog een link naar de bouwtekeningen? Alle linkjes die ik tot nu toe gezien heb hier werken niet op mijn computer. Heel erg bedankt,

Back