bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper

Hé Arne, je gaat toch niet de draak steken met mannen van rond de vijftig die een telefoon alleen gebruiken om te bellen he? ;)

Maar kom maar op met dat filmpje dan. Ik heb vanavond ook nog gevlogen met mijn mini-tabriaatje en het was volkomen windstil en een prachtig gezicht in de avondzon. Maar helaas geen cameraman in de buurt....

Dirk

Die kerel van 50 stond weer met een zender in zijn knukkels zeker :mrgreen:

ach, klinkt bekend dat het de verkeerde kant op stuurt, meer zeg ik niet :lol:
gefeliciteerd met de geslaagde vluchten en kom nu maar op met de filmpjes ;)

jaja hier is tie, helemaal zelf bewerkt. nooit gedacht ik zo'n filmpie ook nog kon bewerken.

maar ja hier is ie:

de reden dat ik hem neer zet is dat mn servo hevel in mn romp waar mn strut zit het bij de looping het heeft begeven. de looping was trouwens niet gepland. ik wilde kijken hover ik hem omhoog kon trekken. maar dat ging best.

ik heb ook gevlogen zonder struts. maar omdat er rolroeren in zitten(die nu nog niet zijn aangesloten op mn obtvanger) is de vleugel wat slapper. hij staat nogal te klapperen mn vader dacht dat hij misschien steviger zou worden als ik er nog een laag van 3 mm op plak. mn vleugel is nu 3mm dik en er zit een staafje koolstof in. zou hij sterker worden door dat extra laagje depron????

Laatst bewerkt door een moderator:
He leuk filmpje. Vliegt prima zo te zien.
Van dubbel depron zal hij waarschijnlijk wel sterker worden.
Zelf maak ik vleugels meestal van 6mm als de span groter is als 90 cm.

dat wordt dan maar ff plakken met depron op mn vleugel denk ik. al shij weer gevlogen heeft zal ik et zeggen,(met eventueel weer zo'n fantasties filmpje ;))

Hoe bedoel je verslaafd? haha ik stond vanavond gewoon onder een afdakje in de regen te vliegen. Echt een leuk modelletje dit. Al blijf ik er bij dat die tigermoth nog mooier vliegt die heeft alleen sneller kans op schade om dat de vleugel laag zit. .

Helaas is het feest voor mij even over denk ik. Mn zender is stuk gegaan. Was lekker aan het vliegen 2 accutjes leeg gevlogen. Opeens de veerdruk van de rechter stik weg. Snel geland en gekeken. Er is een stukje plastic afgebroken in de zender. Het is een futaba fx18. Ik denk dat de garantie wel voorbij is ik gok dat hij zn 3 jaar oud is.

dag allen

ik moet jullie het trieste nieuws mededelen dat mijn citabria de weg van alle vliegtuigen is gegaan. hij is geveild door de beruchte wing-snap. mijn broer had het verzoek voor een loping, dus ik geef meer gas, duik een beetje wil hem op trekken en toen de windvlaag. al tollend ging hij neer. gelukkig heeft al mijn elktronika het ver leeft en kan ik het zo weer overzetten in een ander vliegtuig.

ik heb goeie verhalen gehoord over de swift II. misschien dat ik die ook maar is moet gaan proberen.

hey ik ben een beginner in het vliegen maar bouwen lukt mij wel dus ik denk dat ik dit toestel wel wil bouwen maar maakt het uit uit hoeveel mm depron je hem maakt als het maar tussen de 3-5 mm zit en kun je de pdf zo uitprinten en gebruiken en kun je hem ook vliegen met een 1350kv brusshles outrunner 1700 mah lipo (ik kon het niet erug vinden in andere berichten) en welke prop??

ik heb goeie verhalen gehoord over de swift II. misschien dat ik die ook maar is moet gaan proberen.

deze is ook wel leuk:
FreeAir E-shop

3 weekjes geleden opgehaald in praag en vandaag de rest van de electronica besteld, ziet er uit als een erg leuk kistje en kan zeker een stootje hebben.

@Rick R
heb je wat meer gegevens van de motor?

ja Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 28-26B 1350Kv Brushless Outrunner $14.95
ik wil hem ook in mijn zwever zetten dan hoef ik geen 2 te kopen maar hoe zit het met de depron en ik denk dat ik alles van internet ga kopen(elektronica) aangezien die man van de modelbouw bij ons in de buurt een ongelofelijke afzetter is
servo's Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $3.65
lipo Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY 1500mAh 3S1P 20C $17.95
regelaar Hobbycity Online R/C Hobby Store : TowerPro n18A Brushless Speed Controller $9.99
en dan nog een lader Hobbycity Online R/C Hobby Store : hexTronik Balancer/Charger Dual Charge Capable $28.34
maar ik heb ook een andere aangeboden gekregen via het forum
zender kan ik via iemand op de club krijgen na de eerste dag al

Laatst bewerkt:
als je de advertentie leest van de motor kun je ook al lezen welke prop erbij hoort. maar waarom een 1300 lipo kopen als je nog een 1700 hebt?? en die hextronic servo's zijn wel goed. ik heb verder alleen ervaring met de 5 grams en die ervaringen zijn gewoon goed. het is de chineese variant van de towerpro en met de towerpro 9 grams heb ik ook nooit problemen mee gehad. de regelaar is gewoon de geadviseerde dus zal ook wel goed zijn.

Back