Bouwverslag Descent spaceship

Luppie

verslagschrijvers
Het virus grijpt om zich heen!!!!

Het motortje is nog niet afgekoeld van de maiden of het tweede vliegtuig is alweer in de maak. Dit keer heel iets anders maar wel erg gaaf namelijk de descent die hier op de site van Hans de Fries te downloaden is. Ook staan hier andere toestellen en duidelijke foto's.

Begonnen met het printen en plakken van de tekening. Je ziet de a4tjes mooi zitten en een dikke teen van mij :rolleyes:
full

Ik heb met spuitlijm van bison de onderdelen tekening op depron geplakt. Wat is die spuitlijm super om mee te werken!! je spuit het op papier en wacht 10 minuten. nu is dat papier een sticker geworden die je meerdere keren kunt plakken!! (De kenner wist dit al lang natuurlijk.)
Ik heb alle onderdelen uit het depron gesneden met een stanleymesje.
full

Je zag hem al op de 2e foto.... ik ben begonnen met de cockpit.
full

Na drie avonden knutselen ben ik al aardig op weg met hier de romp
full

full

Voor de mensen die hem ook willen maken moet ik er even bij zeggen dat de tekening niet helemaal klopt. Ik had meerdere onderdelen te klein. Daar kom je pas achter bij het assembleren.

Ik moet zeggen dat het tot nu toe een EITJE is vergeleken met mijn vorrige project waar ik alle onderdelen zelf moest verzinnen. Op het elektrische na verwacht ik er misschien een paar weken over te doen. De uitdaging word om hem (bijna) net zo strak te krijgen als die van hans.

hebben mensen die dit toestel ook hebben gebouwd nog tips of trucks want ik kon maar 1 draadje over dit toestel vinden hier.

Laatst bewerkt door een moderator:
ah nog iemand die hem ga bouwen dit zal ik alvast volgen

dit was m'n 2de depron project nog veel te weinig ervaring in het bouwen met depron en hij had goed moeten vliegen :(
maar ik denk dat ik een grote fout heb gemaakt
ik had de rol en richting roeren hoogte roer afgesteld gelijk op m'n funjet
met als gevolg dat hij ieder keer de verkeerde kant op ging
m'n euro is een hele tijd later gevallen :rolleyes: dat ik iets fout had ingesteld
toen ik een zwever met v tail probeerde in te vliegen
na veel antwoorden om het probleem te proberen oplossen kwam het uit
scan.jpg

ik denk dus dat het bij de decent ook zo moet verbeter mij al ik het mis heb

en dit word vast nog een van mijn projecten maar voolopig wil ik nog zo veel maken
dat ik niet weet waar aan begonnen

ik wens je alvast veel succes

Laatst bewerkt:
Lache!
Dit zou ook wel eens mijn 3e depron model kunnen gaan worden :D

Oh, wie ooit het spel Descent III heeft gespeeld, daarin bestaat mijn alias ook, met een fotootje :P
In het verleden (circa 1999) heb ik de ontwikkelingen van het game op de voet gevolgd (Descent is afgeleid van een 3D game)

Hier een paar foto's van wat je gaat bouwen...

33202.jpg

Namen: (links boven) Pyro-GL, Phoenix, Magnum-AHT, Black Pyro (rechts onders).

33201.jpg

descent3_cover.jpg

Laatst bewerkt:
He leuk die plaatjes had ik nog niet gezien. Ik wist wel dat het uit dat spel kwam. Overgens nooit gespeeld hoor. Ik geloof dat dit model uit de eerste deel van het spel komt als ik het goed heb. De descent III heeft minter potentie om een goed model te worden door de korte vleugeltjes.
Ik krijg spontaan iedeeen als ik die plaatjes zie.... 2 motoren ipv 1 (impreller!)... en de orginele kanonnen ipv die korte stompjes..... we zullen zien.
Het budget is momenteel een tientje ofzo dus afgedankte high end brushless motoren, lipo's en lader's zijn welkom :-)

Ben vanavond begonnen met de vleugels en dat gaat lekker snel moet ik zeggen. Ik ben begonnen met de voorlijst (van vuren) te maken.
Ik heb rechts de ribben er even los op liggen:
full

hier een vleugel met ribben en liggers er vast op:
full

hier een detaifoto met de bovenkant er ook al op:
full

Ik ben zeer tevreden want de vleugels zijn rete-strak en kaars recht:
full

full

Dit alles heb ik in 3 uurtjes in elkaar geknutseld dus dit vliegtuig kan al snel klaar zijn op het elektrische na.

Ik heb ondertussen de vleugels er aan gemaakt. Dit was nog aardig lastig door de hoek naar beneden. Maar uiteindelijk is het allemaal wel redelijk gelukt.

full

ik heb wat extra depron gemaakt bij de vleugelverbinding en de vleugel met bruislijm gelijmd.
full

hier de plek waar de vleugel in de romp gaat:
full

En dit is het resultaat;
full

full

Ik heb ook net een motor + regelaar en servo's binnen gekregen. Een lipo, lader, prop en ontvanger zijn onderweg.

motor is een 2200 kv 22A-28A max + 30A esc
6x4 prop
8 grams 1kg/cm micro servo's
een 3000mAh 3S1P 20C lipo
8 kanaals ontvangertje 35 Mhz

Het hele apparaat zal rond de 610 gram gaan wegen.
De motor heeft met een 4x6 prop en 3s lipo een rated thrust van 765 gram.

Nou, daar krijg ik als descent-veteraan toch warme gevoelens van hoor :D
Ontzettend leuk dat je het schip nabouwt, ik ga het absoluut volgen, descent 1 en 2 waren echt heerlijk om te spelen en er was zelfs een level-editor waar je zelf op ongelooflijk ingewikkelde manier je eigen spel kon maken voor multiplayer.Smart, homing, mega en guided missiles, helix-gun, guide bot, die prachtige levels met water, lava en ontelbare verborgen ruimtes, secret levels, al die aggressieve robots overal, indrukwekkende bosses aan het einde altijd, krijg zo weer zin om te spelen ;-)
De afbeelding die je laat zien van descent 3 ken ik niet, was toch niet meer in een mijn maar in de open ruimte ?

succes !!

gr,

Frans

Laatst bewerkt:
Ondanks dat ik een aardige gamefreak ben heb ik die nooit gespeeld. Ik heb ondertussen een motorsteuntje gemaakt en de raketmotoren.
Die raketmotoren zijn helaas niet super geworden het zijn dan ook een beetje nare vormen om te maken.
op de foto lijkt het nog wel aardig maar je kunt toch iets van vouwen zien dicht bij. Met een verfje zal dat straks wel weg zijn;
full

de achterkant heb ik iets anders als orgineel met plaatjes depron net als de inlaat ipv de ronde gaten.
full

hier nog een wat duidelijker pic van de descent uit de game. Hier zie je dat de raketmotoren meer rond zijn en in het midden van de romp zitten. Ze steken ook wat verder naar achteren. Misschien een id voor de 2e descent en dan 2 kleine ducted fans er in. Dat zou echt mooi zijn.
full

full

Het ziet er goed uit!
Je hebt me aangestoken met het virus, de tekeningen liggen in de printer te drogen.
Ik begin met bouwen zodra ik 3 stuks 1.10 meter lazy bee's gebouwd heb.
Het zal over een week of 2 zijn. Ik volg met grote belangstelling je bouwverslag.
Succes.

Groet Gerard.

@ Feagle3 maar als deze decent naar beneden kom is ie wel echt kapot
en een memorie stik zal hier niet helpen hoor om je game op te slaan voor je vertrekt met vliegen :rolling:
en nu terug on topic ;)
ik moet eerst nog een spitfire afwerken en normaal nog een zwever of twee :roll:
en ik heb nog 3 plannen om te bouwen f 16 edf ,Polaris Seaplane Parkflyer,desent
maar welke van de laatste 3 het eerst wordt weet ik nog niet maar ze komen er wel
en met de winter in het vooruitzicht :) langere bouw avonden ;) onderander

Ik begin met bouwen zodra ik 3 stuks 1.10 meter lazy bee's gebouwd heb.
3 stuks! ben je een handeltje begonnen of gebruik je 1 vliegtuig per vlucht?
Ik heb ook zitten twijvelen tussen de polaris en deze....de polaris word dus hierna gebouwd.

hahahaha, nee geen handeltje :mrgreen:

1 voor m'n 8 jarige zoon (krijgt les met een charter en vliegt zo met m'n Lazy Bee weg)
1 voor m'n buurman die ook modelvlieger is en 1 reserve voor mezelf.

de rompen zijn gesneden en morgen begin ik met lijmen, daarna zijn de vleugels aan de beurt.

maargoed, nu gaat het off topic, verder met jouw project maar weer :worship:

heb vanavond geknutseld aan de inlaat. Op de eerste foto's zie je wat matswerk op de plek waar de vleugel in het vliegtuig komt.
full

full

hier het resultaat van een avondje passen en meten.
full

als extraatje heb ik binnenin 2 luchthappertjes gemaakt zodat de esc en motor ook frisse lucht krijgen.
full

Ik vraag me af of de accu ook koeling nodig heeft..... die zit er straks lekker warmpjes bij voor in de neus. Of worden die accu's niet zo warm??

Hallo Descent vrienden,

Hier dan een reactie van de meister hem zelf. Sorry dat ik wat laat op dit draadje regeer,
dat komt om dat ik het wat laat had ontdekt.
Leuk dat dit toestel word nagebouwd, ik had de schets van een Duitse jongen maar die
had er verder niks aan gedaan, dus had ik het beter op tekening gezet.

Luppie, mijn complimenten, het ziet er goed afgewerkt uit, dat kan ik niet altijd van andere
depron bouwers zeggen.
Dit toestel is ook al door een paar jongens uit de Oostblokken gemaakt en wel twee keer
zo groot.

Als je er mee gaat vliegen zou ik aanraden om raket werpers los te monteren, omdat
het er niet mee te vliegen is, daarom hangt hij nu bij mijn kleinzoon op de kamer.
Ik ben zelf ben al weer met een tweede aan de gang maar die heeft nu nog geen voorrang.
De rolroeren gewoon als delta mix bedienen.

Hans.

Laatst bewerkt:
Op zijn kop heb ik nog niet gehangen, maar een rol doet hij priema kijk maar op mijn filmpje.
Als ik de volgende weer klaar heb, ga ik het vast uitproberen.

Hans.

Nou op de site van TITA (Untitled Document) zie je een filmpje van het apparaat en daar vliegt hij als de brandweer. Natuurlijk zit er dan een ervaren piloot aan de knuppels.
Maar logischerwijs zou je zeggen dat hij direct om valt en over de kop verder vliegt.

Had nog een vraagje voor hans want hoe zwaar was/is die van jou? Deze word rond de 630 gram denk ik. Als ik een beetje rond kijk lijkt dit aardig aan het gewicht voor deze span.... Misschien is de 3s 3000Mah lipo (297 gram) toch overdreven?

Morgen komen er weer fotootjes over de vorderingen verwacht ik.

Het gewicht weet ik niet precies meer omdat hij bij mijn kleinzoon op
de zolder hangt. 3000 is teveel, 2200 is goed genoeg voor 8-- 10 minuten vliegen op een 4W motor.

Hans.

Back