Egbert
Mooie prestatie, ik heb het nooit aangedurfd eigen vleugels te maken!
Een tip, misschien kun je het nog veranderen:
Maak een extra koolstoflaag in het gedeelte waar het wiel komt op de binnenkant romp.
Hier een wat ruige uitvoering (niet van mij...) maar het geeft een idee aan:
Dat geeft gelijk een stevige laag op de wieldeuren, die worden daardoor véél steviger, die van jouw zijn zo te slap.
Mocht bovenstaande truuk niet lukken, plak dan tenminste een koolstof mat op de deuren alleen.
Dubbele servo's per rolroer of flap is idd overkill, je hebt het BESLIST niet nodig. Uiteraard moet je de flaps wél meemixen in de aileron mode en de ailerons mee laten lopen bij flaps geven. Het geeft helemaal niks als ze wat torderen in flight, het gaat om de rollrate, die is voldoende voor gewone manouvres.
Alleen modellen zoals de Fox en dan alleen als je snoeiharde acro gaat doen zijn supersterke servo's nodig, of dubbele. Dubbele servo's zijn complex, ik vermijd het liever, tegenwoordig zijn er voldoende beresterke servo's in de handel.
Digitale servo's op je HR is prima en daarna gelijktrekken met een programmer, doe ik erg vaak. Beter nog is op een apart kanaal maar zwevers hebben constant kanalengebrek dus dat gaat niet lukken.
Zet een 8kg servo op je ontkoppelhaak!
Hang je romp verticaal (met gewichten er aan zodat je het actuele gewicht benadert als jij klaar is.) aan een lusje aan zijn sleephaak en dan moet je nog makkelijk kunnen ontkoppelen.
Koop evt al de TEK set van Thommy's, die kun je nu lekker inbouwen en straks de Telario erbij kopen......
Ik kan je in contact brengen met Kenneth Petersen, die heeft ook een DG gemaakt zoals jij het doet.
Wij vliegen ook een DG600 van 480cm en het is zo'n beetje onze fijnste allround zwever.