bouwverslag duwboot

hallo samw

je theorie klopt als een bus maar niet bij dit probleem
de boot vaart op 4 cellen en dus is dat 4.8 volt
maar de regelaar die hij heeft is voor 7.2 volt dus hij komt wat tekort
en dus regelt de bec de spanning naar de ontvanger onvoldoende

sh/HH
in theorie heb je gelijk
5 X1.2 is inderdaad 6 volt
maar lees verdomme mijn postings eens helemaal
als je die accus oplaad kom je aan 1.28 per cel en dit X 5 geeft 6.4 volt
dus je zit boven de 6 volt
en je kan zomaar in een paket niet cellen bij zetten als je der goesting in hebt
een paket moet een paket blijven anders krijg je meer ellende dan goed voor je is

dus hier nog maar eens voor de 10.000 keer de uitleg
als er in een paket een cel defect geraakt dan kan je deze niet vervangen door een nieuwe
de oude cellen hebben reeds een verleden dus cappaciteit verlies tegenover de nieuwe
als je nu toch een nieuwe gaat toevoegen dan gaat die tijdens het laden niet vol geraken tegen over de oude cell
dit herhaalt zich na X aantal laad beurten en dus gaat de nieuwe cel ofwel ompolen of gewoon defect geraken met als resultaat dat je weer met een defect en onbetrouwbaar pak zit

duidelijk nu

groetjes raf

ik snap het na de eerste keer al raf heb ik nu een 10 :D

ik ben het helemaal met raf eens. en lees de teksten goed door dit voor
komt irritatsi (als ik het goed schrijf).bij de uitlegger.

gr willem

hallo willem

en ze leren het niet he
SH/HH sluit eens af met je naam
bij alle topic's sluiten we af met onze naam dat is ook beleefder en makkelijker om te antwoorden

en nee irritatie heb ik niet alleen ze zouden die knop van de zoekfunktie wat groter moeten maken hier op het forum
de jeugd denk steeds meer van dat er niets fout kan gaan
dat het allemaal plug en play is
dat is dus niet zo
op die meer dan 30 jar heb ik reeds veeeeeeeeeeeeeel zien verkeerd gaan
tot mensen die beide handen verloren doordat een duikboot is ontploft in hun handen
daarom duik ik dus nooit meer op drukgas want dat was geen mooi zicht
cellen kunnen nog steeds als je ze verkeerd behandeld ontploffen wat andere er ook van zeggen het kan nog steeds
dat er iemand reeds jaren met reciclage materiaal werkt (sorry niet verkeerd opvatten)vind ik alleen maar positief en goed gevonden
maar als je dat aan raad aan een beginner die niet weet waar hij mee bezig is dan schuilt er steeds een gevaar dan aan de zaken waar jij wel aan denkt dat hij die niet weet met alle gevolgen vandien
om een voorbeeldje te geven
marc algemeen bekent met zijn gele duikbootjes heeft over 2 jaar een explosie gehad dat de stukken plexyglas tot tegen het plafond vlogen van de limburg hal en er een vloed golf water over de rand van het basin ging
gelukkig voor hem allen maar er met de schrik vanafgekomen

de oorzaak hebben we gezocht en gevonden want ik liet geen enkel van zijn boten nog varen voor de reden gevonden was (sorry maar ik sta daar op de club voor in)
het was gewoon seconden lijm die niet droog was en door de reactie met water een gas heeft gevormd
bij het achteruitslaan om de boot voor hem te stoppen is er een vonk getrokken IN de motor met de explosie tot gevolg
de O ring die in de doorvoeren zat was door de druk naar buiten geperst zoveel kracht was er ontwikkeld
kleine oorzaken maar met groot gevolg gelukkig liep het deze keer wel goed af maar het had anders kunnen zijn de dag daarna met bezoekers in de hal

groetjes raf

Laatst bewerkt:
ik weet wel dat het eigenlijk hoort... maar deed het niet, omdat jullie mijn naam wel zo onderhand wel kunnen weten
en als u nou zegt: SH/HH wil je voortaan je naam onder het berichtje zetten?, dat is wat handiger. dan doe ik dat graag! en ga nou niet meteen klagen
en als ik dacht dat het plug en play was... dan had ik hier toch geen vragen gesteld?
dan was het simpel

nou voor degene die het willen
JEROEN

hallo jeroen haha je moet niet roepen ik ben niet blind hahaha

als het mijn voeten uit hing dan zou ik niet meer posten dus nee ik klaag niet

wat je probleem aan gaat wil ik niet dat je zomaar geld gaat weg gooien dat is altegek
het probleem zit met je regelaar
je hebt de verkeerde gekocht
deze begint vanaf 7.2 dus 6 cellen en die ruimte/drijfvermogen heb je niet
eigenlijk had je deze regelaar moeten hebben

MODELCRAFT FAHRTREGLER SPEED ATTACK 540
MODELCRAFT FAHRTREGLER SPEED ATTACK 380

BEC-Daten: 5 V / 2 A
Dauer-Strom: 20 A
Taktfrequenz: 2 - 4 kHz
Motorlimit: 23 Turns
Setup: Easy Setup
Zellenzahl NiCd/NiMH: 4 - 7 Zellen
Betriebsspannung: 4.8 - 8.4 V/DC

kost je 19.95
en dan zijn je problemen opgelost
maar het kost je 20 euro dat wel

al de rest dat je gaat proberen zal alleen maar meer ellende gaan geven doordat je bootje veel dieper in het water komt te liggen en daarom weer meer stroom van je regelaar gaat vergen en dan zit je in een spiraal waar je niet meer uitkomt

wat je accu's aangaat als ik de foto bekijk dan lijkt het wel of er 2 verschillende type's in zitten
vanachter twee grote en vooraan twee kleintjes
indien dit zo is dan lees mijn bovenste posting gaat dit niet goed blijven gaan
ze moeten allemaal gelijk zijn van type

groetjes raf

Laatst bewerkt:
hallo,
oke, daar ga ik dan even achterna, het geeft niet zoveel, omdat ik toch nog een regelaar nodig heb, dus daar gebruik ik de oude voor
de batterijen zijn allemaal hetzelfde
bedankt!
gr. Jeroen

Hallo,

Ik heb net een foto gemaakt van de duwboot, jullie kwamen net langs varen in utrecht.

ben ze aan het uploaden maar duurt hier beetje erg lang, dus die krijg je nog wel dan. ;)

oke, leuk!
waren ze druk bezig? :o
wij liggen momenteel op Schiermonnikoog, met de kruiser
dus de andere ploeg is nu aan het varen, en over 2 weken vaart mijn vader weer en gaan we natuurlijk allemaal weer mee, en ga ik natuurlijk weer bezig met mijn duwboot
gr. Jeroen

hallo, hier een update van de laatste weken, het is ietsje anders gelopen dan ik dacht, kortom.. het is niet echt opgeschoten

bootrechtsachteropbolde.jpg

bootvanvorenmetdek.jpg

duwbootlinksvoormetdek.jpg

verzonkenschroef.jpg

gelijk alle schroeven verzonken

er zit al een andere regelaar in mijn bij-bootje, nu moet ik hem nog testen

gr. jeroen

hey jeroen
kan je mss als je je bij bootje gaat testen dat op een groter oppervlak
doen wat in je bad is het zonden je kan niet veel snelheid halen door het kleine oppervlak.
ik vind het heel knap wat je alemaal kan!!!
ik ben maar een jaar jonger dan jij maar ik kan niet helemaal volgen op dit forum laat staan hun raad opvolgen!!
van mij verdien je veel respect voor wat je allemaal kan.
welke opleiding volg jij, heeft het daar mss iets mee te maken?

grts kevin

ik zal zo spoedig mogelijk filmpjes maken van het bij-bootje, op groter vaarwater
enuh, hoe meer ervaring je heb hoe beter je word dus.....
ik doe komend jaar VMBO 4, en hierna de binnenvaartschool in Harlingen
ik ga morgen weer naar het schip, even een ritje naar Drachten, ik denk niet dat ik veel zal doen aan de duwboot, maar probeer de beunen voor de schottels erin te krijgen, gr. jeroen

nou ik heb op het schip de duwboot staan en werk eraan als ik aan boord ben,
en ik heb thuis een half klare smit hunter staan, ik neem de duwboot mee naar huis,
maar de zolder word verbouwt en daar komt een hobbyzolder!!

mijn ervaring?
nou ja, ik leer veel op het schip, en ik heb al het 1 en ander opgeknapt
en ik sleutel graag aan brommers en aan motoren.
gr jeroen

me duwboot is zo wat een eigen ontwerp zoals ik er later ook een wil !
maar eigenlijk is het om wat ervaring op te doen voor nadien betere en mooiere boten te maken.
dus is het eigenlijk een beetje een experiment.
hoever sta je eigenlijk met je duwboot want ik lees veel over je bijbootje de laatste tijd.
grts kevin

oke, word wel een leuk project neem ik aan
scroll ietsje naar beneden en kijk hoever ik ben,
er zal de komende weken niet zoveel aan gebeuren, totdat de kamer verbouwt is
gr. jeroen

Back