bouwverslag duwboot

oke, haha, maar die van mij stoorde ergens op, althans dat dacht ik,
dus dat kan weleens het stroom tekort zijn, maar als ik de antenne aantraakte stoorde hij niet meer

Hoi roel,
Ik snap het niet helemaal hoor:confused: wil je het "even" uitleggen roel van essen? tim

Ja hoor. Als je een boot hebt waarvan de schroef ongeveer de helft is van de breedte van de boot, vind ik dat wel komisch.
Maar: óf de accu's zijn ernstig leeg, of de prop is toch te groot voor het motortje. Want dít is wel héél erg langzaam.
Ik zou trouwens inderdaad je roer op een of andere manier toch goed zetten.
Want als je jezelf aanleert dat bij een linker stuurbeweging je boot naar rechts gaat, komt je dat bij je "grote" boot ooit duur te staan,

ik ga morgen de accu opladen, en dan zullen jullie schrikken :o nee hoor, ach hij hoeft niet zo snel te varen, als ik maar fatsoenlijk bereik heb, ik denk ook dat de motor het een beetje zwaar heeft

Laatst bewerkt:
Hoi jeroen,

Je kan kijken naar een iets kleinere schroef bijvoorbeeld 20mm die is denk ik wat beter voor je motor of een grotere motor er in doen. Raboesch verkoopt schroeven met 20mm vierblads en met m4 schroefdraad:o

@roel,

Haha hij is wel erg groot he;) Maar nu snapte ik hem.

tim

4 mm schroefdraad is veel te groot, dit is m2
ik heb nog wel een stuk of wat grotere motoren liggen
en als ik een blok-batterij op de ontvanger zet van 8,4v?

Laatst bewerkt:
he jeroen,

ik heb zojuist een nieuwe regelaar ontvangen. maar hij doet hetzelfde als dat hij 2 weken geleden deed. hoe heb je hem precies aangesloten? want de handleiding klopt ook niet.

gr marco

ik heb helemaal niet naar de handleiding gekeken,
ik heb de 2 draadjes met het rode uiteinde aan de accu gezet
en de 2 draadjes met het gele uiteinde op de motoren gezet
en het andere snoertje naar de ontvanger,
bij mij doet hij het goed

ik ben benieuwd of het een nieuwe regelaar is, soms sturen ze ook dezelfde op

oke, dat is mooi, geen dank!
ondertussen heb ik al 2 andere motoren in mijn bootje gehad
de 2e werd zo warm dat ik hem er maar weer uitgehaald heb
de 3e moet ik nog proberen, omdat de motoren een stuk groter zijn heb ik het motorsteuntje weg gehaald en 2 kleine gaatjes in de romp gemaakt om het met tire-ripjes vast te zetten

ondertussen nog een testje gedaan
let niet op de rommel naast het bad, lag namelijk in bad en heb het er zo uitgegooid :o
oja, en let ook niet op de botsingen, is namelijk best moeilijk, filmen en varen tegelijk

[URL="
- het bij-bootje in bad (deel 2)[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
heej dat ziet er best leuk uit, hoe groot is dat bootje? Gaat lekker snel zo te zien al is het maar in een bad maar trek snel op dat is wel te zien.

Succes ermee

hey, het bootje is 19cm bij 8,2cm
ja hij gaat best hard nadat ik er een dikkere motor ingezet heb,
maar het probleem is dat ik maar een 2 meter bereik heb door de lage accu-spanning
gr

heb je niet 2 oude mobieltjes liggen? die accus zijn namelijk 3,7 volt ofzo als je er 2 gebruikt heb je 7,4 en dat zit binnen de marges van de regelaar(7,2 tot 8.4). plus het is klein dus prima voor je kleine bijbootje

okej, ik heb een telefoon gevonden met een batterij, maar er zitten 3 kale stukken voor het aansluiten van de accu, dus ik de volt-meter pakken, en meten.. maar op geen ene mogelijkheid stroom gemeten...

dus ik de volt-meter pakken, en meten.. maar op geen ene mogelijkheid stroom gemeten...

Welke stroom de kortsluitstroom van de accu ;) spanning bedoel je zeker.

Als je je multimeter op het stroom bereik zet incl je meet snoeren in de daarvoor bestemde meet bussen en het plaatst je meet snoeren op de aansluitingen van een accu gaat iemand of iets dit niet leuk vinden :mrgreen:.

Nu zijn het maar accu´s van een mobieltje maar probeer dit niet met laten we zeggen een auto accu :rolleyes: dan zouden er wel eens stromen op kunnen treden van laten we zeggen het 30 voudige van wat je meterje aan zou kunnen geven met alle vervelende gevolgen vandien.

" Meten is weten en ook weten wat je meet " zou ik zeggen ;)

Gr Martin :D

Back