bouwverslag duwboot

dat is een serieuze romp

ik heb wel een beetje mijn twijfels bij die vijzen, waarom niet gewoon vastlijmen, ook zul je serieus wat moeten gaan plamuren om die gaten op te vullen,

succes met de bouw van je azimuth drive, blijf dit zeker volgen

Heej,

ziet er direct heel anders uit. Ga je dat met de dremel op maat maken? had je dat niet beter eerst al ongeveer kunnen doen en dan met de dremel afwerken?
Je lag in amsterdam zie ik, niet de mercurius of wel?

hallo allemaal,
@duimpje, ja die schroeven die schuur ik weg en plamuur ik weg, volgens mij is dat geen probleem, dit leek mij handiger

@stephan, ja het was inderdaad handiger om dit van te voren te doen, we lagen in Amsterdam

Als je die schroeven weg wil plamuren zou ik ze wel soevereinen....
Want met het schuren ga je wel geheid problemen mee krijgen.

Voor de rest als je zo door gaat word het wel wat moois hoor:)

Je schroefkoppen steken nu boven het hout uit....
Als je gaat soevereinen dan zorg je er voor dat je schroefkoppen dieper in het hout liggen... Dit geeft een mooiere afwerking en je kan ze makkelijker weg werken met plamuur.

Maar waarom draai je daar zo'n domme vijzen in?

Lijm is zeker voldoende en het bespaart je een heleboel werk!

Ik ben zelf geen ervaren bouwer, maar ik heb hier op het forum nog nooit iemand zo'n vijzen in zijn romp zien draaien.
Wel nagels, maar dit zijn speciale nagels ervoor die helemaal in het hout gedrukt worden zodat ze niet meer met hun kop uitsteken.

En ik denk, als je er geen laag glasvezel over legt, dat erna een tijd barsten gaat komen in de plamuur rond de vijs.

Laatst bewerkt:
jaah oke, ik slijp ze een stukje weg

Als ik jou was draaide ik er een uit, verzonk het gat voor de schroef zodat de kop erin past, en dan de schroef er weer in. En dan de volgende, en dan de volgende etc. Het liefst zodat de kop van de schroef iets binnen het hout valt, dan kan je de ruimte daarboven opvullen met plamuur (wel plamuur nemen die de schroef niet doet roesten!). Dan wordt de romp het snelst helemaal glad. Volgens mij :-)

VrGr,

Theo

ten eerste het zijn rvs schroeven, en ten tweede het is maar een klein ''deukje'' hoor, dus een beetje plamuur ken geen kwaad,

en ik heb de schroeven niet al te strak aan gedraait, daarom zitten ze er niet in, maar ik kan ze inderdaad verzinken.
ik heb voor vijzen gekozen omdat ''als'' het verkeerd zou zitten, je het weer los kan halen, en eerlijk gezegd maakt het werk mij weinig uit, het is immers mijn bobby

Je pa is weer op weg richting het noorden?
Kwam hem vanmorgen tegen bij de Schellingwouderbrug.
p1250275.jpg

p1250277.jpg

p1250280.jpg

Ga je die bakjes ook bouwen?

Laatst bewerkt:
haha dit is mooi he collega's onder elkaar, eff foto maken en uploade. Die van mij zaten daar gister ook, alleen wel aan de binnenkant van de sluis. Nu inmiddels weer in terneuzen.

Zijn wel leuke foto's om te zien van hoe alles uitziet voor een ander.

dat vind ik ook, ik heb nog wat aan de boot gedaan, hier wat foto's
p1000505.jpg

je ziet hier aan de bakboord zijde, een zwarte streep, tot zover heb ik geslepen, maar toen brak mijn schrijfje van de dremel, en het was net de laatste
p1000507z.jpg

p1000508s.jpg

dat je hout blijf drijven oke

maar als je wat bouwt doe het dan netjes met lijm en zorg dat alles netjes op elkaar aan sluit. niet met van die grote kieren. dat kostje veel vulmiddel en het gaat altijd werken. dus zonde van je bouw werk.

gr willem

Back