Bouwverslag dynaflite talon, voor het eerst op de helling (filmpje)

Ik ben benieuwd.
Ook waar je zwaartepunt nu legt.
En ook na hoe hij vliegt, het lijkt namelijk hoe je het nu schrijft, dat hij vliegt maar dat je er dan ook alles mee gezegd heb. :p

Hij wilde de foto's zelf posten ;) dus zijn ze op de mail gegaan. Hij vliegt erg leuk, zweeft lekker lang door en klimt.Alleen elke keer van de ene naar de andere kant van het veld lopen. :mad::p;)

Dan moet je crosswind smijten dan kan je heen en weer vliegen.:p

Ik heb het stabilo geel gefolied.
En de stickers geplakt daar zitten wat deukjes in de romp van het op de rand van de tafel liggen tijdens het schuren:(
Nu valt het niet zo meer op, stickers zijn handig wat dat betreft.:p

Laatst bewerkt:
Nog even een blauw kleurtje op de romp geplakt.
En plankjes balsa ter plaatse van de servo's gemaakt.
Ik gaat hem gewoon nog soort van mooi vinden.:p

Laatst bewerkt:
Ik heb het rompje eergisteren gespoten, en vanmiddag weer Ik kan nu van printplaat alleen nog roerhoortjes maken.
Ik doe de aansturing van de rolroeren toch aan de onderkant.
Dit omdat ik het scharnierpunt aan de bovenkant heb.
Er moeten anders veel te grote roerhoortjes op komen.

Je kan ook aan de servohevel dichter naar de as toe werken voor minder uitslag. Doe ik ook met mijn Hots40 waar ook 9gr servos in zitten. Op een 6kg,2m edf jet gebruik ik 7cm hevels en ook maar 9gr servos voor de flaps, 12cm hevel voor de neuspoot. Wel natuurlijk alles met 150% servo uitslag en 1mm verenstaal (ook voor hoogteroer en richtingroer).
zie: RC Groups - View Single Post - A123/LiMnPo blog: Winter vdo A123!!

Het is wel jammer dat je op dit kritieke punt een puur cosmetische ingreep doet, zeker omdat je superbudget servos gaat gebruiken die dat wellicht niet kunnen verdragen.

Ik snap wat je bedoel maar ik denk dat ik er minder bang voor ben omdat ik er nog nooit problemen mee heb gehad.
Ik werk ook niet grag met de stuurstang kort op de servo as omdat je dan veel te veel speling krijgt.

Ik knip ook altijd de overlengte van de hevels af dan heb je minder uitstekende delen.

hmm, gister kon ik niet meer op mbf komen :S maar ik zit nu op school snel komen de foto`s,
maar hij zweeft better als ik dacht. alleen moest ik veel naar links trimen dus wven wat gewicht in 1 tip doen.
verder vliegt hij goed en lekkerrustig,
een leuk klein vlot zwevertjel ik wil nog wel even op grotere hogte wat meer testen kwa gedrag.

Mvg

Ik snap wat je bedoel maar ik denk dat ik er minder bang voor ben omdat ik er nog nooit problemen mee heb gehad.
Ik werk ook niet grag met de stuurstang kort op de servo as omdat je dan veel te veel speling krijgt.

Ik knip ook altijd de overlengte van de hevels af dan heb je minder uitstekende delen.

Valt wel mee hoor met de speling ;)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk al een vliegende talon ziet er leuk uit.
Op de tweede foto moest ik even zoeken waar de talon was :D:D

Laatst bewerkt:
Ja hij is mooi...
Raymon, had jij nou het V-pendelroer gemaakt? (ik ben even kwijt wie welke variant heeft).
De mijne schiet even niet op, maar ik ben wel benieuwd of de hoogtesturing werkt met V-pendel.

Een paar pagina's terug staat deze foto.

Laatst bewerkt:
Raymon - volbalsa V met roeren
Bertus - idem
M.I.van Doesburg - idem
Jan Hein - vlak pendel?

Als ik het goed zie ben ik de enige hier die een V-pendelroer bouwt, en van latwerk?

Ik moet zeggen dat die balsa-latjes-V-staart fragiel aanvoelt. Maar het wordt wel wat stijver met Oracover erop...

Ik denk wel dat je uit moet kijken met het folieën dat je het niet te strak doe.
Dan trek je de latjes krom.

Ja daar heb ik al ervaring mee... :(
Maar ik ben gewaarschuwd, en ik wil het met Ora-lite doen, dat spant misschien wat minder.
Ik moet de eerste vleugel nog afbouwen, en dan de andere vleugel... ik plaats maar geen foto's tot het af is, lijkt me overbodig.
Ik heb een beetje zitten klooien met die vleugel, heb wat los moeten snijden dat verkeerd zat... maar folie is geduldig.

Ik zit nog steeds met een blessure aan mijn linkerhand (ik ben links) en dat is verdraaid onhandig met bouwen... maar als het dan lukt is de voldoening ook wel extra groot...
Met zo'n zwevertje heb ik bij het vliegen in elk geval geen handiccap; ik vlieg mode 2, dus de Talon vlieg ik met mijn rechterhand! Moet alleen iemand anders vragen 'm op te gooien :D

Gewoon rustig aan doen ik zit ook thuis helaas.
Toch vind ik het na het slechte hout, een leuk kistje worden.

Back