Natuurlijk ontsnap ik ook bij dit projectje niet aan het werkje waar ik altijd tegenop kijk, het schuren en plamuren (en schuren en plamuren, en schuren en schuren en plamuren.... totdat het goed zit....)
Ik zou dringend moeten investeren in enkele kaboutertjes die 's nachts in mijn plaats dit rotklusje deden, helaas zijn ze altijd uitverkocht als ik in de winkel kom :roll:
Eerste stap, aanbrengen van een spuitplamuur:
Alles schuren tot de spuitplamuur terug weg is (en enkel in de allerkleinste gaatjes overblijft)
Vervolgens de iets grotere gaten en scheuren bijwerken met plamuur (hoofdzakelijk de kantjes - waar je niet echt deftig kan lamineren) en natuurlijk weer schuren
Tot slot een eerste laagje primer aanbrengen, want je ziet op den duur helemaal niks meer met al die verschillende kleuren van hout, plamuur, spuitplamuur en glasvezel...
Het begint er goed uit te zien, helaas zitten er nog steeds veel foutjes in die nu goed zichtbaar worden met de primer:
Dus dat wordt natuurlijk weer plamuren, schuren, primen....
Moet ik trouwens ook even aanhalen hoe eenvoudig een romp van een zeilboot wel is, lekker grote vloeiende vormen, zo'n speedboot heeft echt veel te veel hoekjes en kantjes :cry:
Nu goed, ik ben dus nog wel even bezig met schuren en plamuren voor het leuke werk weer verder kan (= schilderen en hardware inbouwen)