Bouwverslag eerste speedboot (cat)

Zo, eindelijk dan toch maar weer aan de slag gegaan.

Ik heb alle bussen van Dupli Color het huis uit gegooid, heb de papiertapes aan de kant geschoven, en ben aan de slag gegaan met die dunne tape waarmee jullie in de supermarkt de broodzakken dichtplakken (deze is van plastic, niet papier, en dus echt ondoordringbaar)

Spuitbussen gekocht van Motip dit maal.

Het resultaat dit maal is bevredigend, het is niet 100% perfect (ik heb enkele heel kleine foutjes waar verf onder de afplak is gekropen) maar je moet haast met de neus erop gaan hangen om dit te zien. Op het water zie je die foutjes zeker niet.

Deze week had ik ook mijn stickers met logo's binnen, dus die zitten er ook reeds op, en nu ben ik bezig om de hele romp inclusief stickers te voorzien van enkele lagen blanke lak.

1 ding weet ik nu wel zeker, Dupli Color is duidelijk van slechtere kwaliteit als Motip, toegegeven dat ik ondertussen al "meer ervaring" heb en andere tape heb gebruikt, hoewel ik vroeger met papiertape en motip deze problemen nooit gezien heb. Bij gelegenheid toch nog eens testen... Dupli Color komt er verder nooit meer in bij mij ;)

Foto's volgen dit weekend als de romp helemaal in de blanke lak staat - ik hou jullie nog heel even in spanning!

heb je nog mazzel dazzler, want volgens mij is de lijmlaag op die tape van de super uit 2 delen opgebouwd en laat de lijmlaag regelmatig los van het plastic :)

blij te lezen dat het uiteindelijk tot een bevredigend resultaat gekomen is
je ziet de aanhouder wint uiteindelijk :-)

mvg

tape : ik gebruik die van Tamiya

Zoals beloofd.... hier enkele foto's. Heb deze ochtend de laatste laag blanke lak erop gezet, nu enkele dagen goed laten uitharden, daarna moet ik het kapje nog passen/schuren/lakken.

bacardi_01.jpg

bacardi_02.jpg

bacardi_03.jpg

bacardi_04.jpg

Wauw... Heb je echt alles gespoten of zijn die Bacardi-dingen decals? Ziet er super goed uit man! Iets met aanhouders en winnen. Goed man.

Die logo's zijn stickers, gewoon met de printer afgeprint op stickerfolie (soort witte zelfklevende folie - niet echt plastic zoals een echte sticker maar ook niet echt papier)

Zitten dus mee onder de blanke lak, dus zou geen probleem mogen geven met het water ;)

Dennis "Gaaf"dat dit gelukt is , dit schip ziet er gelikt , perfect ,en ik lees ook dat je overgestapt bent naar de bussen van M , en "het" tape gebruikt hebt. nu afwerken en varen !!!

gr Rexonamen

Die logo's zijn stickers, gewoon met de printer afgeprint op stickerfolie (soort witte zelfklevende folie - niet echt plastic zoals een echte sticker maar ook niet echt papier)

Zitten dus mee onder de blanke lak, dus zou geen probleem mogen geven met het water ;)

Ah, op zo'n manier. Ik had het al idioot knap gevonden als je het wél gespoten had, maar zo is het natuurlijk prima resultaat met een heel stuk minder moeite :D

Ziet er zeer netjes gebouwd uit!

Qua spuiten: van ver weg spuiten in hele dunne laagjes, dan kan je, bij wijze van spreken, zelfs met nat krantenpapier afplakken, de verf moet al bijna droog zijn als hij het object raakt. Je moet bijna niet zien dat er kleur bij komt dan gaat het goed, zeker niet drijfnat spuiten. Nog scherper resultaat haal je door eerst de ondergrond kleur na het afplakken nog een keer te spuiten en te laten drogen, alle mogelijke druipgaatjes lopen dan vol en worden gesealed.

Ondertussen ook al begonnen met de verdere opbouw van de cat:

detail battery tray: (er zit aan elke kant eentje natuurlijk)
cat_60.jpg

achterkant, sierverluchtingsroosters, duidelijk aanduiding waar de noodstop zit :p en de rubberen doorvoeren voor de roerbediening op hun plaats:
cat_61.jpg

links (koperkleurig) aansluitnippel voor waterpickup, rechts (alu kleur) wateruitlaat:
cat_62.jpg

Roer en strut geïnstalleerd (er zit nog steeds een plakbandje op het roer ter bescherming):
cat_63.jpg

Detail motor: (de reeds aangesloten slang is retour naar water uitlaat; de invoer zit links onderin op de koelmantel en komt van de ESC)
cat_64.jpg

Detail servo: (servo steun nog niet gelijmd)
cat_65.jpg

Overzichtje opbouw:
cat_66.jpg

Morgen servosteun definitief vastlijmen, servo vastzetten, ESC plaatsen en bedrading beginnen organiseren.

Back