Bouwverslag eerste speedboot (cat)

Maiden is zondag op de Wilgenplas nabij Rotterdam Airport

We hebben met wat volk van het Dutch Electric Powerboatforum afgesproken voor een laat-op-het-seizoen vaardagje ;)

damm super strak spuit werk wou dat ik het zo strak kreeg.
maar hij zal vast mooi varen, kan me niet voorstellen dat zo'n strak gebouwde boot niet mooi vaart.

De "maiden" heeft nog niet plaatsgevonden... de bewuste dag van de meeting was er nogal wat wind, voorspelling tot 6 Bf... vermits ik dus niet echt zeker kon zijn of er te varen zou zijn (en als leek bij zoveel wind al helemaal niet) heb ik mij ook een autorit van 1u30 bespaart...

Maiden zal dus voor 2012 worden lijkt me...

Knao gedaan ;)
Heb je een idee van wat het gewicht is van enkel de romp? Aangezien ik meer met metal werk dan hout had ik graag eens een cat gebouwd uit plaatstaal.

Knao gedaan ;)
Heb je een idee van wat het gewicht is van enkel de romp? Aangezien ik meer met metal werk dan hout had ik graag eens een cat gebouwd uit plaatstaal.

Ik heb de romp eens gewogen gehad toen deze in de primer stond (dus houtromp + canopy + motorsteun en poolnoodle in de neus, inclusief glasmatje rondom en primer ; maar dus zonder enige hardware) en kwam uit op zo'n 1600 gram.

Ben zelf niet zo geheel vertrouwd met (plaat)staal maar denk toch dat je daarmee een pak zwaarder gaat uitkomen... zal erg veel afhangen van de dikte van je plaatstaal maar ik heb er geen idee van hoe dik deze moet zijn om een boot van deze grote sterk genoeg te maken (en daarmee bedoel ik, dat hij niet onmiddelijk gaat blutsen als je eens een harde golf tegenkomt of overkop gaat)

Back