Bouwverslag(en) Hydromite

hey

ik ben dezen dagen even aan het bouwen geweest......
en het frame en de onderkant zijn nu 3mm triplex, voordat iedereen begint te schreeuwen ''is te zwaar'' ''ís te dik'' enz ik heb het express gedaan voor meer stevigheid.
(ja ik ben koppig :roll: )zelfs dat 3mm breekt erg snel,het gewicht valt alles mee. ik heb geen grammen weegschaal maarja :roll:
vanaf nu ga ik met balsa verder bouwen en alles plamuren en glad maken.
op de foto''s had ik net plamuur erop gesmeerd dus de randen zijn niet mooi glad

15614434140.jpg

15614444214.jpg

de boot lijkt krom maar is recht.........

15614473795.jpg

15615172697.jpg

alvast een roer,servo, en andere dingen gehaald :lol:

15615180447.jpg

ik had het roertje gepakt in de winkel en toen ik thuis kwam zag ik dat ie wel erg groot was, kan dit?? kan de servo dit aan?? en de belangrijkste vraag.... kan mijn boot dit aan??

ok ik ga weer vrolijk door met schuren bouwen plamuren enz. 8) 8)

groet steef

roertje is van plastic neem ik aan? als die servo eht neit aan kan, kan je het nog altijd snijden

Hier ook weer beetje geklust. Zoals al duidelijk mag zijn, dit is een low butget (no butget) bootje :P :)

Home made roertje
roer.JPG

Home made "flexasje" Om het siliconen buisje zit nu een blikken buisje omdat de siliconen door de kracht ging "flabberen"
as.JPG

Op deze foto is te zien dat de motor net niet meer past, dus vandaar de aanpassing van hierboven.
DSCF0952.JPG

of het werkt komen we nog wel achter. ooit :P

steef_tamiya_freak zei:
hey
ik ben dezen dagen even aan het bouwen geweest......
en het frame en de onderkant zijn nu 3mm triplex, voordat iedereen begint te schreeuwen ''is te zwaar'' ''ís te dik'' enz ik heb het express gedaan voor meer stevigheid.
groet steef

Wij hebben onze ook helemaal van triplex gemaakt. Dat was wat er in huis was. Scheelde "maar" 50 gram. Maar in ieder geval is et sterk :)

Ziet er verder goed uit!

die van mij woog 175gram incl. schuim in de drijvers. Die van jou is dan toch bijna 2 1/2 keer zo zwaar. ach, ik denk ook niet dat je hem bouwt om snelheidsrecords mee te breken

als hij zwaarder si, moeten we er dus gewoon een veel sterkere motor in gooien,, komt wel goed allemaal

en volgens mij is de hydro erop berekent dat er voorin gewicht ligt dus dat heb je dan ook niet met lipo's

hmm de meeste elektronica kan wel een klein beetje tegen water (ik zeg niet dat het er heel goed voor is) gewoon als het een beetje nat is geworde, boven de verwarming legen,(of zoals nu in de zon)
en dan doet het wel weer!

groet, aad

@steef, ik zie bij jou aan de onderkant van de boot, aan de zijkanten niet meer opstaande randjes die een tunneltje vormen (zie mijn pic) die horen er wel op hoor 8)

scherp2.jpg

mijn hydromite weegt 750 gram, dat ik met alle hardware en totaal afgewerkt, zonder electronica.
Mijn hydro is wel GROTER, 70cm bij 31 cm op precies te zijn :D

grtz

voor mij is het maar wachten op mijn onderdellen

en ze komen niet :cry:

geen plamuur geen motor en flexas :cry: :cry: :cry:

ze kunnen niet gelevert worden

dus boy's koop ff niks dan kan ik weer veder :wink:

:cry:

lipos zou gewoon kunnen een 2s2p pak zou prima gaan meer capaciteit voor hetzelfde gewicht.

ik ga zelf mijn cat ook op lipo uitvoeren. hierin komt een BL moter te liggen deze zal op 2s2p pak gaan van 1500 mah bij 15C dus in totaal 45A wat zat is voor een boot van 50cm

Back