Bouwverslag(en) Hydromite

hmm, maar dat lijkt mij irritant om steeds met tape te lopen klooien.
Maar het is een idee inderdaad.
 
tape, zie maar op mijn pic 2 posts terug, het klinkt inderdaad stom, en het lijkt onhandig, maar zo krijg je je bootje wel goed waterdicht!

En het is nog licht ook :wink:

grtz
 
ok, toch maar eens proberen dan..

Zeg Juriaan, jij hebt een 5mm waterpickup achter je schroef, wat is de binnen diameter van die pickup?
 
Deksel dichtmaken met tape inderdaad! Neem dan wel watervaste tape, geloof dat het cellpack heet, weet het merk even niet meer uit mijn hoofd. 2 euro nog wat voor een rol waar je een jaar mee doet ;) Toevallig zag ik laatst een filmpje van de "echte" powerboat jongens en zelfs zij tapen hun luiken af met ducktape tegen het water :D
 
Wat ik me afvraag is of er ook mensen zijn met een Nitro Hydromite, en hier een filmpje van hebben.

Ik wou dit maken een tijd geleden, tot dat het RC heli virus mij te pakken kreeg. :oops:
 
Ja er is een topic over, maar ik geloof dat de persoon die het geprobeerd heeft nooit echt succes heeft gehad met zijn ontwerp.
 
narfer007 zei:
Wat ik me afvraag is of er ook mensen zijn met een Nitro Hydromite, en hier een filmpje van hebben.

een goed idee

om een nitro van te maken :D
 
Het 1e 'probleem' is al dat balsa hout niet zo goed tegen nitro kan,
'2e, de accu die je voor in legt, zorgt voor een goed evenwicht dit zal jem et een nitro op een of andere manier moeten proberen goed te maken (mischien tankje voorin, maar die raakt leeg)
3e, je zal de zijkanten op een of andere manier groter moeten maken of de boot heel erg uitrekken zodat de motor er fatsoenlijk in kan, of je laat hem uitsteken!

Het lijkt me verder wel cool om een keer te proberen!

Groet, Aad
 
1 blanke lak of iets zal het wel beschermen.

2 de motor ver naar voren leggen en de tank op het zwaarte punt,
dan maakt het ook niks uit als deze leeg raakt :wink:

3 de kop laten uit steken is een idee, maar misschien kan je de motor ook kantelen.

Misschien toch maar eens kijken, toch wel een leuk project voor de wintermaanden. :oops:
 
er is een iemand die een 3,5cc hydromite heeft gebouwd. Deze was 75cm ongeveer, na heel veel testen kon hij het gewicht eindelijk goed krijgen

mocht je een nitro hydro willen bouwen, moet je de romp natuurlijk niet van balsahout gaan maken! Dit heeft veel versteviging nodig, alleen lak of een laag glasvezeldoek is echt niet genoeg

Gewoon triplex halen en daarvan gaan maken, binnenin lamineren met een glasvezelmatje en buiten aflakken met parketlak of in de epoxy zetten

grtz 8)
 
Ik wist dat er op xtremeboats iemand er mee bezig was.
dus na ff zoeken

afb073_177.jpg
 
dat is gespoten...

ik heb hem een paar keer met eigen ogen gezien en het ziet er zeer goed uit

greetz jaimy
 
Ik ga met een vriend ook een hydromite maken, alleen heb ik 3 vragen:

Wat zijn de afmetingen( lengte , breedte etc.)

Op welk formaat a4 hebben julliue de tekeningen uitgeprint.

Welke soorten hout hebben jullie gebruikt, ik heb dit gezien voorin de topic maar daar kon ik het niet echt duidelijk vinden.

Alvast bedankt,

Barry
 
balsa in combinatie met vliegtuig triplex als huid

of volledig balsa met glasvezelmat er om hen

a4 is een standaard papier formaat,, dacht 297 x 201 iets in die trand, maar das gewoon het meest gebruikte standaard A4 formaat.

zoals de blaadjes waar je je toets opmaakt.

afmetingen kan je natuurlijk zelf aanpassen als je dat wilt
 
Oke, hartstikke bedankt.

Ik heb gelezen in de topic dat er ook personen zijn die de boot van triplex bouwen, maakt dit veel uit in gewicht.
Zal de boot wel varen als je hem maakt van triplex of is dit te zwaar?

Alvast bedankt,

Barry
 
@HPI

het is net wat je wilt, balsa is een zachter houtsoort. verwerkt makkelijker maar is hierdoor ook gevoeliger als het geen extra behandeling heeft gehad zoals epoxy. de epoxy kost weer meer gewicht dus gaat het rendement van de balsa verloren.

Je kan het denk zo zien:

Ga je puur voor snelheid: balsa en lak
Ga je voor duurzaamheid: balsa, epoxy met eventueel een glasweefsel en lak

De tussenweg is eigenlijk triplex en lak voor als je niet graag met epoxy wil werken.

Voordelen van de epoxy en in mindere mate de triplex is dat je een zwaardere motor kan nemen.

@Cheeta

Bijna goed, een a4 is 297x210mm (hou wel rekening met de printermarges). Een a3 is het dubbele oppervlak van een a4, dus 420x297. Voor de A2, A1, A0 en de verlengde A1 gelden iets afwijkende maten dan verwacht.
 
Back
Top