Bouwverslag(en) Hydromite

Als je het triplex even met stoom nat maakt / verhit, kan je het in alle vormen buigen.

Tnx voor de tip, maar ik heb plaatjes voor 10 minuten in heet water geweekt. Het is wel te buigen, maar niet goed genoeg. De neus moet laten we zeggen "vier kanten" op gebogen worden. maar, het is al opgelost, zijn nu bezig met plamuren.

Owjah, eerste keer zelfbouw.
Fotoupdatje:

9.JPG

10.JPG

11.JPG

12.JPG

13.JPG

owjah, ik maak dus samen met roderick deze boot zoals jullie zien ;)

Hmm, het is nu zo geworden kunnen denk ik niet veewl meer aan doen. We zien wel wat het wordt. Tot nu toe 5 euro triplex en 5 euro plamuur. wel leuk. Alleen motor, as en prop moeten we nog even uitzoeken. helemaal geen idee van.... Dus, adviezen zijn welcom. ;)

(mischien heeft iemand wel een goedkope seconhad set ofzo?)

roderick_schmitz zei:
bstar, heb jij mischien nog fototjes van de inoud van je boorjes, of zonder kapje.

Enne, hoe zetten jullie je kap er waterdicht op?

groeten

Roderick

kapje op maat maken en dichttapen voor het varen

zo dat gaat snel zover ben ik niet eens

maar goed heb ook minder tijd denk ik hier voor

zal ff en foto er op zetten

dat gaat niet werken,,

A. jullie boot weegt een ton voor een speedboot,, hoognodig op dieet!
B. as veelste schuin
C. moter ziet er vrij licht uit kwa vermogen

en zijn alle hoeken nog wel scherp? of zijn ze afgerond?

a.keizer zei:
zo dat gaat snel zover ben ik niet eens

maar goed heb ook minder tijd denk ik hier voor

zal even en foto er op zetten

Wij hebben ook het hele weekeinde niets anders gedaan. Daarbij zal die van jou wel een stukje nauwkeuriger gebouwd zijn :P

Nou zoals Cheeta al zei staat je as veelste schuin.
De schroef moet horizontaal in het water liggen, die van jullie staat schuin naar beneden gericht.

En geheel van multiplex zal ie wel aardig zwaar zijn.
De mijne weegt vaarklaar alleen zonder accu 596 Gram
Weeg hem eens.

En alle hoeken die het water raken moeten scherp zijn.
Als ze te rond zijn "plakt" het water er als het ware aan vast.

Hmm, als we de schroef horizontaler zetten komt hij niet onder de boot te liggen, maar als het ware er achter. Ligt hij dan niet maar voor de helft in het water? en hapt hij niet te veel lucht?

De randen zijn redelijk scherp. Niet op zijn scherpst, maargoed, mishcien kunnen we er nog wat aan doen.

Dan, zwaar issie vast wel :P

En verder, ik verwacht ook geen mega dingen van dit bootje hoor :P 10 euro lekker bouwen en kijken wat er van komt.

Wie weet komt er ooit nog wel een super scherpe perfecte balsaboot. Dan weten we in ieder geval hoe we hem moeten bouwen.

Maar nog altijd is elk advies welkom. (owjah, de motor is inderdaad een standaard motortje. zou de prop een ok maat hebben? hij is +/- 3 cm)

zoals je op de tekeningen kan zien, moet je een flex-as gebruiken (buigzaam) die ong. 2 cm onder de boot HORIZONTAAL gaat lopen

groet, aad

Back