Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoi,
je gaat lekker Hugo, met dit bouwtempo zit je waarschijnlijk langer op je servo-bestelling te wachten dan je bouwt...
5 min Epoxy trekt helemaal niet in het hout en word ook niet zo hard ....
Super, ik wacht met spanningSuper, Johan, bedankt.
@El_loco; met een beetje geluk maak ik vanavond het linker rolroer in orde, dus dan zal je het zien. Mocht ik daar niet aan toe komen, dan schrijf ik wel even een korte how-to.
Duidelijk verhaal, maar hoe zorg je er dan voor dat het scharnierpunt er zo uit gaat zien?Belofte maakt schuld, de rolroeren, dus. Eerst op beide kanten van de vleugel aftekenen waar de rolroeren komen. Dit is bij de wortel:
<knip>hele goede en duidelijke uitleg</knip>
En zo leer ik elke keer weer meerJa hoor, er zit een extra blokje in de rolroeren voor de roerhevel. Ik ben wel de balkjes voor servomontage vergeten, maar die lijm ik er wel in door de gaten voor de servo's. De afschuining van de roeren, en van de vleugel trouwens, schuur ik met een blokje, als de delen los zijn. Even een middellijn erop tekenen en lijntjes buitenop tot hoever het weg moet, schuurblokje erlangs en klaar. Ik maak ze overigens zo:
\/
/\
en niet zo:
\|
/|
Dat laat meer hout per deel (je haalt minder van het roer af). Ik schuur overal 30 graden weg, het roer krijgt dan 60 graden bewegingsvrijheid op en neer. Da's voldoende...