Vandaag eindelijk de moed verzameld om het toestel in de auto te plaatsen. Het weer zag er goed uit, totdat ik op het veldje kwam.... onweer, enorme wind .... het zag ernaar uit dat ik rechtsomkeer naar huis kon gaan.
Toch maar ff een kop koffie gedronken en het weer begin ineens op te klaren.... tja , dat gebeurd nou eenmaal in de bergen.
Toestel in elkaar gezet, getankt, en geprobeerd te starten. Ik was blij dat Razor de gouden tip gaf om een handschoen te maken met silicone ( ik heb er nog beukenhout strippen aan toegevoegd) anders had ik op z'n minst een blauwe vinger gehad... of erger. Ik weet niet wat er gebeurde, wellicht was ik te traag om m'n hand weg te halen.. ik weet het niet, er zat in ieder geval een kerf in het hout :-/
2e poging liep de motor meteen goed. Afstandstest gedaan.... nog een keer alles gecontroleerd en ja... geen excuus meer om af te haken. Behalve dan de harde en vooral turbulente wind tussen de bergen :-/
Start ging goed, uitslagen nog iets te groot , wat rondjes gevlogen trimmen hoefde bijna niet. Motor had maar weinig response op het gas vanaf midden naar vol gas. De landing tja... hij is heel aan de grond gekomen, het leek goed te gaan , maar opeens besloot hij toch weer half om het luchtruim te verkiezen, een doorstart met een toestel dat ik niet ken , met een motor dat ik nog minder ken..... hmmm... toch de landing maar doorgezet. Geen schade... nou ja . De gele afdekkapjes van het landingsgestel zijn direkt al gescheurd :-( Jammer maar helaas.... wellicht in de toekomst nieuwe maken van glasvezel.
Na deze eerste vlucht nog 3 andere vluchtjes gedaan van een kleine 10 minuten, wat expo op het gas gezet, meer expo op de uitslagen.
Ik ben zeer tevree , het toestel vliegt super , kan erg langzaam vliegen, snel vliegen doet hij zeker niet.... want het vleugelprofiel is een ietsiepietsie te dik
Volgende keer nog wat trimvluchten doen, wellicht het zwaartepunt een fractie naar achter . Enuh ... diesel ,meenemen om een mistgordijn aan te leggen
Toerental van de motor kon ik helaas niet meten ... natuurlijk waren net de batterijen leeg ..... zal voor de volgende keer zijn.
Hier een HD filmpje, door de flinke wind is het geluid niet om aan te horen en het beeld is niet om aan te zien omdat het met een fototoestel is gefilmd... hoogtijd voor een videocamera....