Bouwverslag: Extra 330S 2.6m F3A-X

wesley puma zei:
Van mijn extra (is dan wel 2.40m) wegen de vleugels samen ook een kilo (de vleugel is gedeeltelijk gespoten)
.
Wesley, om verwaaring te vermijden een vraagje: wegen je 2 vleugelhelften samen 1 kg van een extra van 2m40? Of elk 1 kg (dus in totaal 2 kg?)

kurt zei:
wesley puma zei:
Van mijn extra (is dan wel 2.40m) wegen de vleugels samen ook een kilo (de vleugel is gedeeltelijk gespoten)
.
Wesley, om verwaaring te vermijden een vraagje: wegen je 2 vleugelhelften samen 1 kg van een extra van 2m40? Of elk 1 kg (dus in totaal 2 kg?)

ja kurt ik had me bericht al aangepast... (hele wirwar ;) ) samen wegen ze net geen 2 kilo

Toch leuk dat er dan zo'n spraakverwarring ontstaat door een ogenschijnlijk duidelijk geintje :)

Vanavond misschien weer eens wat foto's van mijn laatste bouwperikelen van voor het folieen. Het folieen post ik pas als het geheel klaar is. Vind ik zelf leuker.

Mark

Mark,

kom je nog naar de laatste wedstrijd in someren ?

het gaat leuk worden

groeten,

Peter

nope, heb het programma net 2 keer gevlogen. Niet echt vluchten om trots op te zijn :) Was ook al weer een jaar geleden dat ik echt programma's gevlogen heb.

Dan heb ik nu ook meer belang bij het afbouwen van de Extra.

Mark

Hee mensen,

Naar lang informatie gezocht te hebben ben ik uiteindelijk ook uitgekomen bij de Extra 330s.
Nou ben ik nog aan het twijfelen over de motor het word of een zdz 80rv of de 3w75. Iemand ervaring met de zdz 80rv of de 3w75 ?
Ook kom ik eens kijken bij de laatste wedstrijd in someren hoop hier nog voldoende informatie te krijgen.

ik heb ervaring met de zdz 80 rv, en de 3w70.

de ZDZ heeft bij mij nooit goed gelopen, erg ruw en na 10 vluchten het naaldlager van de druifstang stuk (slecht afgestelde ontsteking). Daarna de motor vervangen door een 3W70 met pijp. Dit loopt in mijn ogen zéér betrouwbaar. Enkel de reedvalves zijn een zwak punt op de 3W. Als de motor warm loopt gaan ze zeer snel stuk. Ze kosten geen 10€. Met mijn setje ben ik 1 seizoen toegekomen, best aanvaardbaar dus. Wel is de 3W wat zwaarder dan de ZDZ.

Mark B zei:
Hee mensen,

Naar lang informatie gezocht te hebben ben ik uiteindelijk ook uitgekomen bij de Extra 330s.
Nou ben ik nog aan het twijfelen over de motor het word of een zdz 80rv of de 3w75. Iemand ervaring met de zdz 80rv of de 3w75 ?
Ook kom ik eens kijken bij de laatste wedstrijd in someren hoop hier nog voldoende informatie te krijgen.

3W80i geen optie? Loopt super, en extreem power. Hier op de club vliegt ook een extra met een 3w80.

Ja dat vraag ik me ook af er gaat hier wat mis ik schrijf heel wat anders dan (wacht)

Robert is iets te fanatiek geweest met zijn woordfilter/vervanger dus...

Grt.

Hey die Mark,

Schiet nu lekker op dus ;) . Die 3W80 is een goede keus, heel veel power! Zeker met een KS Tuned Pipe ..

Groeten,
Michel

Hey die Michel,

Effe een vraagje ben jij 26-8 of 27-8 in someren voor de F3AX ik wou namelijk komen kijken en nog wat info verzamelen. :)

Back