Bouwverslag: Extra 330S 2.6m F3A-X

Die 3W is super ik gebruik voor het moment een 25*12 3blad van engel en dat werkt super ... normaal ga kom ik ook naar someren daar ga ik een 28*10 2blad testen...

grz JVDO
 
Die 3W 80 is super ik heb er 1 op de Aerobatic models extra en op de 3W extra beiden draaien super, op dit moment vlieg ik met een 25*12 3blad van engel en dat werkt super ... normaal ga kom ik ook naar someren daar ga ik een 28*10 2blad testen...

grz JVDO
 
Dus, nou dan toch nog

Ik heb ff geen foto's maar als alles goed is gaat hij vanavond voor het eerst de lucht in.

Even wat gewichtjes

Vleugels 960gr/st
Stabilo 515gr
Romp 7050 gram
buis 300 gram

Totaal voor de snelle rekenaars. Zonder brandstof net geen 9.8Kg

Nou ik wilde onder de 10Kg proberen te komen en dat is dus gelukt. Best blij mee. Wat me vooral opviel is het minimale gewichtsverschil in de 2 vleugelhelften. Dat is nog geen 5 gram....

Naja, vanavond wordt het dus ff spanend. Maar zal best goed komen. Morgen wat foto's

Grz

Mark
 
Super Mark :thumbsup: Die van mij is volgende week aan de beurt, en die van Paul Plevoets is vorige week al geweest. Er vliegen een hoop 2.6m Extra's rond op dit forum straks 8) (en misschien later nóg een 2.6m Extra van mij, maar daar doe ik nu nog even geen uitspraken over :lol: )

Grt.
 
HAHAHa,

Ja hij deed het met de oude zender. Even een fotocollage, we hebben geen videocamera... Nou daar komt ie.

:arrow: Samenbouwen, ondertussen alles controleren wat je tegenkomt
100%20Samenbouwen.JPG


:arrow: Motor starten, wat een eitje in vergelijking met de ZG62
101%20motor%20starten.JPG


:arrow: Laatste controle, alle roeren de goede kant op, motor trekt en blijft stationair lopen... LETS GO
102%20Laatste%20controle.jpg


:arrow: Starten maar, gas erop en gaan met die bak. (toch altijd weer heel even de kriebels, maar die zijn weg voor hij los was.
103%20Start.JPG


:arrow: Ik en de cameravrouw :)
104%20Ik%20en%20de%20cameravrouw.JPG


:arrow: Ze was net te laat voor deze lage langzame rugvlucht.. Zwaartepunt lijkt in orde. Hoefde helemaal niets te drukken...
105%20Te%20laat%20voor%20rugvlucht.JPG


:arrow: Tijd voor de landing. Mooi strak lekker rustig en 3Km verharde strip, what can go wrong... Je hebt alle tijd en ruimte.
106%20Landing.JPG


Alles bij elkaar.... Dik tevreden.. Vandaag 2 vluchten gemaakt en al wat figuren, meskantjes etc. Motor heeft power zat, nu nog met een 24x12 2 blad om nog een beetje in te lopen.. Nog geen vol vermogen gebruikt maar al wel stil gehangen en weer doorgetrokken... Ik kon het niet laten, Hoog en droog natuurlijk. Morgen de 24x12 3 blads... We zullen eens zien.

En natuurlijk even de striping afmaken, hij is nog een beetje kaal zo.

Grz

mark
 
Super Mark, ik hoop dat ik eenzelfde succesvolle maiden heb van de week :yes: :)

Grt.
 
Mark, dat ziet er helemaal goed uit! Proficiat!

Alexzzz, dat komt helemaal goed jongen, beetje vertrouwen in jezelf en je materiaal en dat komt helemaal goed. Succes ermee.

Stevo
 
Nog even gevlogen op zondag en ook daar weer een paar leuke foto's gemaakt.

:arrow: Meskant op een metertje of 5 in de 3e vlucht, goed te vertrouwen en gelijk zeer neutraal vliegend, geen enkele neiging om sterk weg te trekken naar buik of rug. Eruitrollen... Ik dacht het niet. Perfect dus... Kwam dus ook gelijk op de foto :)

07%20meskant.jpg


:arrow: Erg mooie foto vlak voor de touch-down.....

06%20landing_2.jpg


Grz

Mark
 
Hallo Heren Vliegers, hi Mark.

Gefeliciteert voor jouw mooie Extra !!
Ik denk dat jouw kansen in de wetstrijden zijn nu even groter.
 
Back
Top