Zo nu het officiële begin van dit bouwverslag over mijn nieuwe wakefield project. Ik ben begonnen met het stabilo en de foto's hiervan wil ik graag met jullie delen en hoop dat jullie misschien nog kritiek kunnen geven hierop. We zullen s beginnen met wat foto's van begin tot het punt dat ik nu ben aanbeland.
Nadat alle gaatjes in de ribben zijn geboord worden deze op de ligger gegeschoven. Dit heb ik op deze foto even geprobeerd om te zien hoe het wordt.
Hier kun je zien dat het gat waar de ligger doorloopt aardig strak langs de ligger loopt.
Nu heb ik alle ribben volgens tekening op de juiste plaats gezet. Nu kan de voorlijst en de achterlijst er tegenaan.
Achterlijst van koolstof er tegenaan. Dit is gewoon met secondelijm geplakt.
Vervolgens de voorlijst er tegenaan. Aangezien deze te hoog was om de capstrips aan te kunne brengen heb ik deze tussendoor bij moeten werken.
Capstrips op de bovenkant geplakt. Nadat de onderkant ook voorzien is van capstrips kan het afwerken beginnen.
Dit is het stabilo tot nu toe het enigste wat nog moet gebeuren is dat er over de middenrib nog koolstof komt en aan de buitenkant een bredere rib.
Tot zover het eerste deel van dit bouweverslag later meer.
Bernard