Bouwverslag "Faimount Alpine" van Billing Boats

• Topicstarter Topicstarter Edwin Zuijdwijk
  • Startdatum Startdatum
dat klopt bij de ankerlier maar als je een niet te grote rol heb kun je er een sleeplier inbouwen maart niet gelijk achter de plaat(waar hij int echt zit) want dan kun je niet meer bij je accus

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend heeft de Fairmount zijn definitieve naam gekregen en zijn eerste grote sleepklus, de Summit sleept en stuurt bijzonder goed.

Wat nog rest qua afbouw is een sleeplier maken en detail werk.

Groet Rob.

Nou, aan deze snelheid van bouwen kan ik niet tippen. Dan zijn we wel weer een jaartje verder...

Maar ziet er goed uit Rob....

Mvg Edwin.

Schitterend gebouwd! zitten er ook extra opties op zoals blusspuiten/werkende lier enz.?
Erg snel gebouwd, hoelang heeft u erover gedaan? Nogmaals complimenten en ga zo door met bouwen!

Gr. David

Hoi Edwin. Ik heb een oplossing gevonden voor de Pannama kluisen.
Neem een patrijspoort van 8 of 10 mm en knijp het ovaal. Grt Rob.

Dag David. Als je in de vut bent kan je lekker door gaan. Ik heb er 4 maanden over gedaan. Moet nog een werkende sleeplier maken van morgen tandwielen gehaald. Brandspuiten zijn niet werkend. Wel heb ik de straalbuisen en schoeven veranderd op de goeie schaal. Bedankt voor de complimenten Ook Edwin bedankt. Grt Rob.

en hoe groot zijn de straalbuizen nu en de schroeven en de roeren uit het pakket of zelf gemaakt ik vindt ze nogal klein

Dag Henkie. De schoeven van Raboesch zij van 65 mm diam afgetopt naar 59 mm 4 blads.De straalbuisen zijn 60 mm diam binnen maat de buiten maat is 67 mm breed 26 mm van messing. De roeren van roodkoper 60 mm hoog 37 mm breed en 7 mm dik taps naar 1,5 mm. Grt Rob.

en hoe groot zijn de straalbuizen nu en de schroeven en de roeren uit het pakket of zelf gemaakt ik vindt ze nogal klein

Ze zijn klein, maar ze sturen goed. En als je beide motoren los van elkaar bediend, stuurt het nog beter/sneller.

Mvg Edwin.

ow edwin je weet nog niet half wat rob voor iskes gemaakt heeft als statisch model vorig jaar gezien op de wsd alleen is jammer genoeg de foto te groot om te uploaden, dit trouwens even offtopic.

rob ziet er weer goed uit en heb je express de summit genomen omdat er zoveel alpine's in de vaart gaan komen??? dan kan jij er misschien de sherpa van maken edwin of zit er veel verschil in deze schepen??

Dag Jeromeke. Geen een van de Fairmont schepen is het zelfde of het zit in de bouw of in de kleuren. De naam Alpine zoals (smit nederland).dan maar Summit. Na het maken van de Triton voor Iskes wat 2 jaar heeft geduurd kwam het wel mooi uit effe een bouwdoos te maken. Nu maar hopen op veel mooi weer en veel varen. Grt Rob.

Vandaag even wezen varen. Jammer genoeg is het achterdek nog niet helemaal waterdicht. Ik ga er nog eens over brainstormen. Voor de rest verder gegaan met achterreling, dekopbouw en ankerliertje. Helaas mis ik wat messing onderdelen, maar die zijn reeds besteld.

Bouwverslag zal nu erg langzaam gaan, daar het weer lekker weer wordt en dus het karperseizoen weer is begonnen, en omdat we na 2 jaar ploeteren dan toch echt zwanger zijn, en er dus en kinderkamer moet komen. Weg hobby kamer grrrrrrr......geintje natuurlijk.....
Maar verwacht niet dat ze dit jaar volledig klaar zal zijn.

vaar15apr.jpg

vaar15apr2.jpg

vaar15apr3.jpg

vaar15apr4.jpg

Mvg Edwin.

Nou Edwin echt complimenten! als je kijkt hoe snel je dit gebouwd heb en het resultaat nu ziet... mag je wel trots zijn:thumbsup:

Gr. David

Hij is netjes Edwin,. en gefeliciteerd he,. :banana::banana:
Zal je wel wat minder tijd hebben voor je hobby,. maar dat hoort er bij...

Grtz Vincent,

PS: Haar kont mag wel iets zakken..
P1010027.jpg

Hij zegt net dat ze zwanger is, die kont zakt vanzelf wel de komende tijd! :-)

Gefeliciteerd jullie beiden, hopelijk gaat alles voorspoedig de komende maanden.

Bedankt allen,

Ik zie idd dat het achterste iets mag zakken, zal geen probleem zijn.
En ja weinig tijd voor de hobby hoort erbij, over een paar jaar misschien met kind en al in rubber bootje gesleept door de "Fairmount", is wel iets om naar uit te kijken.

Mvg Edwin

Bedankt allen,

Ik zie idd dat het achterste iets mag zakken, zal geen probleem zijn.
En ja weinig tijd voor de hobby hoort erbij, over een paar jaar misschien met kind en al in rubber bootje gesleept door de "Fairmount", is wel iets om naar uit te kijken.

Mvg Edwin

Valt wel mee hoor, effe wennen aan het andere ritme en je krijgt vanzelf weer tijd voor je hobbies.

Back