Bouwverslag "Faimount Alpine" van Billing Boats

• Topicstarter Topicstarter Edwin Zuijdwijk
  • Startdatum Startdatum
@Dick,

Sorry maar ook deze link zegt niet veel. Wat ik graag zou willen weten is, op welke frequentie werkt deze zender? Ook het merk is mij niet echt duidelijk. Het kan zijn dat ik het verkeerd lees.

Echt goed je research doen kan je een hoop ellende schelen.

Gerrald

Goedemiddag heb navraag gedaan naar de "6 kanaals rc-set".
Het is een graupner 6 kanaals zender en graupner motoren dit is de link: Fairmount Alpine RC set - 6 kanaals - Overige toebehoren - Toemen Modelbouw

Is dit aan te raden om dit te kopen?

Ik ben momenteel bezig net de spanten in elkaar te zetten.

Jij schiet al lekker op Edwin ziet er netjes uit!

Mvg Dick

Hallo Dick,

Dank voor compliment. Wat de zender betreft, het ligt er een beetje aan wat voor functies je allemaal wilt inbouwen in het model. Als je een werkende ankerlier, kranen, blusmonitoren, boegschroef enz... wilt gaan inbouwen, dan heb je al snel wat meer kanalen nodig denk ik...
Zelf ga ik voor de Futaba F14...

Mvg Edwin.

Goedemiddag
@gerald
Ik kreeg dit als antwoord van de betreffende zaak. Alleen had ik ook liever meer specificaties willen hebben..!
Alleen dacht Miss is er iemand die deze rc set besteld had of er ervaringen mee had..

@Edwin
Zelf denk ik ook voor de f14 te gaan alleen nog even op internet prijzen vergelijken..
Ben nu bij fig. 5 dus wel alvast paar dingetjes bestellen zoals de boegschroef zodat ik " verder kan" met de bouw;)

Mvg Dick

Hallo Edwin,
Ik heb even een vraagje over de boegschroef inbouwen. Ik ben vandaag begonnen met de spanten. Heb jij voor dat je de spanten 5 en 6 bevestigde, eerst ruimte gemaakt voor je boegschroef op de plaats waar hij komt in de kiel? Of heb je naderhand het middenstukje eruit gehaald waar de motor zit voor de boegschroef! Graag hoor ik even van je

Groeten Lucas:)

Hallo Lucas. Ik heb spant 5 ietsje rond uit gevijld,de kiel balk een recht hoekje uit gehaald spant 6 niks aan gedaan. de boegschroef vertiekaal gezet van weggen de ruimte.en ook om tevoor komen dat er lucht in de boegschroef blijft zitten (anders moet je een ontluchting maken nu niet)
met lucht er in werkt het niet. En je kan er goed bij als het nog eens open moet. Grt Rob.

Dank je wel Rob voor je reactie. Nu heb ik een idee hoe ik de boegschroef kan inbouwen. Als ik weer verder ben met de bouw plaats ik wel weer een paar foto's. En nogmaals bedankt voor je advies.
Groeten Lucas

Hallo Edwin,
Ik heb even een vraagje over de boegschroef inbouwen. Ik ben vandaag begonnen met de spanten. Heb jij voor dat je de spanten 5 en 6 bevestigde, eerst ruimte gemaakt voor je boegschroef op de plaats waar hij komt in de kiel? Of heb je naderhand het middenstukje eruit gehaald waar de motor zit voor de boegschroef! Graag hoor ik even van je

Groeten Lucas:)

Hallo Lucas,

Ik heb dit naderhand gedaan, maar dit was meer omdat de boegschroef toen nog niet binnen was, het is misschien makkelijker om dit van te voren te doen. Het ging wel, maar heeft wat moeite gekost..

Mvg Edwin.

Hallo lezers,

Omdat dit mijn eerste vaartuig is en dus geen ervaring met regelaars, de volgende vraag.
Wie heeft er ervaring met de Graupner Navy V30R? Ze moeten m'n Robbe Power 755/40 gaan voeden. Is dit een wijze keus? Prijs is erg gunstig i.v.m. andere regelaars.
Of heeft iemand een alternatief?
Ben benieuwd naar de bevindingen.

Mvg Edwin.

Dag Edwin.In de Alpine heb ik Robbe rokraft 120 een keer instellen werkt altijd. In mijn anderen boten heb ik deze ook geen storingen. Vergeet je niet de moteren te zekeren. IK heb er auto zekering 15 A in zitten.De romp ziet er goed uit.Grt Rob.

Fairmount Alpine

Hallo Edwin, vandaag even mijn model in bad gedaan voor de verdeling van de accu's. Het draag vermogen valt mij alles mee, twee keer 12V, en 1 keer 6V accu. Er zal nog wat lood bij moeten om op de waterlijn te komen.

Groetjes Rob.

Goedemiddag
@gerald
Ik kreeg dit als antwoord van de betreffende zaak. Alleen had ik ook liever meer specificaties willen hebben..!
Alleen dacht Miss is er iemand die deze rc set besteld had of er ervaringen mee had..

@Edwin
Zelf denk ik ook voor de f14 te gaan alleen nog even op internet prijzen vergelijken..
Ben nu bij fig. 5 dus wel alvast paar dingetjes bestellen zoals de boegschroef zodat ik " verder kan" met de bouw;)

Mvg Dick

Hallo Dirk,

Kijk eens op Marktplaats. Worden regelmatig zenders, ook de Robbe Futaba FC 14 aangeboden. Let op dat deze wel 40Mhz is. Zo rond de € 60 moet dit lukken. Deze zender is ook geschikt om in een later stadium uit te breiden met meerdere kanalen. Ik blijf je verslag volgen evenals die van Edwin.

Groet
Sjoerd

Hallo lezers,

Omdat dit mijn eerste vaartuig is en dus geen ervaring met regelaars, de volgende vraag.
Wie heeft er ervaring met de Graupner Navy V30R? Ze moeten m'n Robbe Power 755/40 gaan voeden. Is dit een wijze keus? Prijs is erg gunstig i.v.m. andere regelaars.
Of heeft iemand een alternatief?
Ben benieuwd naar de bevindingen.

Mvg Edwin.

Hallo Edwin,

Ik heb in mijn Smit Nederland twee van deze vaartregelaars zitten. De motoren die ze aansturen zijn Graupner 700BB. Werkt perfect. De vaartregelaars moet je programeren in combinatie met je zender. Als dit is gebeurd( is niet moeilijk) dan kun je de motoren vanuit stilstand heel langzaam op toeren laten komen. Heel realistisch.

Groet
Sjoerd

En ik dacht dat ik snel was met bouwen, dat valt vies tegen....
Ziet er goed uit Rob, complimenten, mooi die lijnen op je romp, denk dat ik dat niet ga doen, daar ik geen idee heb waar wat zit......

Mvg Edwin.

Er is er een nog sneller denk ik.
Zag gisterenavond op MP al een fairmount Sherpa te koop staan.
Of dat om een pakket van BB gaat weet ik niet maar het zou natuurlijk kunnen.
Beter netjes en wat later dan snel en afgeraffeld toch?

Er is er een nog sneller denk ik.
Zag gisterenavond op MP al een fairmount Sherpa te koop staan.
Of dat om een pakket van BB gaat weet ik niet maar het zou natuurlijk kunnen.
Beter netjes en wat later dan snel en afgeraffeld toch?

Is een statisch model, heb de beste man gemaild omdat hij in de buurt van mij woont,

Grtz Vincent,

Hallo Edwin,

Ik heb in mijn Smit Nederland twee van deze vaartregelaars zitten. De motoren die ze aansturen zijn Graupner 700BB. Werkt perfect. De vaartregelaars moet je programeren in combinatie met je zender. Als dit is gebeurd( is niet moeilijk) dan kun je de motoren vanuit stilstand heel langzaam op toeren laten komen. Heel realistisch.

Groet
Sjoerd

Hallo Sjoerd,

En is er nog een wezenlijk verschil tussen 1 regelaar per motor en/of 1 regelaar voor beide motoren? Veranderd er dan veel in stuur eigenschappen?

En Wiggie, helemaal mee eens, neem graag m'n tijd om het voor elkaar te krijgen...

Mvg Edwin.

Back