Bouwverslag "Faimount Alpine" van Billing Boats

• Topicstarter Topicstarter Edwin Zuijdwijk
  • Startdatum Startdatum
Hallo Oase,
Ik moet me nog een zender kopen. Die twinstick vind is wel leuk, maar kan je die in een 2.4 zender steken??
Nb ben helemaal leek in electronica.
Mvg en dank bij voorbaat

Is alleen te gebruiken voor de F14/FC16 40/35Mhz zenders.

Zoals Harry beschrijft voor de FC16 kan helaas niet bij de F14,
Dit hoeft ook voor de F14 ook geen enkel probleem te zijn. Is een kwestie van een "master-slave" schakeling te plaatsen.
Ik vermoed dat als je gebruiker "Corrien" benadert, dat hij je haarfijn uit de doeken kan doen hoe dat te maken, en misschien is hij genegen om tegen een vergoeding dit schakelingetje voor je samen te stellen. Het is niets meer dan een schakelaar met een paar stekkers er aan.

Is alleen te gebruiken voor de F14/FC16 40/35Mhz zenders.
De twinsticks zijn alleen te gebruiken voor de F14/FC16 dat klopt, maar ze werken probleemloos op de 2,4Ghz.
Dus in een naar de 2,4Ghz verbouwde F14 of FC16, kunnen gewoon twinsticks geplaatst worden.

De twinstick is niet per definitie de oplossing voor het gelijk lopen van de motoren. Als de aandrijflijnen onderling verschillen hebben is het zelfs lastiger om de boel gelijk te laten draaien.
Daarnaast hebben ze standaard een "raster" functie en zijn ze dus niet zelf neutraliserend, ook niet altijd even handig.

Ander nadeel is dat je drie verticale bewegingsfuncties krijgt op je zender en dus maar één horizontale overhoud.
Deze functie zal uiteraard voor de roeren zijn, maar waar laat je dan je boeg, en/of hekschroef?

Onderstaand zou een "logische" oplossing kunnen zijn, maar vraagt wel de investering in twee twinsticks.

IMG_5895.jpg

Laatst bewerkt:
full
goede avond fairmount bouwers

de mijne zit nog mooi in de doos, maar gezien ik de hekschroef werkend wil maken hierbij wat foto's van dit probeersel. de kiel wordt wel wat dikker maar ik denk dat dit geen problemen zal geven. zoals te zien is de raboesch schroef wat versmald, het frame is 3mm triplex en de bekleding is 1mm vliegtuigtriplex. iedereen mag nog ideen en reacti es geven alles is welkom, zo komen we allemaal tot een goed eind

mvg/koen

full

full

full

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe krijg je foto's op het forum????

Je hebt al een fotoalbum, zie ik. Dus het probleem is een foto vanuit je album te plaatsen in een bericht.
Als je in een bericht bezig bent met typen, open dan een apart venster of tab in je browser, waarin je de foto uit je album die je wilt plaatsen naar voren haalt. Als je een twee knops muis heb, op de foto met je rechter muisknop klikken (met een éénknopsmuis Ctrl-klik) en dan uit het rolmenu "copy image address" of "copieer URL van afbeelding" of iets dergelijks kiezen. Dan terug naar je boodschap en op de plaats waar je de afbeelding wilt hebben op het pictogrammetje met de bergjes in de balk boven de tekst klikken (afbeelding invoegen), en in het pop-up venster dat dan verschijnt geef je een "paste" op "plak", en daarna OK. Dan zie je wat tekst brij in je tekst, maar met "voorbeeld bericht" kan je zien of het gelukt is.

Succes,

Ad Bakker

Hallo Ad,
Moet altijd lui van onze leeftijd bewonderen, de andere ook trouwens, die zo met die computers goochelen. Op het eerste gezicht begrijp ik er geen snars van, dan heb je nog een 2e, een 3e....
Maar we komen eruit. Alvast bedankt

Ziet er veel belovend uit Koen, ben benieuwd of het daadwerkelijk gaat passen.

De twin stick discussie is aardig op gang gekomen las ik net, daar zijn forums voor geloof ik. Bedankt allen voor de reakties. Ik ga eerst zelf eens kijken wat handig is, en vandaar m'n eigen conclusie trekken.

Mvg Edwin.

Afgelopen week zijn de groene jongens aan gekomen in Rotterdamhttp://www.tugspotters.com/dev/index.php?itemid=35196 , vandaag ook gearriveerd in Heemskerk.

Edwin, Rob Haan laat je weten dat hij prima vaart.

Ik wilde Rob al mailen om te vragen hoe de proefvaart was verlopen, is nu wel duidelijk denk ik....

Heel erg gaaf zeg, ziet er super uit..... Ik wil ook hahahaha......
Ziet eruit alsof ze erg snel gaat.....

Ben zelf ook druk om haar deze week een proefvaart te geven.... misschien lukt het....

Nogmaals erg cool.....

Mvg Edwin.

Nou het is volgens mij niet de "Alpine", als ik de foto's nog eens bekijk, het achtersteven is wat anders als die bij mij, denk dat het de "Summit" of "Glasier" is. Weet dus ook niet of dit de 1:75 schaal is van BB. Of een aangepaste.....

Mvg Edwin.

Dag Edwin. Wat voor verschil zie jij aan de achter steven ? bedoel je de panama kluizen? De schaal is 1:75 De schroeven en straal buizen zijn van de orginale tekening om gerkend naar de schaal. Grt Rob.

Dag Edwin. Wat voor verschil zie jij aan de achter steven ? bedoel je de panama kluizen? De schaal is 1:75 De schroeven en straal buizen zijn van de orginale tekening om gerkend naar de schaal. Grt Rob.

Idd die bedoel ik.....

Mvg Edwin.

Er staat een filmpje op you tube over de binnenkomst van die twee groene boten.heel indrukwekkend.Op het ogenblik liggen ze in schiedam bij de motorenfabriek wartila.ik heb geprobeerd foto,s te maken maar dat ging niet,ze liggen achter een grote loods.Je model ziet er tot zover prachtig uit.

m.v.g. Joop v. d.Lugt

Er staat een filmpje op you tube over de binnenkomst van die twee groene boten.heel indrukwekkend.Op het ogenblik liggen ze in schiedam bij de motorenfabriek wartila.ik heb geprobeerd foto,s te maken maar dat ging niet,ze liggen achter een grote loods.Je model ziet er tot zover prachtig uit.

m.v.g. Joop v. d.Lugt

Zou graag dat filmpje ook bekijken ....kan het alleen nergens vinden :???:.

Verder voor de bouwers van alle werkschepen...ga zo door ik lees de verslagen met veel plezier en sta versteld wat jullie allemaal kunnen hulde:worship: ...zou willen dat ik ook wat geduld meer zou hebben om zoiets prachtigs te maken

goede morgen timo04
Je kan het filmpje niet vinden,probeer deze eens.
Ga naar TUSSEN HOEK EN STAD klik op links en dan op fairmount.
heel leuke side

m.v.g. Joop v.d.lugt

Dag Edwin. Wat voor verf heb je op de dekken? Mat of zijdeglans grijs ? Grt Rob.

Hallo Rob,

De verf die ik heb gebruikt is hoogglans. Als de hele romp klaar is incl. Voor dek, krijgt alles een zijdeglans blanke lak.

Vandaag alle basis elektro ingebouwd en in de badkuip getest, en alles werkte naar behoren. Denk dat het zondag wordt, om de eerste proefvaart te gaan maken.

Ik houdt jullie op de hoogte uiteraard.

Mvg Edwin.

Back