Bouwverslag "Faimount Alpine" van Billing Boats

• Topicstarter Topicstarter Edwin Zuijdwijk
  • Startdatum Startdatum
Nou, vandaag een grote stap verder. De romp is klaar. Helaas op 2 kleine plekjes na in de blauwe vlakken na dan grrrrrrrrr..... Ik laat alles eerst een week goed uitharden. Daarna die 2 plekjes bijwerken (voordat ik weer wat verpest), dan komt er de laatste blanke lak laag over.

rompklaarbb.jpg

rompklaarbb2.jpg

rompklaarsb.jpg

Mvg Edwin.

Allen dank voor jullie complimenten, doet een mens goed. En is een goede stimulans om lekker door te bouwen.

Mvg Edwin.

Weet je zeker dat je de romp gaat blanken?

De glans moet er idd nog van af. Heb nog geen sleper in hoogglans zien varen......
Wordt wel nog een ding, blanke lak spuiten, is best moeilijk alles een goede dekende, niet druipende laag aan te brengen.

Mvg Edwin.

Tju,

Dat ziet er inderdaad ergen netjes uit.. Spuiten is ook en kunst, maar is je goed gelukt.

De bouw zelf ben ik al vanaf het begin aan het volgen. Leuk om het te lezen :)

De glans moet er idd nog van af. Heb nog geen sleper in hoogglans zien varen......
Wordt wel nog een ding, blanke lak spuiten, is best moeilijk alles een goede dekende, niet druipende laag aan te brengen.

Mvg Edwin.

Daarom zou ik het ook niet doen. Mij een te groot risico. Romp is mooi zo en persoonlijk zou ik geen problemen hebben met een glanzende sleper, de haven hier in Maassluis ligt vol met in met glanzende verf geverfde slepers!

Hey Edwin,
iets later dan de rest, maar toch... ;) De laklaag ziet er ontzettend strak uit, complimenten! Zo strak zie je 't jammer genoeg niet vaak. Je besteedt er een hoop tijd aan! Hoop dat 't mij later ook zo mag lukken :???:.

Groetjes,
Björn

Hey Edwin,
iets later dan de rest, maar toch... ;) De laklaag ziet er ontzettend strak uit, complimenten! Zo strak zie je 't jammer genoeg niet vaak. Je besteedt er een hoop tijd aan! Hoop dat 't mij later ook zo mag lukken :???:.

Groetjes,
Björn

Dank je Björn en alle anderen. Goede voorbereiding en geduld is het halve werk ben ik achter.

Heb vandaag proefstukje blanke lak gespoten (niet op de romp hoor), geen best oke, droogt best rap, stofdroog welliswaar, dus ga het zeer binnenkort proberen. Eerst waterpompje aansluiten en testen, plekjes bijwerken en spuiten maar.

Mvg Edwin.

waar heb jij de ankerlier vandaan en waar kun je een sleeplier kopen die werkt en hoe stuur je zoiets aan

Hoi Henk,

Ik heb m'n ankerlier bij "Krick Modellbau" vandaan, ff googlelen....
Deze lier heeft een servo om de vergrendeling los te halen, zodat de ankers dus echt kunnen vallen. En een motortje om de kettingen weer op te halen.
Je heb hiervoor dus 2 functies nodig op je zender, 1 voor de servo en 1 voor het motortje. Motortje stuur je bv met een multiprop module. Servo heb ik op een lineair vrij kanaal zitten.

Sleeplier zou ik niet weten, zelf ga ik er geen gebruiken. Betwijfel of je er ook genoeg ruimte voor hebt binnenin.

Mvg Edwin.

bij mijn weten stuur je dat ding met een 3 pos schakelaar aan:
pos 1 : ankerlier los
pos 2 : ankerlier vast
pos 3 : motor activeren.

bij pos 3 komt de servo tegen een microswitch aan die de motor activeert.

Back