Bouwverslag Fotiy Krylov

Zo ben vandaagaan de reling van het helicopterdek begonnen.

Had nog wat reling over en heb deze ingeknipt en wat bewerkt met een tangetje.

had nog wat stof over voor een horgordijn

deze reling zou neergeklapt moeten kunnen worden als de helicopter land maar gezien de schaal laten we die rechtop staan, aan sommigen moeten nog wat antennes komen

Hoezo heb je het uiteinde niet aan elkaar gesoldeert?
Zo krijg je minder scherpe puntjes, waardoor je voorkom dat het in je kleding haakt en eventueel kan afbreken?

Armando,

Ten eerste ben ik niet zo'n soldeerder en nu die "netjes" ervoor zitten gaat het best n heb je er gaan last meer van.

Heb vanmiddag de straalbuis op maat gemaakt dus die kan er binnenkort ook onder. eerst de romp nog afmaken.

Heb van Tsavliirs het verfnummer gekregen dus weer een stap verder.

Laatst bewerkt:
zo niet veel gebeurd van de week heel erg druk op het werk met winkels bevoorraden

Heb foto gemaakt van de reling op het voordek. aan de reling zijn 3 antenne's bevestigd.

In het echt moeten kunnen neerklappen als de heli komt.maar is te klein voor mn model omdat te maken

VERDER AAN IEDEREEN EEN GELUKKIG 2010 gewenst

Dank U wel voor de reaktie.

Dus als ik goed begrijp draaien de schroeven dan als het waren naar "binnen"

De foto hier boven zegt niets over de draairichting van de schroeven.
Dit zijn namelijk verstelbare schroeven.
De afgebeelde stand van de bladen kan wel de achteruit stand zijn.

Op zich maakt het voor modelen eigenlijk niets uit welke kant ze opdraaien, als ze allebei maar een andere kant op draaien.

Dank U wel voor de reaktie.

Dus als ik goed begrijp draaien de schroeven dan als het waren naar "binnen"

De reden daarvan is meestal dat ze van buiten het schip meer water aan kunnen zuigen dan van onder het schip..

Deze week weinig gedaan. Werd elke dag laat door het tgekke weer.

Heb wel van de week alvast wat nieuwe post binnen gekregen.

waaronder railingen welke ik had gezien op Startseite | Günter Schmidt Modellbau Flensburg. voor zowel de zijkant als voor de trappen. deze railingen zijn uit plastic gestandst.

Heb zitten nadenken over m'n romp, door de stapel methode is de kop te zwaar. ga nu denk ik om de plank er 1 uithalen en een latje tussen zetten van die dikte en dan volspuiten met pur schuim. voor de achterzijde is me dat goed bevallen. ook omdat het makkelijk werkt om in model te maken.

dit was het weer voor deze week.

Puik werk kappie..
En dat zonder al teveel te bestellen.... Word erg mooi..
Zal het zeker volgen..
Groet Frans..

Zo vandaag weer een stukje gedaan,

Heb heerlijk met de relingen zitten werken welke vorige week waren binnen gekomen.
Dit werkt wel zo lekker dat je ze op lengte gewoon kan knippen en buigen

Heb ook via words het naambord gemaakt wat er boven op de stuurhut staat.

Voor de romp verder af te maken heb ik wat beter weer nodig zodat ik weer in de schuur aan de gang kan dus zolang verder aan de bovenbouw.

Heb ook de schoef voor test in de straalbuis geplaatst. ziet er ook goed uit.

zo stukje bij beetje begint het toch een aardig resultaat te worden al zeg ik het zelf

Kreeg van de week ook reaktie uit Griekenland van Tsavliris zelf welke wat vraagjes hadden over het model of het radiografisch werd en wat de afmetingen waren.

Heb van de week de motoren besteld Speed 500 E en een boegschroef 22 mm van Kagelmacher Modellbau

Heb nu alles zo'n beetje besteld wat ik nog nodig had.

Zo van de week zijn de motoren binnen gekomen. nu wachten op wat beter weer zodat we verder kunnen in de schuur met de romp.

Ben van de week bezig geweest met het maken van schijnwerpers. ze zullen niet werken maar geven wel iets licht als er licht op schijnt.

Het zijn plaksteentjes welke m"n vrouw gebruikte voor kaarten maken. Zijn net ook als de koplampjes van o.a tekno modelauto's

De pijpjes van evergreen, welke ik op juiste maat zaag, en geel schilder, vul ik met wat kit en doe daar dan zo'n steentje in past exact.

Verder had ik nog wat brandweer benodigdheden in 1:87. Daarin zat een haspelwagentje voor slangen. Hier de wieltjes en nog een andere beugel vanaf gesneden. deze haspels komen op o.a het voordek te staan.

Had bij het ontvangen van de reling een setje relingen gekregen voor trappen. Heb toen kontakt opgenomen met G-Schmidt over of deze te bestellen zijn omdat ze niet op de site stonden Nu blijkt dat dat kon heb dus een setje besteld

Had wat uitgeprobeerd en dan ziet het er zo uit

Verder ook wat geprobeerd met stroken rood karton om te kijken hoe gaat worden. Kom dan tot dit beeld

Laatst bewerkt:
Zo vandaag wat aan de kranen gewerkt. Heb deze voorzien van reling trap en hydraulische kabels.

Dit heb laatste heb ik gedaan met fijne fijne electriciteit draadjes.

hee kappie,

U hebt echt tijd over volgens mij:p Gaat lekker en ziet mooi uit. Alleen nog je romp strak maken he;) Weet u al wat de elektronica wordt? Fijne fijne bedoel je zeker sarcastisch:mrgreen:

tim
Smit-Lloyd 107

Ha die Tim,

Ja beetje sarcastich bedoeld want heel fijne draadjes kon ik niet vinden maar vind dat dit ook wel kon.

Nou alle tijd heb ik niet. Ben dan op dinsdag vrij maar heb dan ook nog wel andere dingen te doen thuis. Maar als ik wat tijd over heb dan ben ik wat met de boot bezig.

Qua electronica zal er niet veel inkomen denk ik. Heb dan 2 speed E 500 motoren en een boegschroef/straal. dus in ieder geval vooruit achteruit links rechts. denk nog aan een hoorn en misschien sleeptros in/uit. Denk ook mn walkman welke in de amsterdam zit met scheepvaart berichten dat ik die erin plaats.

Denk dat dat het zo'n beetje zal zijn.

van de week zijn de towingcables binnen gekomen in de juiste maat, althans de maat die goed oogt op het model.

had eerst 1:72 binnen maar die waren wel zo verschrikkelijk klein dat ik daarna de grotere maat besteld had 1:35.

links 1:35 en rechts 1:72

Nu kan ik de kleinere maat mooi gebruiken op mn model van de Houston en/of Rotterdam 1:200

Wat voor draad gebruikt men meestal voor sleepdraad op modelslepers?

Back