Hee arnold.
Ik heb eigenlijk maar 2 tips voor je:
1 als je de papieren buizen voor de servokabels wilt maken, raad ik je aan om dit rond een rond voorwerp te rollen, dit kan een koperen buis zijn, of de steel van een bezem, zolang de diameter maar kleiner is als de diameter van de gaten in de ribben.
dan het papier met buis en al in de vleugel schuiven, de binnenbuis eruit trekken, en het papier vastlijmen.
2 ik zou als ik jou was de servo met verlengkabel en al, al in de vleugel leggen ( niet vastgeschroefd) met de kabel al door de papieren buis getrokken. ik had dit bij de mijne namelijk niet gedaan en ik moest een deel van de vleugel weer opensnijden om de kabel fatsoenlijk in de buis te krijgen...
Ik denk dat je met de .61 al veel plezier hebt van deze kist, maar met een .72 nog meer, als je tenminste het stationair een beetje laag weet te houden, want hij komt anders als een sneltrein binnen... ik moet de mijne nog even afstellen... de motor is wel een beetje te sterk voor het toestel, ik heb de stick niet boven halfgas uit gehad en met halfgas zou ik zo op kunnen stijgen gok ik... je zou het ook aan sanka kunnen vragen, die heeft tijdens de maiden naast me gestaan en ook op mijn zender gekeken...
hij heeft verder nog maar 1 keer gevlogen want nadat hij gerepareerd was heb ik een deel van de elektronica in mijn charter gebouwd, dus qua vliegeigenschappen zou ik je weinig kunnen vertellen, maar de eerste vlucht ging heel lekker, alleen bloedsnel...
de kist kan trouwens wel heel langszaam zijn, aangezien het vleugeloppervlak nogal groot is vergeleken met het gewicht... de motor is alleen te sterk...
een calmato sports vind ik persoonlijk niet zo mooi als een four-star... en het is ARF, en daar heb ik al helemaal een bloedhekel aan...
veel succes nog met je keuze :wink: ( en stel me niet teleur :lol: )