Bouwverslag Four-Star .60, maiden 4 februari 2007

Had even een vraagje voor jullie, wat lijkt jullie mooier, de rolroeren onderop geruit en bovenop blauw, of de rolroeren zilver?
dit omdat ik geen geruite en blauwe bespanning meer heb om de rolroeren te doen, maar ik nog wel zilver heb liggen.

wat denken jullie?

en als dit gedaan is kan de maiden in principe aankomend weekend zijn :)

Ik denk dat je nu gewoon de folie die je hebt er op moet doen en van het weekend lekker moet gaan genieten van deze kist.

Bevalt de kleur niet, dat maakt voor het vliegen komend weekend niet uit en folie is ontzettend makkelijk eraf te halen en te vervangen.

overtuigd, morgen heb ik de eerste twee uur vrij van school, en ga ik lekker om half zes eruit, kan ik lekker deze kist afmaken 8)

nou vanmorgen om half zes wakker van het kleine digitale klokje( 5x7x1cm), denk ik "mwah, zal maar even blijven liggen.." stel ik de wekker in op half zeven, word ik wakker om 10 over 9 8O
wat bleek, was ik in slaap gevallen bovenop de wekker, die ik dus niet kon horen afgaan...

dus ga ik dadelijk de rolroeren wel afmaken..

en ja frank, als het wwer het toelaat een maiden :D jeron wou zijn four-star 40 ook invliegen, dus dat wordt wat :wink:
'tis alleen rotweer.....

Het is rotweer.. hoop dat het de komende dagen beter wordt, maar weinig hoop helaas..

nou, de linker rolroer is bespannen en van 6 scharnieren voorzien, moet hem alleen nog inlijmen en borgen...
ik heb denk ik alleen niet genoeg bespanning meer voor de rechter rolroer :(
maar ik ben verder toch wel tevreden met het resultaat :D ( kweet t, gaatje in de blauwe bespanning..)
dsc00300yu2.jpg

dsc00302sc4.jpg

ik ga voor de aansturing van het toestel de servo's uit mijn charter halen en de ontvanger uit mijn harvard.
dit omdat bij de harvard de servo's heel moeilijk er weer in te schroeven zijn, en bij de charter de ontvanger rot is....en omdat ik even geen geld heb...

Zelfs al ga je nog geblokt en blauwe folie krijgen, ik zou het zilver handhaven. Op de foto's ziet het er iig beter uit dan nog meer blokjes ;)

vind stiekem het zilver ook mooier :wink:
weet alleen nog niet of ik de blauwe/geblokte bespanning van de hoogteroeren ook moet vervangen door zilver...denk van niet...

nou, ik hoef alleen nog maar wat roeren te borgen, de accu te plaatsen en wat stuurstangen te solderen, en dan is ie maiden klaar, althans, nadat ik de motor nog wat verder in heb laten lopen.

jullie horen straks of ie gevlogen heeft of niet :wink:
'tis trouwens lekker vliegweer 8) staat alleen een stevig windje....

update, de vleugel is helemaal klaar, en ik hoef alleen nog de kwiklinks van hoogte- en richtingsroer te solderen, en de accu te plaatsen.

toestel is "een beetje" staartlastig op het moment....

maiden vandaag weet ik niet zeker, ik heb het gevoel dat mijn vader het probeert te rekken.......

Danny Mulders zei:
nou, ik hoef alleen nog maar wat roeren te borgen, de accu te plaatsen en wat stuurstangen te solderen, en dan is ie maiden klaar, althans, nadat ik de motor nog wat verder in heb laten lopen.

jullie horen straks of ie gevlogen heeft of niet :wink:
'tis trouwens lekker vliegweer 8) staat alleen een stevig windje....

Geen onnodige en gehaaste risico's nemen hé!

hij heeft vandaag NIET gevlogen. het model is helemaal klaar, maar de motor deed nog wat vaag..
de motor loopt de eerste minuut goed en pakt ook lekker op, maar na een minuut ofzo lopen de toeren sterk terug en drijgt ie af te slaan als je gas geeft, en na een tijdje slaat ie op stationair af.... is dit normaal voor het inlopen?
ik heb nu de naald op 1 3/4 open staan, dit is goed dacht ik.... :?

er zit wel een lading kracht in die motor zeg, op volgas word het model bijna uit je handen gerukt!! ik durf te wedden dat ik het model op 3/4 gas recht omhoog kan laten gaan( oneindig weet ik niet, maar ik denk op volgas wel).

Back